آپارتمان‌های ارزان قیمت در اصفهان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نتایج یک پژوهش آماری نشان می‌دهد کمتر از  5درصد از آپارتمان‌های فروشی شهر اصفهان در طول مهرماه با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان آگهی شده‌اند.
آپارتمان‌ های شهر اصفهان

وضعیت اقتصادی مردم و نوسانات قیمت‌ها خرید خانه را به یک رویا تبدیل کرده‌است. اگر چه موج گرانی از تهران آغاز شد ولی کم کم به بقیه شهرها نیز رسید. اول از همه کلان‌شهرها و بعد تمام شهرها درگیر گرانی شدند. اصفهان نیز یکی از کلان‌شهرهایی است که از این گرانی‌ها در امان نمانده‌ است. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا برخی از محله‌های این شهر را بررسی کنیم و ببینیم ارزان ترین آپارتمان‌ های شهر اصفهان در کدام محله‌ها قرار گرفته‌اند.

اصفهان ۱۵ منطقه شهرداری دارد که در میان این مناطق، هم قیمت‌های نجومی و مجتمع‌های لوکس وجود دارد و هم خانه‌های نقلی و کوچک با بافت کمی قدیمی و البته قیمت‌های مناسب.

محله های ارزان قیمت اصفهان

اصفهان برخلاف برخی شهرها که بالا شهر و پایین شهر آن با شمال و جنوب شهر منطبق است، دارای جنوب شهر لوکس و گران قیمت‌تر است. رودخانه زاینده رود در این تقسیم‌بندی تاثیرگذار بوده‌است.

مناطق 9، 10، 11، 12 شهرداری، جزو محله های ارزان قیمت اصفهان هستند. در این مناطق بعضی محله‌ها از پیشرفت کمتری برخوردار هستند و عملا برای خرید، گزنه‌های خوبی محسوب می‌شوند. محله‌هایی مثل:

  • محله جروکان
  • محله کارلادان
  • محله آزادان
  • محله های هفتون و شیخ طوسی
  • محله های لفتون و حصه
  • محله زینبیه
  • محله طاحونه
  • محله عاشق آباد
  • شهرک منتظری و محمود آباد
  • محله ناصرخسرو

حتی با توجه به ارزان بودن قیمت مسکن در این محله‌ها، هنوز هم خرید آپارتمان در اصفهان تا ۵۰۰ میلیون تومان امکان‌پذیر نیست و باید به فکر بودجه‌های بیشتر باشید. همین مسئله گرانی خانه‌ها باعث شده که فروش وام میلیاردی در اصفهان رونق بگیرد و افرادی که قصد خرید خانه دارند، مجبور به دریافت وام‌های سنگین شوند. اجاره خانه در اصفهان نیز در این محله‌ها به صرفه‌تر است.

مطلب پیشنهادی:  از راهنمای خرید خانه در اصفهان بیشتر بدانیم

چرا آپارتمان‌ های شهر اصفهان در این مناطق ارزان هستند؟

شاید بتوان قدیمی بودن بافت بعضی از این محله‌ها را باعث ارزانی قیمت آن‌ها دانست. در این محله‌ها از آپارتمان‌های نوساز و امکانات ویژه خبری نیست، اما امکانات معمولی دراین مناطق وجود دارد. کمبود بعضی از امکانات می‌تواند به شدت بر روی قیمت منطقه‌ای املاک تاثیر بگذارد.

گاهی وجود اقشار مختلف مردم در یک محله و البته با فرهنگ‌های مختلف می‌تواند برای ساکنین مشکلاتی را ایجاد کند. این گونه مشکلات مخصوصا برای افرادی که بومی آن منطقه هستند، بیشتر ایجاد می‌شود. از دیگر عللی که باعث ارزانی در این محله‌ها شده‌است وجود زمین‌های کشاورزی است. در اکثر این مناطق، هنوز هم زمین‌های کشاورزی زیادی وجود دارد و این امر بر قیمت کل تاثیر گذاشته‌است.

سبک زندگی، میزان درآمد، فرهنگ عامه و بافت منطقه از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت خانه‌ها اثر دارند.

محله طوقچی، یکی از محلات تاریخی اصفهان به شمار می‌رود که در محدوده ی مرکز شهر واقع شده است، اما به تازگی نام دیگری هم پیدا کرده و آن را با نام میدان قدس هم می‌شناسند.

این میدان در زیرگذر طوقچی واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی دولتی و رفاهی قرار دارد. این محله دسترسی خوبی نیز به حمل و نقل عمومی دارد و شما برای تردد به سایر محله ها می توانید از ایستگاه اتوبوس قدس استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: «بازار مسکن اصفهان در صدر بازدهی ملک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه

بسیاری از دیدنی‌های تاریخی اصفهان در پیرامون خیابان چهارباغ عباسی جای گرفته‌اند. …