برای پایین آوردن فشار خون بالا چه بخوریم

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فشار خون بالا، قاتل خاموشی که سلامتی شما را تهدید می‌کند! اما نگران نباشید، با راهکارهای مناسب می‌توانید این بیماری را مهار و از عوارض خطرناک آن پیشگیری کنید. تغییر سبک زندگی اولین قدم برای کنترل فشار خون و اصلاح عادات ناسالم است.
فشار خون بالا

فشار خون بالا، قاتل خاموشی که سلامتی شما را تهدید می‌کند! اما نگران نباشید، با راهکارهای مناسب می‌توانید این بیماری را مهار و از عوارض خطرناک آن پیشگیری کنید. تغییر سبک زندگی اولین قدم برای کنترل فشار خون و اصلاح عادات ناسالم است. کاهش وزن، ترک سیگار، محدود کردن مصرف نمک و الکل، و افزایش فعالیت بدنی از جمله این تغییرات هستند. برخی روش‌های طبیعی مانند طب سنتی و ماساژ هم می‌توانند در کنار درمان‌های اصلی به کاهش فشار خون کمک کنند.

در این مقاله از دلتا مگه به بررسی خوراکی‌هایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند می‌پردازیم:

درمان فشار خون بالا

درمان فشار خون بالا در منزل

در این مطلب، به روش‌های موثر برای مدیریت فشار خون در خانه می‌پردازیم:

زرشک

زرشک سرشار از آنتوسیانین، آنتی‌اکسیدانی قوی است که به سلامتی شما کمک می‌کند. مطالعات علمی و تحقیقات نشان داده که مصرف زرشک، خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا 8 درصد کاهش می‌دهد. می‌توانید از زرشک تازه یا آب زرشک در رژیم غذایی خود استفاده کنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید.

آبلیمو

آبلیمو، مایعی ترش و گوارا که از لیموترش به دست می‌آید، فواید بسیاری برای سلامتی دارد، به‌ویژه در زمینه سلامت قلب و عروق. آبلیمو سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، ترکیبات گیاهی مفید , اسید سیتریک و فلاونوئید است که به کاهش فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

درمان فشار خونه بالا در خانه

سیر ترشی

سیر ترشی علاوه‎ بر سیر، دارای سرکه نیز هست که به دلیل خاصیت ادرارآوری آن می‎تواند به کاهش لحظه ‎ای فشار خون کمک زیادی کند. سیر یک آنتی‎بیوتیک طبیعی و ماده غذایی ضد قارچ است. ماده اصلی فعال آن آلیسین است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

برخی از منابع معتبر نشان می‎دهند که سیر باعث افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن می‌شود که به شل شدن عضلات و صاف و گشاد شدن رگ‏های خونی کمک می‎کند. این تغییرات می‎تواند فشار خون را کاهش دهند. یک مطالعه دیگر گزارش داد که عصاره سیر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‎دهد.

مطلب پیشنهادی:  دریاچه فیروزه‌ای گهر، گنج مخفی لرستان

دمنوش برای فشار خون بالا

عرقیات و دمنوش‌های گیاهی برای کنترل فشار خون بالا

عرق گیاه بومادران با خاصیت آرامش‌بخش و ضد اضطراب، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. عرق زیره سیاه نیز با خاصیت ادرارآوری، به دفع سدیم اضافی از بدن و کاهش فشار خون کمک می‌کند.  دمنوش‌های گیاهی مثل ریشه زنجبیل با خاصیت ضد التهابی و گشادکننده عروق، موجب کاهش فشار خون می‌شود.

آب کرفس نیز با خاصیت ادرارآوری و دفع سموم، فشار خون را تنظیم می‌کند. پوست درخت کاج دریایی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی، به حفظ سلامت قلب و عروق و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. همچنین چای سبز با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و گشادکننده عروق، موجب کاهش فشار خون می‌شود.

عرقیات برای فشار خون بالا

سیاه دانه

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا می‌تواند به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش فشار خون مفید باشد. اما توجه به این نکته ضروری است که سیاه دانه با داروهای فشار خون تداخل دارد. مصرف همزمان سیاه دانه و داروهای فشار خون می‌تواند منجر به کاهش بیش از حد فشار خون شده و عوارض جدی به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر از داروهای فشار خون استفاده می‌کنید، از مصرف سیاه دانه بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    21 فروردین 1403 در 6:44 ب.ظ

    خوب ،عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…