کارما چیست و از 12 قانون کارما چه می دانید؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما از کارما و قوانین آن چه می دانید؟ آیا به نظر شما این قوانین واقعی هستند یا ساخته تخیل و ذهن بشر اند؟
12 قانون کارما

کارما اصطلاحی نسبتا جدید است و اگر از آن با پدربزرگ و مادربزرگ خود صحبت کنید احتمالا چیزی ندانند یا معادل های دیگری برای همین مفهوم داشته باشند! اما کارما چیست و چه قوانین اصلی ای دارد؟ آیا دانستن این قوانین به ما در زندگی روزمره مان کمک می کند؟ آیا 12 قانون کارما مبنای دینی دارند یا صرفا عقل از آن ها تبعیت می کند؟شما از کارما چه می دانید؟

با دلتامگ همراه باشید!

 

کارما چیست؟تا به حال چیزی از آن شینده اید؟

کارما، که از زبان سانسکریت گرفته شده است، به معنای عمل، کار یا عملکرد است. در بسیاری از مذاهب و فلسفه‌های شرقی مانند هندوئیسم، بودیسم، جینیسم و سیکیسم، کارما اشاره به قانون علت و معلول در مورد عملکرد اخلاقی دارد. به عبارت دیگر، کارما به این اعتقاد دارد که هر فعالیت خوب یا بدی که انجام می‌دهیم، نتایجی مستقیم یا غیرمستقیم در زندگی فعلی یا آینده‌مان خواهد داشت. این ایده اساسی است که هر کاری نتیجه‌ای متناسب با آن دارد.

در هندوئیسم، کارما به همراه دارما (وظایف اخلاقی) و سامسارا (چرخه تولد مجدد)، بخشی از چهارچوبی است که سرنوشت انسان را تعیین می‌کند. کارما در بودیسم نیز اهمیت دارد، جایی که بر این باور است که نیات و اعمال فرد در زندگی‌های گذشته و حال، آینده او را شکل می‌دهند. جینیسم و سیکیسم نیز بر تأثیر اعمال انسان بر زندگی فردی و کیفیت معنوی زندگی تأکید دارند.

مفهوم کارما به این معنا نیست که همه چیز از قبل تعیین شده است؛ بلکه تأکید دارد که با انتخاب‌های آگاهانه و اعمال خوب، می‌توان آینده‌ای بهتر برای خود و دیگران ایجاد کرد. این دیدگاه مسئولیت فردی را برجسته می‌کند و اهمیت اخلاق، نیت خوب و عملکرد صالح را در زندگی روزمره ترویج می‌دهد.

 

12 قانون کارما چه هستند و چه درس‌هایی برای ما در زندگی دارند؟

معنای کلی کارما این است که رفتارهای انسان بر کیفیت زندگی او در این دنیا و دنیای بعدی تاثیر می‌گذارند.

1. قانون بزرگ علت و معلولی
تمام افکار و اعمال شما (چه خوب یا بد) عواقبی دارد و هر ارتعاشی را که شما به جهان هستی می‌فرستید، در نهایت به خود شما باز می‌گردد.

2. قانون آفرینش
ما با کائنات یکی هستید و آفرینش نیازمند همکاری و همراهی خود شما است. بنابراین زندگی مورد نظرتان به خودی خود اتفاق نمی‌افتد و شما باید آن را خلق کنید.

مطلب پیشنهادی:  کدو حلوایی و خواص شگفت‌انگیز آن

3. قانون تواضع و پذیرش
امتناع و سرپیچی از پذیرش هر اتفاق و موضوعی، جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد. برای تغییر دادن هر چیزی و هر شرایطی، در ابتدا باید آن را پذیرفت.

4. قانون رشد
رشد از درون شما شروع می‌شود. زمانی که خودتان را تغییر دهید، زندگی شما نیز از همین قانون پیروی می‌کند و خود به خود تغییر خواهد کرد.

5. قانون مسئولیت
همه افراد در زندگی باید مسئولیت رفتار، گفتار، اعمال و عواطف خود را به طور کامل به عهده بگیرد و در قبال وظایف خود مسئولیت پذیر باشد.

6. قانون اتصال
همه چیز در جهان از بزرگ و کوچک آن به هم ربط دارند و گذشته، حال و آینده به هم متصل هستند.

7. قانون تمرکز
شما نمی‌توانید به طور همزمان به دو موضوع متفاوت فکر کنید. تمرکز همزمان روی چند مطلب مختلف، سرعت شما در رسیدن به هدف تان را کم می‌کند.

8. قانون بخشش و هدیه دادن
اگر در زندگی تان فرصتی برای کمک به دیگران پیش می‌آید بهتر است به آن‌ها کمک کنید. بخشش و هدیه دادن به دیگران باعث ایجاد جریان انرژی در کائنات می‌شود.

9. قانون لحظه حال
زندگی در لحظه حال جریان دارد. اگر به گذشته نگاه کنید، نمی‌توانید در این لحظه حضور داشته باشید. برای رسیدن به آرامش روانی، در زمان حال زندگی کنید.

10. قانون تغییر
تاریخ تکرار می‌شود تا زمانی که شما از آن درس بگیرید و مسیر خود را تغییر دهید. برای متوقف کردن این چرخه تکراری باید در رفتار خود تغییر ایجاد کنید.

11. قانون صبر و پاداش
رسیدن به باارزش‌ترین پاداش‌ها در زندگی، نیازمند پشتکار و مداومت در تلاش است. برای ایجاد تغییر در سرنوشت آینده باید اهداف خود را به صورت مستمر دنبال کنید.

12. قانون اهمیت و الهام
انرژی و نیت‌ها ارزش عمل شما را تعیین می‌کنند و هر کسی می‌تواند با الهام از درون خود سهمش از عشق و شادی را از جهان هستی دریافت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …