کشور به کارگاه ساختمان سازی تبدیل می شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی: در آغاز اجرای نهضت ملی مسکن، ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی، آغاز خواهد شد و با این رویکرد، موضوع به استان‌ها ابلاغ و سهم هر استان نسبت به جمعیت تعیین شده است.
فناوری نوین ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی، ایران را به کارگاه ساختمان سازی تبدیل خواهیم کرد تا به این شیوه تمامی صنایع کشور فعال شوند.

با توجه به اینکه ۷۰ درصد قیمت مسکن را عملا صنایع به خود اختصاص داده اند و ۳۰درصد حقوق و دستمزد و حقوق کارگری است، این موضوع برای کشور مهم است.

وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن برای تمامی متقاضیان واقعی متعهد شده ‌تا ۴ میلیون مسکن در ۴ سال دولت سیزدهم احداث کند که با تصویب آن در مجلس و ابلاغ قانون توسط رییس جمهوری، کار آغاز شده است.

قاسمی گفت: تصمیم گرفتیم تا ۲ میلیون واحد مسکونی را آغاز کنیم و با این رویکرد، موضوع به استان‌ها ابلاغ و سهم هر استان نسبت به جمعیت تعیین شده است.

وی با یادآوری اینکه یکی از مولفه‌های مسکن، زمین است، گفت: زمین با اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد. تسهیلات مسکن نیز تسهیلات مناسبی است.

راههای تبدیل کشور به کارگاه ساختمان سازی

عضو کابینه دولت سیزدهم اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در خصوص مواد و مسالح در حال توافق با وزارت صنعت است تا بتواند پولی را که در صندوق ملی مسکن است مواد و مصالح پیش‌خرید کند و با اینکار قیمت مواد و مصالح ثابت بماند تا قیمت تمام شده مسکن تا پایان ساخت افزایش نیابد.

مطلب پیشنهادی:  فایل های نوساز و کلید نخورده کمیاب شد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در استان سمنان زمین کافی برای احداث مسکن وجود دارد، گفت: در سمنان ۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی مسکن عملا آغاز به کار می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در استان سمنان شهرهایی برای تامین مسکن وجود دارد چندان به ایجاد شهر جدید نیازی نیست و در این خصوص اقدامی نخواهد شد. زیرا ساخت شهرهای جدید نیازمند هزینه است.

وی همچنین گفت: دولت سیزدهم با مشکلاتی دولت را تحویل گرفته است و بنا نداریم به گذشته فکر کنیم. چند موضوع مهم در دستور کار دولت قرار گرفت یکی مساله کروناست که دراین خصوص طی دو ماه گذشته در خصوص واردکردن واکسن گام های مناسبی برداشته شد. همچنین موضوع معیشت مردم و جلوگیری از گران شدن کالا،دولت ستاد تنظیم بازار را فعال کرده است و هر هفته این جلسه تشکیل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ساخت مسکن استیجاری برای شهروندان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…