هر آنچه که باید درباره محله باغ زرشک اصفهان بدانید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ما در این گزارش قصد داریم شما را با یکی از لوکس‌ترین محله‌های اصفهان آشنا کنیم؛ پس اگر به دنبال خرید خانه در اصفهان هستید تا انتها با ما همراه باشید.
محله باغ زرشک اصفهان

از قدیمی‌ترین مناطق شهر اصفهان، محله باغ زرشک اصفهان است که در مرکز شهر قرار دارد. یکی از دلایل محبوبیت این منطقه در میان مردم اصفهان، جنب‌وجوش بالایی‌ست که در این محله برقرار می‌باشد. در این مطلب از دلتامگ می‌خواهم شما را با زیباترین محله اصفهان آشنا کنیم اگر قصد خرید آپارتمان در اصفهان را دارید تا ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه محله باغ زرشک اصفهان

بیشتر باغ‌هایی که در اصفهان و اطراف آن به چشم می‌خورند، به دستور شاه‌عباس ساخته شده‌اند. مساحت این باغ حدود هشتاد هزار مترمربع است که بعد از باغ هزارجریب یکی از مهم‌ترین باغ‌ها در اصفهان به‌شمار می‌آید. باغ زرشک عمارت بسیار بزرگی بود که از زمان قاجار به‌جای مانده است؛ هنگامی که به ارتفاعات این باغ می‌رفتید از زاینده‌رود تا کوه صفه قابل مشاهده بود. بیشتر فضای باغ را درختان توت پوشیده بود و به مردم اجازه داده بودند تا از توت‌های باغ استفاده کنند.

کوچه باغ زرشک اصفهان به حدی زیبا بود که حتی شاعران را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد. به مرور زمان اين باغ قطعه قطعه شد و تغيير كاربري داد. به طوري كه كارخانه صنايع پشم، ريسندگي و نساجي در آن ايجاد شد. در وسط این باغ زیبا عمارتی بزرگ به سبک معماری پهلوی ساخته شد و از آن به عنوان ساختمان اداری کارخانه پشم استفاده می‌شد. با وجود اینکه این عمارت زیبا ساختمان اداری بود، اما گچ‌بری‌ها و تزیینات داخلی آن به حدی زیبا بود که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که روی درب و دیوارهای آن نقش حیوانات و درختان میوه به چشم می‌خورد. شما می‌توانید برای بازدید از این باغ و عمارت زیبا بلیط آن را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

محله باغ زرشک اصفهان

موقعیت جغرافیایی محله باغ زرشک اصفهان

در سمت جنوبی سی و سه پل هنگامی که به خیابان چهارباغ می‌رسید، سمت راست این خیابان سر در کارخانه پشم‌بافی به چشم می‌خورد که در گذشته باغ زرشک دقیقا در همین مکان قرار داشته‌ است. در حال حاضر به دلیل قرارگرفتن مرکز خرید متروپل در این منطقه، تنها درب ورودی این کارخانه به عنوان نماد تاریخی باقی مانده است. اگر بخواهیم موقعیت دقیق این باغ را بیان کنیم باید بگوییم که، باغ زرشک در منطقه 5 شهرداری اصفهان قرار دارد و از سمت جنوب با خیابان‌های نظر شرقی و میانی و توحید، از سمت شمال با بلوار ملت، از غرب با خیابان حکیم نظامی و خورشید و از شرق با میرفندرسکی و چهارباغ بالا در ارتباط است.

مطلب پیشنهادی:  خرید خانه در منطقه 14 اصفهان

امکانات محله باغ زرشک

محله باغ زرشک اصفهان از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مرکز خرید متروپل
  • مجتمع کوثر
  • مرکز خرید پارک
  • مجتمع تجاری و اداری اوسان
  • پارک‌های حاشیه زاینده رود
  • رستوران و فست فودهای متنوع
  • بیمارستان شریعتی
  • کتابخانه عمومی توحید
  • مجتمع تجاری نگین

محله باغ زرشک اصفهان

دسترسی به محله باغ زرشک

محله باغ زرشک اصفهان از نظر دسترسی به نقاط مختلف شهر، در بهترین موقعیت قرار دارد. انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در این محله قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به محله باغ زرشک، ایستگاه  متروپل و شریعتی است.

قیمت خانه در محله باغ زرشک

با توجه به اینکه محله باغ زرشک اصفهان جزو مناطق لوکس این شهر به‌شمار می‌آید، اغلب خانه‌های این محله از متراژهای بالایی برخوردار هستند و در مقایسه با مناطق دیگر قیمت خانه در این محله بالا است. بنابراین در صورت داشتن بودجه مناسب، محله باغ زرشک اصفهان برای خرید خانه بهترین انتخاب است. در حال حاضر با توجه به جدیدترین قیمت‌هایی که در سایت ملکی دلتا قرار دارد، قیمت هر متر آپارتمان در این محله بین 40 تا 50 میلیون تومان متغیر است؛ در نتیجه شما برای خرید یک واحد آپارتمان 100 متری به 4 میلیارد تومان بودجه نیاز دارید.

مطالعه بیشتر: بهترین مناطق اصفهان برای سرمایه گذاری کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

لوکس‌ترین محله‌های اصفهان کدامند؟

اصفهان مقصد خوبی برای مهاجرت به ویژه از شهرستان ها و روستاهای اطراف است. …