مسکن در اصفهان به قیمت طلا

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
50 میلیارد تومان! برابر با حقوق 11 هزار و 904 ماه یک کارگر، هزار عدد آیفون 13 پرومکس یا بیش از 43 کیلوگرم طلای 18 عیار است؛ ولی با این پول به‌سختی می‌توانید در بعضی از محله‌های شهر اصفهان یک‌تکه زمین یا خانه کلنگی بخرید!
خرید خانه در شهر اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قیمت خرید خانه در شهر اصفهان نشان می‌دهد، کف قیمت زمین در محله‌های خاصی از شهر اصفهان از 50 میلیارد تومان آغاز می‌شود. این محله‌ها همسایگان زاینده‌رود یا پل‌های تاریخی شهر اصفهان هستند و با بهایی نجومی مشتری چندانی ندارند. فعالان بازار مسکن اصفهان عقیده دارند در میان انبوه‌سازان نیز تنها تعداد خاصی از آن‌ها قدرت خرید این زمین‌ها را دارند.

اگرچه قیمت زمین در مناطق مختلفی از شهر اصفهان میلیاردی تعیین می‌شود، ولی نسبت به زمین‌های منطقه یک و دو تهران، یا زمین‌های هم‌جوار با حرم امام‌رضا(ع) در شهر مشهد قیمت پایین‌تری دارند. بسیاری از زمین‌های لوکس اصفهان برای هر مترمربع قیمتی بالاتر از 70 گرم طلای 18 عیار دارند!

40 میلیارد، 50 میلیارد یا شاید 100 میلیارد تومان قیمت عادی زمین و خانه‌های کلنگی اطراف زاینده‌رود است. قیمت بسیاری از این زمین‌ها برای هر مترمربع بیشتر از 100 میلیون تومان است؛ مانند خانه کلنگی 460 مترمربعی هم‌جوار با چهارباغ خواجو به قیمت 46 میلیارد تومان! هر مترمربع از این زمین 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ درنتیجه هر مترمربع از این زمین برابر با 86 گرم طلای 18 عیار است.

خرید خانه در شهر اصفهان

فاصله این زمین تا پل خواجو با پای پیاده کمتر از 10 دقیقه است. سه ایستگاه اتوبوس بالاتر از این خانه کلنگی، در محله مشتاق و در فاصله هشت‌دقیقه‌ای زاینده‌رود زمینی 650 مترمربعی با قیمت 60 میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است.

واسطه فروش این زمین مدعی است برای ساخت آن دست‌کم 30 میلیارد تومان پول نقد لازم دارید. بررسی‌ها نشان می‌دهد زمین‌های همسایه با سی‌وسه‌پل با ارقام بالاتری قیمت‌گذاری می‌شوند.

محله های میلیاردی اصفهان

آن‌طرف زاینده‌رود در محله‌هایی مانند شیخ‌صدوق، آبشار و آپادانا نیز قیمت زمین میلیاردی است؛ برای مثال، در محله ملاصدرا خانه کلنگی 520 مترمربعی به قیمت 52 میلیارد تومان، یعنی هر مترمربع 96 میلیون تومان، برای فروش آگهی شده است. این خانه 52 میلیاردی فقط برای ساختمانی چهار طبقه مناسب است. در سایر محله‌های لوکس اصفهان مانند مرداویج زمین‌های زیادی با قیمت چند میلیارد تومان آگهی می‌شوند؛ مانند زمینی 400 مترمربعی در محله مرداویج با قیمت 36میلیارد تومان! بااین‌حال زمین‌های این مناطق از نظر قیمت قابل‌مقایسه با زمین‌ها و خانه‌های کلنگی عباس‌آباد نیست.

مطلب پیشنهادی:  هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فعالان بازار مسکن گزارش می‌دهند در بخشی از محله عباس‌آباد قیمت خانه و زمین سر به فلک می‌کشد؛ برای مثال، زمینی هزار مترمربعی نزدیک خیابان شیخ بهایی با قیمت 90 میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است. این زمین برای پروژه‌های ساختمان‌سازی بزرگ شرایط ایده‌آلی دارد؛ ولی کمتر سرمایه‌گذاری قدرت خرید آن را دارد.

زمین های نزدیک به زاینده رود برابر با قیمت ویلا در لواسان تهران

واسطه‌ها مدعی‌اند در محله عباس‌آباد زمین‌هایی با قیمت نجومی نیز معامله می‌شوند؛ ولی اطلاعاتی از معامله آن‌ها وجود ندارد. معامله‌های نجومی محله عباس‌آباد شامل خانه‌های ویلایی و قدیمی‌ساخت است. گاهی اعداد و ارقام عجیبی از معامله آن‌ها به گوش می‌رسد؛ ولی هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود ندارد. بهترین زمین‌های این منطقه فاصله نزدیکی با زاینده‌رود دارند و واسطه‌ها قیمت آن‌ها را با ویلاهای لوکس لواسان تهران مقایسه می‌کنند.

برخی از فعالان بازار مسکن اصفهان قیمت خانه‌های خاص عباس‌آباد را با این ویلاها مقایسه می‌کنند؛ ولی نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نه اطلاعاتی از قیمت و معامله آن‌ها وجود دارد و نه مالکان حاضر به گفت‌وگو درباره این مسئله می‌شوند. پس از عباس‌آباد در دو محله مشتاق و آبشار زمین‌های نزدیک به رودخانه گاهی با قیمت بالاتر از 100 میلیارد تومان نیز آگهی می‌شوند.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید خانه در محله شاهزاده ابراهيم اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…