مسجد ایاصوفیه را در کرمانشاه ببینید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کرمانشاه، شهر شیرین و فرهاد مملو از جاذبه‌های بی‌نظیر است و زیباست؛ اما در این بین یکی از زیباترین نمادهای این شهر مسجدی تاریخی است که شکوه آن هر انسانی را شگفت‌زده می‌کند.
مسجد جامع شافعی کرمانشاه

مسجد جامع شافعی کرمانشاه بدون شک یکی از بی‌نظیرترین بناهایی است که با معماری اصیل اسلامی و گچ‌بری‌هایی که روی آن آیه‌های قرآن حک شده است، با روح و روان گردشگران بازی می‌کند. همراه دلتامگ سفری متفاوت به شهر شیرین و فرهاد داشته باشید.

چرا باید مسجد شافعی کرمانشاه را از نزدیک دید؟

مسجد جامع شافعی کرمانشاه یکی از معدود مساجد ایران است که از معماری مساجد کلاسیک عثمانی الهام گرفته است. این مسجد، مسجد جامع اهل سنت کرمانشاه است و جالب است بدانید که جمعی از خیران اهل سنت این مسجد را بنا کردند تا امروز به یکی از مهم‌ترین مساجد اهل تسنن ایران تبدیل شود.

چرا باید مسجد شافعی کرمانشاه را از نزدیک دید؟

معماری باشکوه مسجد جامع شافعی کرمانشاه؛ یادآور مساجد زیبای ترکیه

نمای بیرون این مسجد دارای یک گنبد اصلی، چهار نیم گنبد عظیم و استوار و مناره‌هایی قلمی با معماری زیبا است. درون مسجد نیز نقاشی‌هایی با جزئیات ظریف و لطیف، کتیبه‌هایی به خطر طغرا و ستون‌های قطور است. بر دیوارهای مسجد نیز می‌توان آیه‌‌های قرآن را مشاهده کرد که با خطی بسیار زیبا به تحریر درآمده‌اند.

تمامی این جزئیات هرکسی را به یاد مساجد باشکوه ترکیه می‌اندازد و رد پای معماری عثمانی را به‌وضوح می‌توان در این مسجد دید. این مسجد،‌ سازه‌ای فلزی دارد و از نوع سیستم طاق ضربی ساخته شده است. نمای خارجی بنا با سنگ تراورتن سفید نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. یکی از سه مناره این مسجد، قدیمی و دو مناره دیگر ساده و طلایی‌رنگ هستند.

معماری باشکوه مسجد جامع شافعی کرمانشاه؛ یادآور مساجد زیبای ترکیه

چگونه می‌توان به دیدن مسجد جامع شافعی کرمانشاه رفت؟

آدرس مسجد شافعی کرمانشاه در میدان جوانشیر است. برای دیدن این مسجد زیبا باید به یکی از کوچه‌های ضلع جنوب شرقی میدان جوانشیر بروید که از آنجا گنبد و مناره‌های مسجد به‌خوبی قابل مشاهده است. در سمت دیگر این مسجد بازار کرمانشاه یا تاریکه بازار قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن سفیدی مو با این روغن

ساعت بازدید مسجد شافعی کرمانشاه چه زمانی است؟

بدون شک بازدید از این مسجد همانند سایر مساجد ایران رایگان است. همچنین می‌توانید همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به بازدید از آن بپردازید؛ اما باید به یاد داشته باشید که رعایت برخی نکات برای ادای احترام در هنگام بازدید از این مسجد الزامی است.

ساعت بازدید مسجد شافعی کرمانشاه چه زمانی است؟

چه جاذبه‌های دیگری در اطراف مسجد وجود دارد؟

از آنجایی که این مسجد در نزدیکی مرکز شهر کرمانشاه و در محله‌های قدیمی این شهر واقع شده، در اطراف آن می‌توان جاذبه‌های تاریخی دیگری را نیز مشاهده کرد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مسجد عمادالدوله، تکیه بیگلربیگی، موزه پارینه‌سنگی، موزه خط و کتابت، تکیه معاون‌الملک و مسجد جامع کرمانشاه اشاره کرد که در فاصله بسیار کمی از مسجد جامع شافعی کرمانشاه واقع شده‌اند و بازدید از همه آن‌ها در یک روز امکان‌پذیر است. این مسجد یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهترین تیپ‌ها برای بهار امسال را بشناسید

لباس های بهاری لباس‌های زیبا و جذابی هستند که معمولاً خاص و زیبا بوده همچنین رنگ روشن و زی…