کاهش سابقه مالکیت برای ثبت نام نهضت ملی مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهلت ثبت‌نام تا 15 آذر اعلام شده است که چنانچه تقاضایی وجود داشته باشد، تمدید خواهد شد
سابقه مالکیت

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون وزیر راه، سابقه مالکیت خصوصی در نهضت ملی مسکن به ۵ سال کاهش یافت. این درحالی است که اطلاعات ۱.۲ میلیون خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

محمود محمودزاده اظهار کرد: با مصوبه شورای‌عالی مسکن، طرح ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند. این کار با هدف برخورداری همه متقاضیان از مزایای یکسان بوده است.

وی یادآور شد: پیش‌تر بانوان خودسرپرست بالای 35 سال سن، معلولان جسمی و حرکتی، نخبگان علمی امکان ثبت‌نام را داشتند که با مصوبه دولت هم اکنون آقایان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص نیز امکان ثبت‌نام را یافته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اراضی 2 میلیون و 400 هزار واحدهمچنین در خصوص سابقه مالکیت خصوصی نیز بر اساس آیین‌نامه قبل باید حداقل بیش از 16 سال مالکیت نداشته باشند که این حداکثر به 5 سال کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محمودزاده: افرادی که در سنوات گذشته ملک مسکونی خود را از دست داده‌اند بر اساس شرایط جدید امکان بهره‌مندی از طرح‌های حمایتی را پیدا می‌کنند. مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: در هیچ شهری اگر تامین زمین انجام نشود ثبت‌نام مجددی نخواهیم داشت.

مطلب پیشنهادی:  آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن

محمودزاده ادامه داد: سابقه سکونت برای همه شهرهای کشور 5 سال محاسبه نمی‌شود به ویژه افرادی که از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک می‌روند زمان به 2 تا 3 سال تقلیل خواهد یافت.

محمودزاده افزود: برای دهک‌های متوسط جامعه تسهیلات بین 50 تا 60 درصد قیمت واحد مسکونی را در برمی‌گیرد و مابقی آورده متقاضیان است. آورده متقاضیان در 5 مرحله به حساب سازندگان واریز می‌شود. برای آنکه این تسهیلات در استطاعت خانوارها باشد صندوق ملی مسکن مابه التفاوت این تسهیلات را پرداخت می‌کند

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وام مسکن 400 میلیونی در طرح نهضت ملی مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…