سهم تهران از یک میلیون مسکن چقدر است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تهرانی‌ها می‌توانند علاوه بر سه شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب کنند
سهم تهران از یک میلیون مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای متقاضیان تهرانی در شهرهای جدید و شهرهای حومه‌ای ساخته خواهند شد و سهم تهران از یک میلیون مسکن صفر است.

اظهارات مسوولان و متولیان بخش مسکن درباره جزئیات اجرای این طرح در سال نشان‌دهنده نبود سهم تهران از یک میلیون مسکن در این سیاست است.

یعنی عملا در شهر تهران هیچ ساخت‌وسازی در این قالب انجام نخواهد شد و متقاضیان تهرانی در واقع باید برای دریافت واحد در حومه پایتخت اقدام کنند.

روز گذشته یک مقاوم مسوول در وزارت راه وشهرسازی در این‌باره اعلام کرد: تهرانی‌ها می‌توانند علاوه بر سه شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب کنند.

این مقام مسوول در وزارت راه وشهرسازی اظهار کرد: تا پایان ۱۵ آبان ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که برای شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

مطلب پیشنهادی:  لزوم توجه به معماری ایرانی و اسلامی در ساخت مسکن

وی افزود: برای خود شهر تهران برنامه‌ای نداریم و سهمیه شهر تهران به شهرهای جدید هشتگرد، پرند، ایوانکی و همچنین شهرهای رباط کریم و پاکدشت اختصاص یافته است.

بنا بر اعلام فعالان بازار معاملات مسکن شهرهای جدید اطراف تهران در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ساکن در این شهرهای جدید مهاجران از سایر شهرها و استان‌ها هستند که به انگیزه یافتن شغل و به دلیل بیکاری به حومه پایتخت مهاجرت کرده‌اند.

هم‌اکنون به جز یک شهر جدید حومه تهران-هشتگرد- سایر شهرهای جدید فاقد امکانات و زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل انبوه برای جابه‌جایی بین این شهرهای جدید و پایتخت هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مشارکت شرکت های دانش بنیان در ساخت و ساز» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…