۱۵۰۰ واحد مسکونی در کوهرنگ و اندیکا تخریب شد!

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در زلزله اندیکا و کوهرنگ بیشترین آسیب به اماکن آموزشی و بهداشتی وارد شده است
واحد مسکونی در کوهرنگ

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در اثر وقوع زلزله ۵۰۰ واحد مسکونی در کوهرنگ به دلیل کیفیت ساخت بسیار پایین به صورت صد درصدی تخریب شده و هزار واحد مسکونی نیز در منطقه اندیکا، آسیب جدی دیده که نیازمند بازسازی اساسی است.

عبدالجلال ایری گفت: با توجه به وقوع زلزله در مناطق کوهرنگ استان‌ چهارمحال بختیاری و اندیکا استان خوزستان، کمیسیون عمران هفته جاری از دستگاه‌های مختلفی دعوت کرد تا از وضعیت مناطق زلزله‌زده و عملکرد مجموعه تحت مدیریتی خود گزارشی ارائه کنند.

وی اظهار کرد: در زلزله سی سخت بیشترین آسیب به منازل مسکونی وارد شد و اماکن آموزشی و بهداشتی آسیب چندانی ندیدند اما بر اساس گزارش مسئولان از زلزله اندیکا و کوهرنگ بیشترین آسیب به اماکن آموزشی و بهداشتی وارد شده است.

ایری خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، مردم این مناطق با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند، اما با توجه به شرایط خاص کرونایی، یکی از مشکلات اصلی آنها، در حوزه مسائل بهداشتی است.

مطلب پیشنهادی:  تفاوت خانه شمالی با جنوبی در چیست؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 210 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله در نظر گرفته شده که 150 میلیون تومان آن بلاعوض و مابقی وام با نرخ سود 4 درصد است.

همچنین عبدالجلال ایری اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از مناطق زلزله خیز در جهان است باید مدیریت بحران بیش از پیش فعال شود. از طرفی بنیاد مسکن نیز باید با اراده و انگیزه بیشتری کار کند، تا منازل آسیب دیده در سریع‌ترین بازسازی شده تا باری از دوش مردم بر داشته شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وضعیت بازار مسکن از زبان رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …