بهترین راهکار های تقویت حافظه برای درس خواندن

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم هنگام درس خواندن مطالب را سریع فراموش می‌کنید و نمی‌توانید تمرکز کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.
تقویت حافظه برای درس خواندن

تقویت حافظه برای درس خواندن به شما برای موفقیت در امور تحصیلیتان کمک بسیار چشمگیری می‌کند. گاهی اوقات یادگیری مطالب جدید بسیار سخت می‌شود، دلایل زیادی هم دارد که به بررسی آن ‌ها خواهیم پرداخت. اما باید برای موفقیت در امور تحصیلی، به رفع آن ها پرداخت. درس خواندن با دشواری های زیادی همراه است. شما باید در این مسیر تمرکز زیادی داشته باشید. فراموشکاری یکی از مشکلات رایجی است که افراد محصل با آن دست وپنجه نرم می‌کنند. اگر به دنبال چند راهکار علمی و موثر در جهت تقویت حافظه برای درس خواندن خود هستید، با دلتامگ همراه باشید.

تقویت حافظه برای درس خواندن

اولین نکته که باید برای تقویت حافظه خود بدانید این است که باید ذهن خود را برای شرایط یادگیری و آموزش آماده کنید. ذهن انسان همیشه با اطلاعت و داده‌های مختلفی احاطه شده است. زمانی که شما فکرتان درگیر مسائل مختلف باشد نمی‌توانید تمرکز کنید زیرا در آن واحد فکرتان را درگیر مسائل مختلفی کرده اید. هر کدام از این درگیری های فکری انرژی ذهنی شما را می‌گیرد. هرگز سعی نکنید با ذهنی آشفته و خسته درس بخوانید زیرا ذهن شما بازدهی ندارد. در این حالت نخواهید توانست درس هایتان را یاد بگیرید و بعدا به یاد بیاورید. پس سعی کنید در وهله اول ذهن خود را از آشفتگی‌ها پاک کنید و بعد مشغول خواندن درس هایتان شوید.

تقویت حافظه برای درس خواندن

مکان مناسبی برای درس خواندن انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که برای اینکه درس هایتان را بهتر و سریع‌تر به خاطر بسپارید باید یک محیط مطالعه خوب برای خوب بسازید. این محیط باید از هر نوع صدایی مانند تلوزیون یا صدای صحبت کردن اطرافیان با یکدیگر دور باشد. گوش انسان به صورت غیر ارادی صداها را می‌شوند اما این صداها هر کدام یک داده به مغز شما می‌فرستد و در نهایت مغز شما با اطلاعات زیادی که نیاز ندارید پر می‌شود و نمی‌توانید تمرکز کنید. پس برای تقویت حافظه خود برای درس خواندن سعی کنید یک محیط آرام را انتخاب کنید. بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که پنجره داشته باشد. نور خوررشید و اکسیژن وهوای تازه به حافظه شما کمک می‌کند.

تقویت حافظه برای درس خواندن

مزاحم های حافظه را کنار بگذارید

حتی اگر محیطی آرام برای درس خواندن فراهم کنید همچنان ممکن است برخی موارد برای ذهن شما مزاحمت ایجاد کند. مانند تلفن همراه، تبلت و هر چیزی که باعث می‌شود حواس شما پرت شود. هنگام مطالعه بهتر است تلفن همراه خود را از خود دور کنید زیرا با هر پیامی که دریافت می‌کنید، حواس شما پرت می‌شود. مطمئنم بار ها برایتان پیش آمده که گفته‌اید فقط جواب این پیام را می‌دهم سپس ادامه درسم را می‌خوانم اما به خودتان آمده ‌اید و حداقل نیم ساعت زمان سرگرم کار با تلفنتان بوده‌اید. پس بهتر است هنگامدرس خواندن اینترنت خود را خاموش کنید و گوشی راداخل کشو میز یا جایی قرار بدهید که در مقابل چشم شما نباشد. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید از تلفن همراه خود دل بکنید می‌توانید با خواندن این مطلب تقویت اراده با 5راهکار علمی اراده خودرا تقویت کنید.

مطلب پیشنهادی:  بزرگ ترین تلسکوپ های جهان که تمام کیهان را رصد می‌کنند!

تقویت حافظه برای درس خواندن

تغذیه مناسبی داشته باشید

سعی کنید در وعده های غذایی خود از مواد غذایی سالم و مقوی استفاده کنید. کافئین می‌تواند به هشیاری مغز شما کمک کند اما باید به مقدار مناسبی از آن استفاده کنید. سعی کنید حداقل 8 لیوان آب بنوشید زیرا مغز شما برای انجام فعالیت های خود به آب کافی نیاز دارد. از میان وعده‌های مقوی مانند کندر، مغزیجات و میوه ها استفاده کنید که در کنار انرژی بخشی برای تقویت حافظه نیز مفید هستند.

تقویت حافظه برای درس خواندن

زمان مطالعه شما مهم است

زمان مطالعه بسیار بر میزان یادگیری شما تاثیر می‌گذارد. بهترین ساعات مطالعه دروس، صبح ها است. زیرا در این ساعات مغز انسان هشیار تر است و با انرژی زیادی که دارد می‌تواند اطلاعت و مطالب را به خوبی بیاموزد. هنگام ظهر و بعد از خوردن ناهار مغز انسان خسته می‌شود و نیاز به استراحت دارد. اگر به مغز خود استراحت ندهید و بی وقفه در حال درس خواندن باشید نه تنها برای حافظه و یادگیری شما خوب نیست بلکه به مغز شما آسیب میزند و چیزی یاد نخواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…