مهارت های زندگی که باید بدانید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه انسان ها همواره به دنبال ارتقا کیفیت زندگی خود هستند، این مطلب به شما برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کند.
مهارت های زندگی

مهارت های زندگی به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنید. انسان ها همواره به دنبال یافتن اصولی برای بهبود و یا ارتقا کیفیت زندگی خود هستند. هر چه قدر شما از مهارت های زندگی آگاهی داشته باشید، می‌توانید زندگی مملو از آرامش، شادی و موفق تری را داشته باشید. با دلتامگ همراه شوید تا مهارت های زندگی را بیاموزید.

تعریف مهارت های زندگی

مهارت های زندگی مجموعه توانمندی ها و برنامه هایی برای مدیریت زندگی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در زندگی خود موفق تر باشید. در ادامه به مهارتهای لازم برای زندگی که از جانب بهداشت جهانی معرفی شده ات می‌پردازیم.

مهارت های ارتباطی

از مهمترین مهارت های زندگی، مهارت های ارتباطی است. شما با توان برقرار کردن یک ارتباط موثر با دیگران می‌توانید به روابط بین فردی خود بهبود بخشید. زندگی انسان ها اجتماعی است از این رو شما باید به تقویت روابط بین فردی خود بپردازید.

مهارت های حل مسئله

حل مسئله، توان تشخیص، تفکیک و تحلیل مسائل و پیدا کردن راه حل های مناسب برای آن ها می‌باشد. انسان ها همواره با مسائل مختلفی در زندگی خود مواجه هستند و گاهی در مواقع دشواری حتی برای حل مسائل ساده، به دلیل اضطراب یا بی تجربگی دچار مشکل می‌شوند. پس شما باید بتوانید به درستی مسائل را بررسی مختلف را بررسی و با آرامش آن ها را حل نمایید.

مهارت های زندگی

تصمیم گیری

برای آموختن مهارت های زندگی، باید مهارت تصمیم گیری را بیامورید. تصمیم گیری به توانایی انتخاب مناسب ترین تصمیم ها نیاز دارید. شما باید برای اخذ بهترین تصمیم ها، ارزیابی درستی از وقابع داشته باشید و هنگام تصمیم گیری به عواقب آن فکر کنید تا تصمیم گیری عاقلانه تری بگیرید.

 خودآگاهی

خودآگاهی از مهارت های زندگی بسیار ضروری است. شما باید  نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و تا جایی که می‌توانید نقاط قوت خود را تقویت و در تلاش برای بر طرف کردن نقاط ضعف خود باشید. به گفتوگو های درونی خود توجه کنید. احساسات خود را به درستی شناسایی کنید تا بتوانید احساسات خود را به درستی و با توجه به شرایط بروز دهید.

مطلب پیشنهادی:  شیرینی ساده با بیسکویت و پنیر

مهارتهای زندگی

همدلی

شما برای زندگی اجتماعی خود به همدلی نیاز دارید. شما باید عواطف دیگران را به درستی درک کنید. باید دنیا را از دید آن ها ببینید، خود را در جای آن ها بگذارید تا تا بتوانید با آنان همدلی کنید.

مهارتهای زندگی

مدریت عواطف و هیجانات

یکی دیگر از مهارت های زندگی که شما به آن نیاز دارید، مدریت هیجانات و عواطفتان است. برای این کار ابتدا باید بتوانید احساسات و هیجانات خود و دیگران را به خوبی شناخته و بدانید در هر شرایط باید چگونه احساساتتان را مدریت کنید. احساسات شما رفتار شما را شکل می‌دهد پس باید بتوانید با مدریت صحیح احساساتتان، رفتاری درست داشته باشید.

مدریت استرس

فشار استرس می‌تواند باعث بزور رفتار های تکانشی و تصمیم های بدون فکر در شما شود. امروزه با سختی و فشار های زندگی، انسان ها متحمل استرس بیشتری هستند. شما می‌توانید با کسب مهارت های زندگی مانند ذهن آگاهی، ورزش کردن، نوشتن افکارتان، تمرینات تنفس و ذهن آگاهی از فشار استرس خود کم کنید.

مدریت روابط

شما باید توان مدریت روابطتان را داشته باشید زیرا روابط شما به آسانی می‌تواند به شما یا افراد مقابلتان آسیب برساند. همانطور که رابطه خوب می‌تواند باعث پیشرفت شما شود، روابط مخرب هم می‌توانند به شما و زندگیتان آسیب برساند. پس برای تقویت مهارت های زندگی و موفقیت در آن باید در تقویت مدیریت روابط خود کوشا باشید.

 

تفکر خلاق

با تفکری خلاق، شما می‌توانید به نوآوری برای حل مسائل مختلف دست یابید. شما در مواجهه با چالش های زندگی باید با خلاقیت خود از آن ها عبور کنید. برای تفکر خلاق می‌توانید از حل معما ها و پازل ها، مطالعه کتاب های مختلف و یادگیری مهار های جدید کمک بگیرید.

سخن پایانی

شما می‌توانید با کسب مهارت های زندگی پیشرفت خود را تضمین کنید و زندگی آرام تر و شادتری را تجربه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …