فایل های نوساز و کلید نخورده کمیاب شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد، بزرگ‌ترین بخش فروشنده‌های انصرافی در هفته‌های اخیر، سازنده‌هایی هستند که پیش‌تر فایل‌های نوساز و کلید نخورده را برای فروش عرضه کرده بودند.
فایل های نوساز و کلید نخورده

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی میدانی از بازار خریدوفروش مسکن نشان می‌دهد که در چند روز گذشته تعداد آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده عرضه شده برای فروش، بسیار کم شده است.

گفتنی است به همان نسبت که فایل نوساز در بازار کم است، متقاضی خرید نوساز نیز در بازار فعلی انگشت‌شمار است. چراکه سطح قیمت آپارتمان‌های نوساز با استطاعت خرید متقاضیان فاصله به‌مراتب بیشتری نسبت به آپارتمان‌های چندساله دارد.

این در حالی است وضعیت بازار اجاره نیز شرایط بهتری نسبت به بازار خریدوفروش ندارد. با شروع سال جدید تعداد متقاضیان اجاره در حال جست‌وجو در بازار اجاره بسیار اندک شده است.

فایل های نوساز و کلید نخورده

از سمت دیگر دامنه انتخاب محدود، انتخاب یک ملک ایده آل را برای مستأجران با سختی همراه کرده است. لازم به ذکر است، مستأجرانی که برای اجاره ملک بودجه محدودی دارند، یافتن خانه کم متراژ و متوسط متراژ مشکل‌ساز شده است.

برخی از واسطه‌های فعال در بازار اجاره می‌گویند تعداد آپارتمان‌های اجاری مطلوب مستأجران در حال جست‌وجو به حدی اندک است که برخی از آنها پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز جست‌وجوی خود تصمیم به تمدید قرارداد با موجر قبلی خود گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:   جاخالی دادن بانک‌ها به پروژه مسکن ملی!

ذکر این نکته برای مستأجران و صاحب‌خانه‌ها ضروری است طبق مصوبات مجلس در رابطه با بازار اجاره امسال هم ادامه دارد. قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در این رابطه گفته است: بازار اجاره آرام است و من تمامی شایعات در خصوص افزایش چشمگیر نرخ اجاره را رد می‌کنم، چراکه هنوز مصوبات ستاد ملی مقابله باکرونا در خصوص بازار اجاره در کشور اجرا می‌شود. از همین رو هیچ مالکی حق ندارد، اجاره را بیش از نرخ مصوب افزایش دهد و یا حکم تخلیه برای مستأجر دریافت کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «با محله جلفا تهران بیشتر آشنا شوید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …