ییلاق های شیراز؛ بهترین انتخاب برای سفرهای نوروزی 1403

3
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیراز خودش به‌تنهایی یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای ایران است که با داشتن طبیعتی تماشایی و جاذبه‌های باستانی و یادگارهای از تمدن‌های عظیم و باشکوه کهن ایران در دنیا شهرت فراوانی دارد.
ییلاق های شیراز

با سفر به ییلاق های شیراز نه‌تنها یک سفر دلپذیر و خاطره‌انگیز به خود و عزیزانتان هدیه می‌دهید؛ بلکه لذت دیدن طبیعتی بکر و بی‌مثال در کنار جاذبه‌هایی که در دنیا نظیر ندارند را نیز تجربه خواهید کرد. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مورد از زیباترین ییلاق‌ها و جاهای دیدنی شیراز خواهد پرداخت، با ما همراه باشید.

دشت هفت برم یکی از باصفاترین تفریحگاه ‌های شیراز

دشتی زیبا و سرسبز با 4 آبگیر دائمی و 3 آبگیر فصلی را تصور کنید که شرایط عالی محیطی آن سبب مهاجرت پرندگان بی‌شماری به این منطقه شده است. دشت هفت برم دشتی فوق‌العاده با چشم‌اندازی تماشایی و یکی از زیباترین ییلاق های شیراز است که در فاصله 60 کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده و یکی از مناطق محافظت شده در استان فارس است.

دشت هفت برم یکی از باصفاترین تفریحگاه ‌های شیراز

دشت ارژن از بکرترین ییلاق های شیراز

در 55 کیلومتری شمال غربی شیراز دشتی وسیع و فوق‌العاده سرسبز وجود دارد که نام آن دشت ارژن است. این دشت در دامنه‌های سرسبز رشته‌کوه زاگرس و در مسیر کازرون واقع شده و به همین دلیل دارای آب و هوای بسیار خوبی است. درختان سربه‌فلک کشیده، چشمه‌ها و آبشارهای حیرت‌انگیز و طبیعت کوهستانی این منطقه همه را خیره می‌کند. در نزدیکی این دشت تالاب ارژن و شهر تاریخی بیشاپور قرار دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است.

دشت ارژن از بکرترین ییلاق های شیراز

تنگ دم اسب یکی از زیبا زیباترین ییلاق های شیراز

در شیراز مکان‌های خوش آب و هوای بسیاری وجود دارد که بعضی از آن‌ها واقعا شبیه بهشت هستند. تنگه دم اسب در نزدیکی روستای کره بس که در فاصله 50 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است، یکی از این مکان‌هاست. در طول مسیر تنگ دم اسب رودخانه‌ای خروشان جریان دارد و درختان سرسبز بلوط گرداگرد این تنگه را پوشانده‌اند. این رودخانه در نهایت به یک دریاچه زیبا می‌رسد. کمی که از دریاچه عبور کنید نیز یک آبشار حیرت‌انگیز به ارتفاع 30 متر خواهید دید که بهترین مکان برای کمپینگ و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است.

مطلب پیشنهادی:  از سرگذشت تلخ لوح زرین داریوش خبر دارید؟ + ویدیو

تنگ دم اسب یکی از زیبا زیباترین ییلاق های شیراز

جنگل بناب ارسنجان یکی از جنگل های شیراز

در میان ییلاق‌ های شیراز جنگل بناب یکی از بهترین مکان‌ها است. برای دیدن این جنگل باید به شمال شرقی شیراز بروید. نیمی از این جنگل در شهر پاسارگاد و نیم دیگرش در شهر ارسنجان واقع شده است. در میان کوه‌های استوار این منطقه درختان تنومند و بلندقامت بنه را خواهید دید که کهن‌ترین آن‌ها بر روی صخره‌ای به ارتفاع 6 متر رشد کرده و ریشه‌های قوی آن این صخره را از هم شکافته است. مردم منطقه نام این درخت کهن‌سال را مروارید سبز ارسنجان گذاشته‌اند.

جنگل بناب ارسنجان یکی از جنگل های شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز چه موقع است؟

ییلاق های شیراز در هر فصلی زیبا و خوش آب و هوا هستند و سفر به آن‌ها بسیار لذت‌بخش است؛ اما اگر دلتان سرسبزی و تازگی طبیعت را می‌خواهد بهار بهترین زمان برای سفر به این مکان‌های جذاب و دلبراست. اگر هنوز برنامه‌ای برای سفرهای نوروزی‌تان نریخته‌اید، سفر به این ییلاق‌ها را هم در نظر بگیرید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 10:05 ب.ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  2. همراه با شما

    23 اسفند 1402 در 10:18 ب.ظ

    خیلی زیبا من که مشتاقم جاهای که معرفی میکنید ببینم

    پاسخ

  3. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 11:42 ب.ظ

    خوشا شیراز و وصف بی مثالش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…