از راهنمای خرید خانه در اصفهان بیشتر بدانیم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت خانه در مناطق مرکزی شهر اصفهان که دسترسی به تمام امکانات آسان‌تر است نسبت به مناطق حاشیه شهر اختلاف چشمگیری دارد. خانه‌هایی که در همسایگی زاینده‌رود قرار دارند، از ارزش قابل‌توجهی برخوردارند.
راهنمای خرید خانه در اصفهان

جدا از مساحت خانه، عمر ساختمان و مصالحی که در ساختمان به‌ کار رفته، موارد دیگری نیز به عنوان راهنمای خرید خانه در اصفهان مورد نیاز است که «مجله ملکی دلتا» آن را شرح می دهد.

ازآنجایی‌که تأمین مسکن یکی از ارکان اساسی زندگی در هر شهر و البته اصفهان است و علاوه بر میل به زندگی در شهری زیبا با امکانات پیشرفته، خرید خانه یا هرگونه ملک در اصفهان می‌تواند به معنی حفظ ارزش سرمایه شما نیز باشد.

از این رو لازم است دانسته‌هایی از مناطق مختلف شهر اصفهان در دسترس باشد تا اگر در فکر خرید خانه در این شهر هستید بتوانید این شهر را بهتر بشناسید.

شهر اصفهان به ۱۵ منطقه شهرداری تقسیم شده که هرکدام خصوصیات منحصر به خود را دارد و قیمت خرید خانه در هرکدام از مناطق شهر اصفهان نیز متفاوت است که مطابق نیاز، توقعات، شرایط و بودجه خود می‌توانید به بررسی خانه‌های هر منطقه بپردازید.

بهترین گزینه ای که می تواند راهنمای خرید خانه در اصفهان برای شما باشد شناخت کامل از مناطق است. بخش بندی مناطق اصفهان به 6 تیپ مختلف می تواند شما را به بهترین خرید آپارتمان در اصفهان برساند.

6 تیپ متفاوت مناطق اصفهان برای خرید خانه

تیپ نخست شامل مناطق تاریخی یک و 3 بوده که در این مناطق می توان گفت که باوجود تغییرات زیادی که در شهر اصفهان و ازجمله در این منطقه رخ داده است، همچنان قوی‌ترین بافت سنتی اصفهان در بخش‌هایی از این منطقه تاریخی قرار گرفته است.

تیپ دو را  مناطق ۲، ۹ و ۱۱ اصفهان تشکیل می دهند اما به دلیل نداشتن اجازه برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و نبود مراکز خرید و تجاری و به‌طورکلی پایین بودن جذابیت‌های شهری، مناطقی مهاجر فرست به شمار می‌آیند.

مطلب پیشنهادی:  ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای مسکن ملی

هر سه منطقه روی‌هم‌رفته ۱۰ درصد از جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند؛ اما ۱۷ درصد از مساحت شهر را در بر می‌گیرند.

تیپ سه به مناطق ۵ و ۶ تعلق دارد که تقریباً به‌جز چند محله (دنارت، ردان، همت‌آباد، تخت فولاد و فیزیدان) تمام محله‌های واقع در این منطقه جزء مناطق متوسط روبه بالا به شمار می‌آیند.

قیمت خانه و آپارتمان در بیشتر خیابان‌های منطقه ۵ به هم نزدیک بوده و بالاترین میانگین قیمت مسکن را در بین مناطق ۱۵ گانه اصفهان را دارد.

مناطق ۸ و ۱۲ در دسته تیپ چهار هستند و اگر به رشد جمعیت مناطق مختلف شهری اصفهان دقت شود بیشترین رشد جمعیت را منطقه 8 و بخشی از منطقه۱۲ داشته‌اند.

منطقه ۴ به تنهایی تیپ پنج را شامل شده که با تقریباً صد و سی هزار نفر جمعیت و ۱۷ محله رتبه هفتم پرجمعیت‌ترین منطقه است. هفت درصد از جمعیت شهر و تقریباً شش درصد از مساحت شهر را دارد.

منطقه حاشیه‌نشین غیربومی در دسته تیپ شش قرار دارند و که منطقه 14 اصفهان است. خیابان‌های مهم منطقه ۱۴ اصفهان خیابان عاشق اصفهانی، خیابان آیت‌الله غفاری (خیابان زینبیه) و بخش‌های شرقی خیابان استاد فلاطوری، خیابان استاد برازنده و خیابان گلستان می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «معلمان مستاجر خانه دار می شوند!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…