کشور سالانه به چند واحد مسکن نیاز دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰ میلیون مسکن جدید در کشور نیاز داریم، گفت: بیش از ۸ میلیون جوان به دلیل مشکلات مالی و نداشتن مسکن مجرد مانده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه فارغ‌التحصیلی هر ساله دانشجویان و امکان ازدواج آن‌ها در کشور به بیش از ۱۰ میلیون نفر مسکن جدید نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که عمده این افراد یا مستأجر هستند یا در پشت بام‌ها زندگی می‌کنند که قطعاً تعداد افراد بدون مسکن بیش از این‌ها است.

وی در خصوص خانه‌های خالی افزود: آمارها نشان می‌دهد که حدود دو نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که سازمان امور مالیاتی برای وضع مالیات اقدامات لازم را انجام داده است.

قاسمی گفت: ما در راستای جهش تولید برای ساخت یک میلیون مسکن در سال برنامه‌ریزی کردیم که بیش از دو سوم آن یعنی ۸۶۰ هزار واحد در دست اجرا است و در سال جدید نیز اقدام به واگذاری واحدها خواهیم کرد.

مسکن

وی با بیان اینکه مسکن از نیازهای اصلی مردم است، گفت: براساس برآورد اولیه نزدیک به ۱۰ میلیون واحد مسکونی جدید در کشور نیاز داریم.

رستم قاسمی افزود: نیازهای مسکن در ثبت‌نام طرح‌های مسکن خودش را نشان داده است، اما در بخش صنعتی و فناوری همچنان در مقایسه با پیشرفت سایر کشورها همچنان عقب هستیم. لازم است با داشتن مهندسان مجرب و نیروی انسانی، به سمت فناوری نوین گام برداریم.

مطلب پیشنهادی:  افزایش عرضه فایل‌های رهن در بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان‌های کشور برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این مشکل را رفع کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و کار جهادی صورت بگیرد.

قاسمی بزرگ‌ترین چالش مسکن‌سازی را محدودیت زمین دانست و افزود: طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ظرف ۴ سال اقدام به ساخت ۴ میلیون واحد خواهیم کرد.

وی افزود: این یاز دستگاه‌های تحت پوشش این وزارت‌خانه مرکز تحقیقات ساختمان است که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در بالا بردن کیفیت، سبک‌سازی، نقش انرژی در مقاوم‌سازی در برابر زلزله اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

مطالعه بیشتر: مطلب «بازار اجاره مسکن در سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…