جاهای دیدنی لرستان، سرزمین آبشارهای حیرت‌انگیز ایران!

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شگفتی‌ها و زیبایی‌ها را در هر گوشه و کناری از ایران می‌توان دید؛ اما بعضی مناطق ایران چنان رویایی هستند که سفر به آن‌ها مانند سفر به بهشت برین است.
جاهای دیدنی لرستان

جاهای دیدنی لرستان که در هر گوشه این استان پراکنده شده‌اند، از آبشار بیشه تا دریاچه گهر همگی با زیبایی و شکوه خود همه را جادو می‌کنند. دلتامگ در این مقاله سفری به سرزمین آبشاری بی‌مثال ایران دارد، با ما همراه باشید.

آبشار آب سفید، نغمه زیبای طبیعت

یکی از زیباترین جاهای دیدنی لرستان آبشار سفید در جاده الیگودرز است که به خاطر حالت حبابی و سفیدی که آب آن در هنگام سقوط از ارتفاع پیدا کرده، به آبشار سفید مشهور شده است. ارتفاع این آبشار 70 متر است. طبیعت اطراف آبشار آب سفید و شکوه قالی کوه اینجا را به یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر در لرستان تبدیل کرده است.

دریاچه گهر از جاهای دیدنی لرستان در پاییز

یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های ایران که با قرار گرفتن در ارتفاعات اشترانکوه با نام نگین زاگرس شناخته می‌شود، دریاچه گهر است. طبیعت این دریاچه در هر فصلی زیباست؛ اما در پاییز به زیباترین بوم نقاشی طبیعت تبدیل می‌شود. برای دیدن این جواهر رویایی باید به ارتفاع 2360 متری در مرز الیگودرز، بین درود و ازنا بروید. فاصله این دریاچه تا شهرستان درود تنها 35 کیلومتر است و رسیدن به آن 40 دقیقه پیاده‌روی می‌خواهد.

دریاچه گهر از جاهای دیدنی لرستان در پاییز

غار کلماکره، گنج‌خیزترین غار ایران

یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لرستان غار کلماکره است. از دل این غار ششمین گنجینه بزرگ جهان پیدا شده است. جالب است بدانید که قدمت این غار به حدود 2700 سال پیش برمی‌گردد و مدفن ثروت پادشاهان ساسانی و هخامنشی و محلی برای خزائن پادشاهی آن‌ها بوده است. رسیدن به این غار چندان کار راحتی نیست و نیازی به پیاده‌روی و کوهنوردی دارد. این غار در شهرستان پل‌دختر و روستای طاق ملک حسین واقع شده است.

خانه بیرجندی از زیباترین خانه‌های تاریخی ایران

یکی از زیباترین جاهای دیدنی لرستان خانه بیرجندی‌ها است. هرچند در هر شهری از ایران می‌توان یک خانه تاریخی با معماری منحصربه‌فرد پیدا کرد؛ اما این خانه که یادگاری از دوران قاجار است، بسیار خاص و تماشایی است. معماری این خانه تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی است. نقاشی‌های دیواری خانه بیرجندی سبکی اروپایی دارد. برای دیدن این خانه باید به شهر بروجرد بروید.

مطلب پیشنهادی:  مسجد ایاصوفیه را در کرمانشاه ببینید!

خانه بیرجندی از زیباترین خانه‌های تاریخی ایران

کاروانسرای چشمک از جاهای دیدنی لرستان در بهار

مکان‌های تاریخی همیشه جذابیت منحصربه‌فردی دارند. اگر این مکان‌ها در دشتی سرسبز و زیبا قرار بگیرند، جذابیت آن‌ها چند برابر هم می‌شود. کاروانسرای چشمک یکی از جاذبه‌های تاریخی لرستان است که با وسعت 4000 متر در مسیر راه باستانی شاپورخواست به خوزستان قرار دارد. قدمت این کاروانسرای قدیمی به دوره صفویان برمی‌گردد.

تنگه لی‌لی از جاهای دیدنی لرستان در تابستان

در تابستان همه به دنبال مکانی خنک و خوش آب و هوا برای گذراندن اوقات فراغت می‌گردند. حالا اگر به‌جایی سفر کنید که علاوه بر خوش آب و هوا و زیبا بودن بتوانید تنی هم به آب بزنید که همه چیز عالی‌تر می‌شود. تنگه لی‌لی با آبی زلال و خنک مکانی شگفت‌انگیز در 20 کیلومتری درود است که برای رسیدن به آن باید به روستای سمیرم بروید.

تنگه لی‌لی از جاهای دیدنی لرستان در تابستان

بهترین زمان سفر به لرستان

لرستان مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر است و در هر فصلی جذابیت منحصربه‌فردی دارد؛ بااین‌حال سفر به این استان در فصل بهار جذابیت بیشتری دارد. طبیعت لرستان در فصل بهار حیرت‌انگیز است و در قدم‌به‌قدم آن آبشاری زیبا از ارتفاعات زاگرس به پایین جاری شده است. اگر قصد سفر به این استان را دارید، نوروز امسال برنامه آن را بچینید.

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    18 اسفند 1402 در 10:10 ب.ظ

    زیباست

    پاسخ

  2. ناشناس

    19 اسفند 1402 در 0:38 ق.ظ

    واقعا لرستان سرزمین زیباییهاست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…