ییلاق هلودشت؛ تماشایی‌ترین بهشت گیلان

5
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گیلان یکی از زیباترین استان‌های کشور در شمال ایران است که جاذبه‌های بی‌نظیرش برای هر گردشگری جذاب و دلرباست. ییلاق‌های بکر و سرسبز، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های زیبا، چشم‌اندازهای رویایی و آب و هوای دلپذیر تنها بخشی از دلایل محبوبیت این استان هستند.
ییلاق هلودشت

ییلاق هلودشت یکی از منحصربه‌فردترین ییلاق‌های گیلان است که در نزدیکی شهرستان املش واقع شده و با زیبایی بی‌بدیلش هر گردشگری را جادو می‌کند. همراه دلتامگ سفری جذاب به یکی از بکرترین ییلاق‌های ایران داشته باشید.

ییلاق هلودشت کجاست؟

هلی دشت، هالی دشت و هلیودشت نام‌هایی است که برای این ییلاق سرسبز و باصفا استفاده می‌شود. این ییلاق در نزدیکی شهرستان املش و در جنوب دهستان لات لیل واقع شده در حالی‌که در تقسیمات کشوری آن را بخشی از شهرستان لنگرود می‌دانند. فاصله املش تا هلودشت تنها 30 کیلومتر و فاصله لنگرود تا آن 40 کیلومتر است. برای رسیدن به این ییلاق رویایی باید وارد جاده زیبا و کوهستانی بلوردکان به خصیل‌دشت شوید و 12 کیلومتر در آن به پیش بروید.

ییلاق هلودشت کجاست؟

چرا باید به هلودشت سفر کنیم؟

مکانی را تصور کنید که پوشیده از جنگل‌های ممرز، توسکا، باغ‌های فندق و چای است. جایی که برای رسیدن به آن باید از یک جاده پرپیچ و خم جنگلی بسیار چشم‌نواز عبور کنید تا به ارتفاع 1200 متری از سطح دریا برسید. ابرهای فراوانی که این مکان را در آغوش گرفته‎‌اند و سکوت بی‌انتهایی که آرامش را به جان خسته شما تزریق می‌کند ارزش تجربه یک سفر هیجان‌انگیز را ندارد؟ اینجا بهشتی است به دروازه ورودی ییلاق‌های املش تبدیل شده است.

بهترین زمان سفر به هلودشت چه موقع است؟

آب و هوای هلودشت املش در تمام فصل‌ها دلپذیر است. بهار همیشه زیباترین فصل ایران بوده است. فصلی که در آن هرجای ایران به یک بهشت رویایی تبدیل می‌شود پس تصور کنید که ییلاق‌ها در بهار چگونه خواهند بود؟ از آنجایی که هلودشت منطقه‌ای کوهستانی است رسیدن به آن در فصل‌های سرد سال کمی سخت و دشوار است؛ اما در تابستان نیز زیبایی آن نه‌تنها محسور کننده است؛ بلکه آب و هوای خوش و نسیم ملایم آن روح خسته شما را نوازش می‌کند. در این منطقه مردم یک‌بار در اردیبهشت ماه و بار دیگر در مردادماه جشن‌هایی که برگزار می‌کنند که بر جذابیت سفر شما می‌افزاید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه دنت خانگی ساده + عکس

اجاره کلبه در هالی دشت

اجاره کلبه در هلودشت

ییلاق هلودشت جایی است که برای یک‌شب اقامت در آن نیازی نیست نگران اقامتگاه باشید. حتی در ارتفاعات آن نیز کلبه‌هایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. در آنجا می‌توانید قهوه‌های گرمی را ببینید که در زمستان مکانی گرم و در تابستان مکانی پرشور برای میزبانی از گردشگران هستند. در این منطقه حتی اقامتگاه‌های بومگردی زیادی نیز در وجود دارد که با هزینه کم می‌توانید در آنجا شب را سحر کنید.

تعداد کلمات مطلب: 399

5 دیدگاه

  1. همراه با شما

    17 فروردین 1403 در 11:30 ب.ظ

    عالی وزیبا

    پاسخ

  2. همراه با شما

    18 فروردین 1403 در 1:32 ب.ظ

    یکی از یکی زیباتر

    پاسخ

  3. جعفری

    18 فروردین 1403 در 6:16 ب.ظ

    این روستای هلو دشت یک کاروانسرا بود الان تبدیل شده یه منطقه توریستی و این خانه ها رو آدمهای با نفوذ ساخته اند واین خانه ها کاملا خالیه فقط در سال دو ماه بخاطر خوشگذارانی سکونت داشته باشند ولی بنده دو کیلومتر پایین تر بصورت دائمی زندگی میکنیم منابع طبیعی اشک مردم در آورده اند مشکل این جاست چرا دوگانه برخورد میکنید وهلو دشت کاملا در اراضی ملی قرار دارد.

    پاسخ

  4. پیمان ابیشی

    18 فروردین 1403 در 6:54 ب.ظ

    با سلام اینجا ییلاق سوچاله ماسال کی گفته هلودشت ؟؟؟

    پاسخ

    • صفوی

      20 فروردین 1403 در 11:15 ق.ظ

      عکس سوچاله ماسال است

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…