9 راهکار برای تخلیه فشارهای روحی و روانی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سبک زندگی جدید استرس و فشار زیادی را به همراه دارد که ممکن است باعث تنش شود، بنابراین باید بدانید که چگونه با این تنش ها کنار بیایید و فشار روحی خود را کنترل کنید.
فشارهای روحی و روانی

در زندگی امروزی واکنش‌ها به فشارهای روحی و روانی متفاوت است، برخی افراد خیلی راحت و به موقع می‌توانند فشار روانی را رها کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهند، اما برخی دیگر احساسات خود را نشان نمی‌دهند و به اصطلاح همه چیز در درون خود اتفاق می‌افتد. تخلیه نکردن احساسات و عواطف، به ویژه استرس، می تواند عواقب ناگواری از مشکلات جسمی گرفته تا روانی برای افراد داشته باشد. در این قسمت از دلتامگ راه های عملی تسکین روحی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به موقع استرس روحی خود را از بین ببرید و حال بد خود را به حال خوب تبدیل کنید.

 راه های مناسب برای از بین بردن فشارهای روحی و روانی

با راه حل های زیر می توانید احساسات خود را به شکلی که احساس می کنید، بیان کنید.

 احساسات خود را بنویسید

برخی از افراد برای تخلیه فشارهای روحی و روانی خود از نوشتن کمک می گیرند، بنابراین اگر شما هم جزو این دسته از افرادی هستید که با نوشتن به آرامش می رسید، یک قلم و کاغذ بردارید و هر چیزی که باعث ناراحتی، غم، عصبانیت و رنج شما می شود، را با جزئیات بنویسید. لازم نیست در هنگام نوشتن به عبارت خود توجه کنید، بهتر است هر چه به ذهنتان می رسد، بنویسید. می توانید نوشته خود را چندین بار بخوانید و سپس کاغذ را مچاله کنید. با مچاله کردن احساس می‌کنید، غم و ناراحتی‌تان از بین می‌رود و خودتان متوجه می‌شوید که اتفاقات بی‌ارزش شما را ناراحت کرده است، زیرا این به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را بهتر بشناسید.

 خجالت نکشید و راحت گریه کنید

اولین و بهترین راه حل برای بسیاری از افراد برای نشان دادن احساسات درونی خود گریه کردن است، یعنی برخی افراد در مواجهه با ناراحتی و مسائل استرس زا و فشارهای روحی و روانی تنها با گریه آرام می گیرند.

فشارهای روحی و روانی

 صحبت کردن

هیچ چیز مثل صحبت کردن نمی تواند غم و اندوه را کاهش دهد. با صحبت کردن می توانید اندکی از اندوه خود بکاهید زیرا صحبت کردن به شما کمک می کند تا عواطف و احساسات خود را درک کنید و ذهن خود را خالی کنید.

ناراحتی ها را از بین ببرید

اگر از کسی ناراحت هستید و او عمداً به دوستی شما لطمه نزده است، با او صحبت کنید. ممکن است در مراحل اولیه غمگینی به دلیل موقعیت خود نتوانید در مورد موضوع صحبت کنید، پس کمی صبر کنید و پس از آرام شدن موضوع را با فردی که از او ناراحت هستید در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی:  در سفر به گرجستان به باتومی برویم یا به تفلیس؟

گاهی اوقات بسیاری از رنجش های ما سوءتفاهم از رفتار دیگران است، پس بدون عصبانیت با یکدیگر صحبت کنید. شاید او دلیلی برای آزار شما داشته باشد.

 برای تفریح وقت بگذارید

با خوش گذرانی می توانید فشارهای روحی و روانی خود را به میزان قابل توجهی رها کنید و روحیه خود را تغییر دهید، بنابراین مهم نیست که چقدر مشغله دارید، زمانی را برای تفریح بگذارید و در آخر هفته با دوستان نزدیک خود به کافی شاپ، پارک، سینما، تئاتر، کتابخانه، مرکز خرید و … بروید و چند ساعتی شاد باشید.

فشارهای روحی و روانی

 از مدیتیشن و یوگا کمک بگیرید

از مدیتیشن یا یوگا کمک بگیرید تا ذهن خود را آرام کنید و احساسات منفی را رها کنید. مدیتیشن تاثیرات زیادی بر تخلیه فشارهای روحی و روانی و مسائل استرس زا در زندگی شما دارد و بر ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر می گذارد و آرامش را به اعماق ذهن شما می رساند.

 از هنر کمک بخواهید

آیا شما شاعر هستید؟ یا می توانید نقاش شوید؟ نوشته شما عالی است و می توانید خاطره بنویسید؟ یا در نواختن موسیقی خوب هستید؟ کدام یک از این هنرها شما را آرام می کند؟ هنر تاثیر زیادی در تخلیه فشارهای روحی و روانی افراد دارد و می تواند شما را از مسائل استرس زا زندگی دور کند.

فشارهای روحی و روانی

 ورزش کردن

اگر دوست دارید، ورزش کنید. احتمالاً می توانید با ورزش، احساسات و عواطف خود را رها کنید و بعد از ورزش احساس آرامش بیشتری خواهید کرد.

 از یک روانشناس کمک بگیرید

اگر می خواهید با کسی صحبت کنید، اندوهگین شوید و برای کاهش اندوه خود کمک بگیرید، باید بدانید که هر فردی صلاحیت راهنمایی شما را ندارد و ممکن است شما را گمراه کند، بنابراین در شرایط ناراحتی، بهترین راه این است که مشکل را با یک روانشناس در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…