فونچال، زادگاه زیبا و رویایی کریستیانو رونالدو!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های جهان است که افتخارآفرینی‌های بسیاری برای کشورش انجام داده است. جزیره مادیرا در طول تاریخ مقصدی محبوب برای ثروتمندان، جهانگردان و گردشگرانی بوده که به دنبال مناطق بکر می‌گشتند؛ اما شهر فونچال علی‌رغم تمام زیبایی‌هایی که دارد به خاطر رونالدو شهرت یافته است.
فونچال

فونچال یکی از زیباترین شهرهای جزیره مادیرا است که با تمام جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی‌ای که دارد شهرت بیش‌ازحد خود را به خاطر رونالدو به دست آورده است. دلتامگ در این مقاله سفری به کشور پرتغال و جزیره ثروتمندان آن یعنی مادیرا خواهد داشت. جزیره مادیرا همچون جزایر قناری یکی از محبوب‌ترین جزایر جهان برای مسافرت و گردش است.

فونچال کجاست؟

اینجا جزیره‌ای زیبا در اقیانوس اطلس است که با لیسبون حدود 960 کیلومتر فاصله دارد. این شهر پایتخت جزیره مادیرا است و در جنوب غربی لیسبون واقع شده است. این شهر ششمین شهر بزرگ پرتغال است که حدود 112 هزار نفر جمعیت دارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر فونچال

این شهر نه‌تنها ارزش تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد؛ بلکه به خاطر رونالدو نیز به شهرت بسیاری در دنیا رسیده است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر فرودگاه آن است که در سال 2016 به افتخار رونالدو آن را تغییر نام دادند. این فرودگاه در 13 کیلومتری شمال شرقی فونچال واقع شده است.

فونچال کجاست؟

باغ‌های پالهیرو از جاهای دیدنی فونچال

این جزیره سرسبز زیبا دارای باغ‌های بسیاری است؛ اما باغ‌های پالهیرو درخشش عجیبی در میان سایر باغ‌های این شهر دارند. باغ‌های پالهیرو در اطراف یک منزل شخصی ساخته شده‌اند؛ اما بیش از 3000 گونه مختلف گیاهی در آن وجود دارد. سبک این باغ انگلیسی است و باغ گل‌های فرانسوی، باغ گل‌های رز و خیابانی مملو از گل‌‎های کاملیا تنها بخشی از این باغ‌ها هستند.

باغ‌های پالهیرو از جاهای دیدنی فونچال

کلیسای جامع فونچال

در قرن شانزدهم میلادی کلیسایی با استفاده از سنگ‌های آهکی چند لایه در این شهر ساخته شد که ارزش تاریخی آن سبب شهرت بسیارش شده است. این کلیسا در جنوب غربی شهر ساخته و مانوئل اول، پادشاه پرتغال در آن دوره یک صلیب نقره‌ای به این کلیسا اهدا کرد که هنوز هم در کلیسا موجود است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین نژادهای سگ نگهبان دنیا را بشناسید!

کلیسای جامع فونچال

تله‌کابین مونته

تله‌کابین این شهر نمای بسیار جذاب و زیبایی از خانه‌های قدیمی و سقف‌های رنگارنگشان، چشم‌انداز بی‌نظیر اقیانوس، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های مرتفع آن در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. این تله‌کابین شما را از ساحل تا ارتفاعی حدود 600 متر بالاتر از سطح دریا بر فراز کوهی مشرف به شهر می‌برد.

تله‌کابین مونته

خیابان سانتا ماریا

یکی دیگر از جاهای دیدنی فونچال خیابان سانتا ماریا است. این خیابان عجیب دارای جاذبه‌ها و گرافیتی‌های بسیار زیبایی است. قدم‌به‌قدم این خیابان سنگفرش شده که از غرب تا شرق شهر گسترده شده است، دارای نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی است. قدمت این خیابان به قرن 15 بازمی‌گردد و امروزه به یکی از مهم‌ترین مقاصد برای خرید و غذا خوردن و تفریح در فونچال تبدیل شده است.

خیابان سانتا ماریا

بهترین زمان سفر به فونچال کی است؟

آب و هوای شهر فونچال بسیار معتدل و دلپذیر است. هوای این شهر بندری در زمستان رطوبت بیشتر نسبت به تابستان دارد. بسیاری از اروپایی‌ها زمستان‌های این شهر را بیشتر می‌پسندند و آتش‌بازی‌های سال نو این شهر هم بی‌نظیر و تماشایی است. از سوی دیگر فصل بهار که از اسفند تا خرداد ادامه دارد نمایی از زیباترین باغ‌های گرمسیری را پیش رویتان می‌گذارد.

یک نظر

  1. همراه با شما

    25 اسفند 1402 در 9:28 ب.ظ

    خسته نباشی انتخاب مکانهای دیدنتان واقعا جا لب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …