آیا پیش خرید آپارتمان کار درستی است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خرید آپارتمان به صورت پیش فروش تبدیل به یکی از راه‌های رایج در بازار مسکن شده است. این نوع سرمایه‌گذاری (پیش خرید آپارتمان) برای افرادی مفید است که پولی در دست دارند و به دنبال سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستند. البته افرادی که برای خرید خانه پول کافی ندارند نیز با توجه به پولی که دردست دارند می‌­توانند از این راه اقدام کنند. پیش خرید آپارتمان به معنی خرید آپارتمان‌­هایی است که آماده تحویل نیستند.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، گاهی آپارتمان­‌ها برای پیش خرید در حال گذراندن مراحل اداری هستند و اصلا هنوز ساخته نشده است و گاهی مراحلی از ساخت را گذرانده است. برای پیش خرید آپارتمان شما باید در مورد سازنده آن به خوبی اطلاعات بدست آورید. برای قرارداد بستن نیز در زمینه املاک پیش فروش باید به مسائل زیادی توجه کنید تا از پیش آمدن مشکلات و کلاهبرداری­‌ها جلوگیری شود.

مزایای پیش خرید آپارتمان

۱. قیمت مناسب

با توجه به این مورد که ملک هنوز آماده تحویل نمی­باشد و لازم است برای مدتی صبر کنید قیمت ملک را نسبت به ملک تمام شده آن مناسب­ تر خریداری می‌کنید.

۲. اقساط

زمانی که شما ملکی را خریداری می‌­کنید موظف هستید که مبلغ توافق شده را در ۲ ماه به فروشنده تحویل دهید و نیاز به نقدینگی دارد. در خرید املاک پیش فروش شما لازم نیست تمام پول را یکجا پرداخت کنید و مبلغ پرداختی قسط بندی می‌­شود.

۳. تغییر بر اساس سلیقه خریدار

با توجه به کامل نبودن واحد، خریدار می­‌تواند داخل خانه را اساس سلیقه شخصی خود تغییر دهد.

۴. نظارت بر تمام مراحل

شما در تمامی مراحل می­‌توانید ناظر بر کیفیت مصالح مورد استفاده باشید.

مطلب پیشنهادی:  آینده بسیار روشنی برای شهر بهارستان اصفهان، رقم خواهد خورد

معایب پیش خرید آپارتمان

۱. ایجاد تغیرات در زمان تحویل و مصالح

ممکن است بر اساس بعضی از شرایط زمان تحویل یا مصالحی که در قرارداد ذکر شده است تغییر کند.

۲. امکان کلاهبرداری

ممکن است با توجه به معتبر نبودن فروشنده اقداماتی صورت بگیرد که در پایان به ضرر خریدار باشد و فروشنده از خریداران کلاهبرداری کند مانند: عدم دریافت پایان کار و پرداخت خلافی به شهرداری که هزینه در نهایت باید توسط خریدار پرداخت شود، گرفتن وام از روی مادر سند و پرداخت نکردن که اقساط در نهایت به عهده خریداران است و در نهایت ممکن است ملک توسط فروشنده به چندین نفر فروخته شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بانک مسکن از فعالان ساخت و ساز حمایت می‌کند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…