ساخت مسکن در ۷ هزار هکتار زمین

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
گام اول برای اجرای پروژه جهش تولید مسکن برداشته شده و برای بخش اول پروژه که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
۷ هزار هکتار زمین

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، برای بخش اول پروژه که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین آماده‌سازی شده‌ است.

وی گفت: مهم‌ترین تفاوت این پروژه نسبت طرح‌های قبلی میزان تسهیلات و سود آن است که براساس درآمد خانوار تعیین می‌شود. همچنین الزام دستگاه‌های خدماتی به اعمال تخفیفات از دیگر تفاوت‌های این پروژه است.

این تفاوت‌ها منجر به کاهش قیمت تمام شده آن خواهد شد به‌طوری که فقط شهرداری حداقل 30 درصد به خانوار متوسط در عوارض تخفیف می‌دهد و همچنین برای دهک‌های اول تا سوم صدور پروانه رایگان خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دیگر تفاوت‌ها این است که مالیات برای تمام واحدهای حمایتی تنها یک میلیون تومان است که این رقم نسبت به مالیات شناور براساس متراژ سایر واحدها، بسیار کمتر است.

محمودزاده اظهار داشت: زمین این پروژه 99 ساله است که در اصطلاح به آن زمین رایگان می‌گویند که تا کنون بیش از 7 هزار هکتار زمین اماده شده و در شورای عالی مسکن هم مطرح شد.

مطلب پیشنهادی:  اقساط سنگین مسکن ملی، مانعی برای خانه‌دار شدن

وی درباره جزییات راه‌اندازی صندوق ملی مسکن گفت: برای راه‌اندازی صندوق ملی مسکن از تاریخ ابلاغ تا 3 ماه فرصت داریم.

محمودزاده درباره منابع صندوق ملی مسکن ادامه داد: دولت سالانه در بودجه عمومی اعتباراتی برای کمک به تامین مسکن گروه‌های کم درآمد تخصیص می‌دهد که این مبالغ در اختیار دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گیرد اما از این پس قرار شده براساس قانون تمام این منابع از کانال صندوق توسعه ملی وارد پروژه‌ها شوند.

محمودزاده افزود: همچنین از این پس تمام مالیات‌های حوزه زمین، مسکن و مستغلات، اقساط برگشتی مسکن مهر، مسکن ملی و صندوق پس انداز یکم جزو درامدهای صندوق محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چینی‌سازی مسکن در ایران از تایید تا تکذیب» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …