250 هزار خانوار فاقد مسکن در اصفهان

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
برای خانه‌دار شدن زوج‌های جوان بازنگری در الگوی متراژ مسکن بسیار اهمیت دارد
خانوار فاقد مسکن در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حدود 250 هزار خانوار فاقد مسکن در اصفهان وجود دارند که علاوه براین حتی خانوارهایی نیز وجود دارند که مالک نیستند ولی در بافت فرسوده در خانه‌های تاریخی زندگی و از آن مراقبت می‌کنند که این‌ افراد نیز فاقد مسکن تلقی می‌شوند.

امیر زاغیان اظهار کرد: برای خانه‌دار شدن زوج‌های جوان بازنگری در الگوی متراژ مسکن بسیار اهمیت دارد تا آنان در گام نخست و پیش از فرزند آوری با کمترین حد متراژ صاحب‌خانه شوند و در ادامه با آرامش خیال، پس‌انداز، دریافت وام و بسته‌های حمایتی بتوانند نسبت به ارتقای واحد مسکونی خود اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در مذاکره با شورای عالی شهرسازی درخواست کردیم که این امر را به استان‌ها تفویض کنند تا هر استان به فراخور فرهنگ، اقلیم و نیاز خود نسبت به ساخت این واحدها اقدام کند.

زاغیان تصریح کرد: مسکن با متراژ ۳۰ تا ۳۵ مترمربعی می‌تواند سیاست دولت را برای خانوار فاقد مسکن در اصفهان به نتیجه برساند.

مطلب پیشنهادی:  انواع وام مسکن و نکات مربوط به آن

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بسیاری از زوج‌های جوان به دلیل نزدیک بودن به محل کار، دسترسی به نیازهای مختلف و یا توان اقتصادی به دنبال واحدهای با متراژ پایین هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با تایید الگوی مسکن کم متراژ و تسریع در اجرای آن از مواجه شدن با ناهنجاری سکونتی در آینده جلوگیری شود.

زاغیان عنوان کرد: از تولید تا عرضه مسکن به بخش‌های مختلفی گره‌خورده است. به طور مثال مصالح اولیه مسکن در حوزه وزارت صمت بوده و عرضه آن بر عهده مشاوران املاک و اصناف و وزارت مربوطه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بهترین مناطق اصفهان برای سرمایه گذاری کدام است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …