آیا پول ، علت شادی است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احتمالا برای شما هم پیش آمده که به این موضوع اندیشیده اید که آیا پول باعث خوشبختی شما می شود یا نه. باید بگوییم این موضوع ذهن دانشمندان بسیاری را نیز به خود مشغول کرده و تحقیق های بسیاری در این زمینه انجام شده است.
پول

سوال این است : آیا پول ، علت شادی است؟ نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که : پول واقعاً می‌تواند باعث شادی شود! با دلتامگ همراه باشید!

پول ، علت شادی

اگرچه این موضوع ، جدید نیست و به نظر می رسد که همه ی افراد معتقدند که پول می تواند آن ها را به انسان شادتری تبدیل کند ، اما به هرحال تایید علمی این مساله ، می تواند جالب باشد و بر این عقیده افراد ، صحه بگذارد.

🔸در این آزمایش محققان به 200 شرکت‌کننده، 10 هزار دلار اهدا کردند و از آنها خواستند که این مبلغ را فقط در عرض سه‌ماه خرج کنند و میزان شادی خود را به‌صورت ماهانه ارزیابی نمایند. در‌نهایت، نتایج ارائه‌شده توسط آنها با یک گروه کنترل متشکل از 100 نفر که هیچ پولی دریافت نکرده بودند، مقایسه شد.

🔸نتیجه آزمایش مشخص کرد گروهی که 10 هزار دلار را دریافت کرده بود، نسبت به گروه کنترل، سطح شادی بیشتری را گزارش کرده است. حتی پس از گذشت سه‌ماه و خرج‌کردن تمام پول ارائه‌شده توسط اهداکنندگان ناشناس، این گروه در مقایسه با زمان شروع آزمایش، بسیار شادتر بودند.

مطلب پیشنهادی:  بورک گوشت و سیب زمینی با سس مخصوص

خوشحالی چیست؟

خوشحالی حالتی‌ست که شما آن را تجربه می‌کنید؛ احساس خوشحالی، رضایت، خرسندی و سعادت بخشی. شادی تعاریف مختلفی دارد. اما به صورت عمومی آن را به عنوان احساسات مثبت و رضایت از زندگی توصیف می‌کنند.

پول ، علت شادی

اغلب افراد وقتی از شادی صحبت می‌کنند، ممکن است از احساس حال حاضر خود صحبت کنند یا به‌ طور عمومی از احساس کلی خود از زندگیشان حرف بزنند.

روانشناسان و دانشمندان علوم اجتماعی خودشان را راحت کرده‌اند و ترجمه‌ای کلی از شادی داده‌اند و به آن می‌گویند «بهزیستی ذهنی». بهزیستی ذهنی بر احساسات کلی فرد در مورد وضعیت و شرایط فعلیِ زندگی‌اش تمرکز دارد. اما کماکان سوال این است که آیا پول ، علت شادی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …