لزوم توجه به معماری ایرانی و اسلامی در ساخت مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس شورای شهر تهران از رونق مسکن خبر داد و تاکید کرد که باید جایگاه اصیل معماری ایرانی و اسلامی به ساختمان‌سازی بازگردد.
معماری ایرانی و اسلامی

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر با بیان اینکه ساخت مسکن با شرایط اقتصادی مسکن ارتباط مستقیم دارد، گفت: تجربه نشان داده زمان‌هایی که ساخت‌وساز در تهران رونق می‌گیرد، این رونق به شهرهای دیگر نیز سرایت می‌کند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در دوره پنجم مدیریت شهری، ساختمان‌سازی را قفل کردند و یک خود تحریمی ایجاد کردند. در حال حاضر عقب‌ماندگی‌های جدی در زمینه نوسازی بافت فرسوده داریم و باید در زمینه نوسازی کار را سرعت دهیم.

رئیس شورای شهر تهران معتقد است اگر قفل ساخت و ساز باز شود. با این اتفاق قاعدتا وضعیت مسکن بهتر می‌شود و می‌توان از رشد بیجا و بی‌محابای مسکن جلوگیری کرد تا واحدهای مسکونی راحت‌تر و سریع‌تر در اختیار شهروندان قرار گیرد. به هر حال زمانی که قفل ساخت و ساز باز شود و مصالح هم با قیمت متعادل باشد قیمت مسکن هم متعادل خواهد شد و ان‌شاءالله در این راستا هم وضعیت بهتری در سال جدید خواهیم داشت.

چمران از حضور نماینده شورای شهر در قرارگاه ساخت مسکن خبر داد و گفت: یکی از اعضای شورا که تخصص در کارهای عمران و موضوع ساخت و ساز دارد در برنامه‌های مربوطه این قرارگاه حضور خواهد داشت.

معماری ایرانی و اسلامی

تاکید رئیس شورای شهر بر معماری ایرانی و اسلامی

وی تاکید کرد که باید به جایگاه اصیل معماری ایرانی و اسلامی بازگردیم. او عنوان کرد: مسکن با چهار دیواری‌هایی که اکنون ساخته می‌شود، متفاوت است. مسکن جای آرامش روحی، روانی و جسمی انسان‌هاست که این ویژگی تنها در خانه‌های قدیمی دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  راهنمای کارشناسی ملک به صورت گام به گام

او ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که در حوزه ساخت مسکن باید جبران شود، بازگشت سبک معماری به الگوی ایرانی و اسلامی است. در همه دنیا تهران را به شیوه معماری اصیل آن می‌شناسند و نباید در این زمینه تنها تقلیدکننده باشیم.

چمران تاکید کرد: همانطور که در تکنولوژی پیشرفت کرده‌ایم در حوزه معماری نیز باید به جایگاه اصلی خود بازگردیم. امروزه هویت معماری ساختمان‌های کشور به دلیل تقلید از سبک‌های غربی بی‌هویت شده است و مدیریت شهری جدید به رفع این مشکل توجه دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «۸ میلیون مستاجر در انتظار صاحب‌خانه شدن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …