روستای پالنگان؛ بهشت گمشده در دل کوه‌های زاگرس

2
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیلی‌ها تصورشان این است که تنها روستاهای دیدنی ایران را می‌توانند در شمال کشور ببینند؛ اما روحشان هم خبر ندارد که در غرب کشور بهشتی پنهان شده که سفر به آن هرکسی را دیوانه می‌کند!
روستای پالنگان

شاید نام روستای پالنگان به گوشتان خورده باشد شاید هم تابه‌حال اصلا نامی از این روستا نشنیده باشید؛ اما هرچه هست باید بدانید که این روستا بدون شک یکی از زیباترین روستاهای ایران است. دلتامگ در این مقاله سفری جذاب به یکی از ارزانترین مقاصد گردشگری در ایران خواهد داشت، با ما همراه باشد!

روستای پالنگان کجاست؟

در 57 کیلومتری شهرستان کامیاران، در مرز بین دو استان کردستان و کرمانشاه و درست در ابتدای ورود به منطقه اورامانات روستایی عجیب و تاریخی وجود دارد که به بهشت گمشده و ماسوله کردستان مشهور است. این روستای زیبا را با نام پالنگان می‌شناسند.

روستای پالنگان کجاست؟

قدمت روستای پالنگان چقدر است؟

مردمانی اصیل با فرهنگی غنی، پل‌های قدیمی با قلعه‌های تاریخی همگی گواهی بر این ادعا هستند که پالنگان قدمت بسیاری دارد. برخی معتقدند که هسته اولیه سکونت در این روستا به دوران اسلامی و زمان حکومت سامانیان برمی‌گردد. جالب است بدانید که بنی اردلان یکی از حاکمان محلی کردستان زمانی این روستای خوش آب و هوا را برای سکونت خود انتخاب کرده بود.

چرا باید به روستای پالنگان سفر کنیم؟

چرا باید به روستای پالنگان سفر کنیم؟

چرا به دیدن ماسوله می‌روید؟ چه چیز خاصی در ماسوله شما را جذب می‌کند؟ هرچه که از آن روستا می‌خواهید در پالنگان نیز وجود دارد. کوه‌های سر به فلک کشیده، خانه‌های سنگی پلکانی که سقف هرکدام حیاط دیگری است، دشت‌های وسیع و سرسبز و چشم‌اندازهای بی‌نظیر به همراه قدمت بسیار این روستا آن را به یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های کردستان تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی:  ۹ کاربرد شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌‎دانید

بهترین زمان سفر به پالنگان چه موقع است؟

از آنجایی که این روستا در منطقه‌ای کوهستانی با طبیعتی سرسبز واقع شده هر زمان که به آن سفر کنید با آب و هوای دلپذیر و لذت‌بخش مواجه خواهید شد. بهار اینجا مملو از تازگی و طراوت می‌شود. در تابستان همه‌جا سرسبز و چشم‌نواز است، در پاییز فرشی هزار رنگ در گستره این منطقه پهن می‌شود و در زمستان پالنگان لباس مخملی سفید بر تن می‌کند.

بهترین زمان سفر به پالنگان چه موقع است؟

اقامت در روستای پالنگان چگونه است؟

در این روستا حداقل هشت اقامتگاه بوم‌گردی زیبا با سبکی سنتی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه وجود دارد. البته می‌توانید با اجاره خانه در پالنگان نیز یک شب دل‌نشین و عالی به خود و عزیزانتان هدیه دهید. قیمت اجازه اتاق در اقامتگاه‌های بومگردی روستای پالنگان از شبی 250 هزار تومان شروع می‌شود.

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    21 اسفند 1402 در 10:37 ب.ظ

    چه زیباست

    پاسخ

  2. ناشناس

    22 اسفند 1402 در 1:12 ق.ظ

    اورامانات زیبا و بی بدیل

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…