موزه توپکاپی جایی برای نگهداری باارزش‌ترین دارایی مسلمانان!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ سالم دنیا کجاست؟ فکر می‌کنید یکی از قصرهای باشکوه انگلیس است یا بقایای بنایی تاریخی در دل صحرای آفریقا؟ خیر هیچ‌کدام نیست!
موزه توپکاپی

در حقیقت بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کاخ دنیا درست بغل گوش ما در همین ترکیه امروزی واقع شده و آن کاخ و موزه توپکاپی استانبول است. اینجا فقط یکی از جاهای دیدنی استانبول نیست؛ بلکه بنایی به یادگار مانده از دوران حکومت عثمانی است که برای قرن‌ها به تماشای رفت و آمد درباریان جاه‌طلب و خواجه‌های حیله‌گر نشسته بوده است. با دلتامگ همراه باشید.

کاخ توپکاپی کجاست؟

کاخ توپکاپی کجاست؟

اگر به استانبول سفر کرده باشید حتما می‎‌دانید که موزه توپکاپی یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های این شهر است که از قرن پانزدهم میلادی تاکنون هنوز هم محکم و استوار در جا خود ایستاده؛ اما حالا به‌‌عنوان موزه‌ای مملو از اشیای عجیب و باارزش مورد استفاده قرار گرفته است. این کاخ بر فراز دریای مرمره روی بلندترین نقطه در شرق ناحیه فاتح استانبول واقع شده و تنها 50 دقیقه از فرودگاه آتاتورک فاصله دارد.

کلید کعبه در موزه توپکاپی

چرا باید به دیدن موزه توپکاپی رفت؟

شاید فکر کنید که این موزه هم یک موزه تاریخی مانند سایر موزه‌های جهان است؛ اما اگر بدانید اشیای موزه توپکاپی ترکیه چقدر عجیب و غریب هستند قطعا دلتان می‌خواهد که این کاخ موزه را از نزدیک ببینید! در طول امپراتوری 600 ساله عثمانی 30 سلطان از این کاخ بر سرزمین پهناور عثمانی حکومت کردند و یادگارهای باارزشی از خود به‌جا گذاشتند؛ اما اصلی‌ترین دلیل محبوبیت موزه توپکاپی یادگارهایی است که از پیامبر در آن نگهداری می‌شود.

چرا باید به دیدن موزه توپکاپی رفت؟

جلیقه حضرت محمد، ریش آن حضرت، دندان پیامبر اسلام که در جنگ احد شکست، جای پا، نامه‌ها، تیر و شمشیر و ظرف آب وی، عصای حضرت موسی، شمشیرهای حضرت داوود، حضرت علی، موسی، عمر و ابوبکر، عبای حضرت یوسف، پیراهن حضرت فاطمه و ظرف غذای حضرت ابراهیم و حتی یک کلید کعبه از جمله اشیای گران‌بهای داخل این موزه هستند.

مطلب پیشنهادی:  معیارهای زیبایی زنان از دیدگاه مردان

موزه توپکاپی چه بخش‌هایی دارد؟

موزه توپکاپی چه بخش‌هایی دارد؟

در این کاخ حدود چهار حیاط با بخش‌های مختلف و حرم‌سرای معروف آن‌ که جایی برای استراحت 300 همسر موقت پادشاهان عثمانی و 4 همسر قانونی و دائمی آن‌ها بود وجود دارد. از اسلحه‌خانه سلطنتی تا بیمارستان و کتابخانه و مدرسه را می‌توانید در این کاخ ببینید! وسعت این کاخ 700 هزار مترمربع است که دیدن تمام آن در یک روز امکان‌پذیر نیست پس زمان زیادی را برای بازدید از بخش‌های مختلف آن باید اختصاص دهید.

کاخ توپکاپی

چگونه از میدان تکسیم به کاخ توپکاپی برویم؟

معمولا گردشگران در ابتدای ورود به استانبول به دیدن میدان معروف آن یعنی تکسیم می‌روند. از آنجا به‌راحتی با تراموا می‌توان به موزه توپکاپی رسید کافی است به ایستگاه فونیکولار بروید و سوار خط F1 شوید تا به ایستگاه کاباتاش برسید. در این ایستگاه پیاده شوید تا بعد از یک دقیقه پیاده‌روی به خط تراموا برسید. به ایستگاه سلطان احمد که رسیدید پیاده‌ شده و هفت دقیقه پیاده‌روی کنید تا به کاخ مورد نظر برسید.

یک نظر

  1. همراه با شما

    20 فروردین 1403 در 0:49 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…