4 روش کاربردی و شیک برای چیدمان پذیرایی ال

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید که برای عید نوروز پذیرایی خود را چگونه چیدمان کنید،این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.
چیدمان پذیرایی ایرانی

پذیرایی ال در کنار زیبایی‌هایی که به محیط خانه می‌بخشد، اما معایبی نیز دارد؛ یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، نحوه چیدمان پذیرایی ال است؛ در صورتی که شما با اصول چیدمان پذیرایی آشنا باشید، می‌توانید آن را به بهترین شکل ممکن بچینید؛ در این طلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا چند نکته کاربردی برای چیدمان پذیرایی ایرانی ال شکل به شما آموزش دهیم.

نحوه چیدمان پذیرایی ال شکل

در بسیاری از آپارتمان‌های مدرن امروزی، پذیرایی به شکل ال طراحی شده است تا دست افراد برای چیدمان بازتر باشد؛ اما در بعضی از پلان‌ها پذیرایی به گونه‌ای طراحی شده که چیدمان پذیرایی ایرانی را برای ما مشکل می‌کند؛ به همین منظور در ادامه قصد داریم چند روش کاربردی برای هال ال شکل به شما آموزش دهیم.

چیدمان پذیرایی ایرانی با مبل و میز ناهارخوری

اگر دوست دارید یک چیدمان پذیرایی مدرن داشته باشید، بهتر است که میز ناهارخوری را در قسمت بزرگ‌تر پذیرایی و تا حدودی نزدیک به فضای آشپزخانه قرار دهید؛ در این مدل چیدمان بهتر است که یک فضای کوچک را برای چیدمان مبل‌ها در نظر بگیرید تا یک نشیمن دوستانه داشته باشید.

در این مدل چیدمان پذیرایی ال به متراژ خانه هم بسیار توجه داشته باشید؛ برای مثال اگر متراژ پذیرایی شما زیاد است، بهتر است که مبل و میز ناهارخوری روبه‌روی هم قرار بگیرند و رفت و آمد بین این دو انجام شود.

چیدمان پذیرایی ایرانی

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی ال شکل

بهترین نوع چیدمان پذیرایی ال، قرار دادن دو دست مبل در پذیرایی است؛ در این روش بهتر است که از یک ست مبل رسمی و یک ست مبل راحتی استفاده کنید؛ برای این منظور می توانید شومینه و تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و هر دست مبلمان را به شکل گرد به دور هر یک از آن ها بچینید. در این روش چیدمان خانه ال ایرانی بهتر است که مبلمان راحتی نزدیک به آشپزخانه قرار داشته باشد تا فضای نشیمن صمیمانه‌تر باشد.

جای تلویزیون در پذیرایی ال

اگر فضای آشپزخانه شما به قدری بزرگ است که می‌توانید میزناهارخوری را آنجا بگذارید، در پذیرایی فضای بیشتری دارید و اینگونه فضای پذیرایی هم برای یک دورهمی دوستانه مناسب می‌شود. در این روش مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب مکانی مناسب برای قرار دادن تلویزیون است؛ برای مثال اگر جمعیت تعداد افراد خانواده زیاد است، بهتر است تلویزیون را روی یکی از دیوارهای ال نصب کنید؛ اما هنگام نصب بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • در چیدمان پذیرایی ایرانی مطمئن شوید که تلویزیون به گونه‌ای قرار بگیرد که افراد از هر نقطه اتاق بتوانند به راحتی صفحه نمایش را ببینند. این امر باعث جلوگیری از احساس ناحیه تاریک در اتاق می‌شود.
  • فاصله مناسب بین تلویزیون و محل نشستن افراد نیز بسیار مهم است. این فاصله باید به گونه‌ای باشد که تماشاگران از تماشای تلویزیون لذت ببرند و به چشم‌هایشان آسیب نرسد.
  • نورهای محیطی نیز باید به گونه‌ای تنظیم شوند که درخشش‌های مزاحمی روی صفحه تلویزیون ایجاد نکنند. استفاده از پرده‌ها یا سایه‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت تصویر کمک کند.
مطلب پیشنهادی:  بهترین مدل کمد دیواری شیک برای منزل شما

چیدمان پذیرایی ایرانی

چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک با مبلمان استیل

چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک با مبلمان استیل می‌تواند فضا را به شکلی مدرن، کاربردی و بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهد البته به شرط آنکه هنگام چیدمان به چند نکته توجه داشته باشید:

  • انتخاب مبلمان استیل با طراحی ساده و خطوط کم، به جای مبلمان پرحاشیه و بزرگ، در چیدمان پذیرایی ایرانی به کاهش شلوغی کمک می‌کند. میزها و صندلی‌ها با پایه‌های فلزی نیز می‌توانند فضا را بازتر نشان دهند.
  • انتخاب رنگ‌های روشن برای دیوارها و پارچه‌ها می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. ترکیب رنگ‌های طبیعی با رنگ‌های استیل می‌تواند به دکوراسیون یک حس مدرن و یکپارچه بدهد.
  • قرار دادن آینه‌ها در نقاط استراتژیک می‌تواند نور را منعکس کرده و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. آینه‌های با فریم استیل می‌توانند با مبلمان هماهنگی خوبی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …