تشکیل بانک زمین طی ۳ ماه آینده

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی: قانون جهش تولید مسکن در تامین نیاز مسکن کشور بسیار موثر است و تشکیل شورای عالی مسکن به ریاست رییس دولت، مشکلات و موانع موجود در راه اجرای تولید انبوه مسکن را برطرف می‌کند.
بانک زمین

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستمی قاسمی، سیاست دولت در تولید مسکن رفتن به سمت شهرسازی و نه صرفا مسکن‌سازی است.

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص بانک زمین اظهار کرد: مقرر است تا ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده، بانک زمین، تکمیل شود و وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ زمین در راه و شهرسازی در حال تعیین است.

وی تصریح کرد: با تشکیل شورای عالی مسکن تلاش خواهد شد تا مقاومت‌هایی که برای تخصیص زمین به اجرای قانون جهش تولید مسکن وجود دارد، اصلاح شود.

وی گفت: بخشی از اراضی اجرای قانون جهش تولید مسکن در شهرهای جدید تامین می‌شود که هم اکنون بررسی‌های اولیه برای آن انجام شده است.

قاسمی افزود: توسعه شهرهای جدید و اجرای قانون جهش تولید مسکن در شهرهای جدید می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مسکن کشور را برطرف کند.

وی توضیح داد: تامین خدمات در اجرای قانون جهش تولید مسکن برعهده دولت است و دولت در اینکار باید اهتمام داشته باشد. از سوی دیگر باید امکان مالی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد که این امکان با راه‌اندازی صندوق ملی مسکن میسر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  هزینه ساخت مسکن در تهران چقدر است؟

قاسمی گفت: احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال اگرچه کار دشواری است اما در برنامه دولت است و محقق خواهد شد.

رستمی قاسمی خاطرنشان شد: احداث ۴ میلیون واحد مسکن در ۴ سال در دو گام برنامه‌ریزی شده است که در گام نخست و در سال اول برنامه ریزی برای احداث دو میلیون واحد مسکونی آغاز و در سال دوم نیز احداث ۲ میلیون واحد دیگر در سال آغاز خواهد شد تا در پایان دولت سیزدهم ۴ میلیون واحد مسکونی در مراحل پایانی تکمیل و تحویل به متقاضیان باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا از معایب خرید خانه کنار اتوبان مطلع هستید؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …