سرکه بالزامیک و 6 خاصیت اعجاب‌انگیز آن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرکه بالزامیک، چاشنی خوش‌طعم و پرطرفدار، فواید بسیاری برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. از جمله این فواید می‌توان به کاهش کلسترول، بهبود رنگ پوست و کمک به کاهش وزن اشاره کرد. این سرکه  با طعمی متفاوت، ترش و پیچیده، به عنوان چاشنی در سس سالاد، یا مرینیت کردن سبزیجات و بسیاری از غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک، چاشنی خوش‌طعم و پرطرفدار، فواید بسیاری برای سلامتی به ارمغان می‌آورد. از جمله این فواید می‌توان به کاهش کلسترول، بهبود رنگ پوست و کمک به کاهش وزن اشاره کرد. این سرکه  با طعمی متفاوت، ترش و پیچیده، به عنوان چاشنی در سس سالاد، یا مرینیت کردن سبزیجات و بسیاری از غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این چاشنی محبوب، فقط خوش‌طعم نیست، بلکه فواید سلامتی بسیاری نیز دارد. اما آیا این سرکه برای شما مفید است؟

سرکه بالزامیک حاوی شش درصد اسید استیک است که کمی بیشتر از میزان اسید استیک موجود در سرکه سیب است. اسید استیک که در طول اعصار گذشته به صورت دارویی مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون به عنوان یک ضد میکروبی قوی شناخته شده است. با این حال، مانند هر محصول حاوی اسید استیک، بالزامیک نیز باید در حد اعتدال مصرف شود. در این مقاله درباره فواید بالقوه سرکه بالزامیک برای سلامتی صحبت خواهیم کرد.

خواص سرکه بالزامیک

بهبود سلامت پوست

سرکه بالزامیک حاوی ترکیبات ضد میکروبی، اسید استیک و آنتی اکسیدان است. این مولفه ها ممکن است به بهبود چهره فرد در طول زمان کمک کنند. این سرکه را نباید مستقیماً روی پوست مالید زیرا می تواند باعث ایجاد لکه شود.

 کاهش قند خون با مصرف سرکه بالزامیک

مطالعات نشان می دهد که این سس سالاد محبوب فواید بسیاری برای سلامتی دارد. سرکه بالزامیک وقتی به عنوان بخشی از غذا مصرف شود به تنظیم قند خون کمک می کند. مطالعات نشان داد که بالزامیک در هنگام مصرف دارای اثر ضد گلیسمی است، به این معنی که قند خون فرد بعد از غذا به شدت کمتر می‌شود.

هضم آسان غذا با مصرف سرکه بالزامیک

 

هضم آسان غذا

اسید استیک، ترکیب فعال سرکه بالزامیک، فواید بسیاری برای سلامتی گوارش به ارمغان می‌آورد. این اسید حاوی سویه‌های پروبیوتیک مفید است که به هضم بهتر غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفید روده هستند که نقش مهمی در سلامت گوارش ایفا می‌کنند. این باکتری‌ها به هضم غذا، جذب مواد مغذی، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های گوارشی کمک می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  دکوراتیوها همگی بر این طرح‌ها اتفاق نظر دارند!

از بین بردن باکتری‌ها با مصرف سرکه بالزمیک

از بین بردن باکتری‌ها

اسید استیک موجود در این سرکه، خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌تواند به از بین بردن باکتری‌های مضر موجود در مواد غذایی کمک کند. سرکه بالزامیک می‌تواند در جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر موثر باشد.

کاهش وزن

در عین حال که یک راه حل جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد، سرکه بالزامیک موجب می‌شود که بدون داشتن کالری اضافه طعم خوشایندی را به مواد غذایی اضافه کنید.  علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که اسید استیک موجود در سرکه که حاوی پروبیوتیک‌ها است، ممکن است با افزایش سیری و کاهش کالری دریافتی به مدیریت وزن کمک کند. «پروبیوتیک‌های موجود در سرکه بالزامیک می‌تواند به فرد کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند و به طور بالقوه از تلاش‌های کاهش وزن حمایت کند.»

کاهش فشار خون با مصرف سرکه بالزامیک

کاهش فشار خون

برخی از مطالعات نشان می دهد که افزودن منظم سرکه بالزامیک به غذاها می‌تواند به کاهش فشار خون بالا در طول زمان کمک کند. مطالعات متعدد نشان داده پلی فنول‌های موجود در سرکه بالزامیک دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. در حالی که جایگزینی برای دارو نیست، ترکیب سرکه بالزامیک در یک رژیم غذایی سالم برای قلب می‌تواند گامی کوچک در جهت حفظ فشار خون سالم باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…