6 شرط لازم برای نگهداری گل بابا آدم در خانه

0
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به نگهداری گیاهان برگ پهن در خانه علاقه دارید، بابا آدم می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.
گل بابا آدم

گل بابا آدم جزو گیاهان آپارتمانی بزرگ است که ظاهر خانه را بسیار لوکس می‌کند؛ در صورتی که شرایط نگهداری گل بابا آدم در خانه به خوبی فراهم باشد، شاهد رشد چشمگیر این گیاه خواهید بود؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به نگهداری گیاهان آپارتمانی لوکس در خانه علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

روش نگهداری گل بابا آدم

در صورتی که شرایط لازم برای این گیاه استوایی به خوبی فراهم باشد، ساقه‌های گیاه 60 تا 90 سانتی متر رشد می‌کند؛ گل بابا آدم به نور بسیار وابسته است و در صورتی که نور به خوبی دریافت کند، برگ‌های آن پهن‌تر می‌شود؛ این گیاه انواع مختلفی چون گل بابا آدم قلبی، بابا آدم تنه قرمز، بابا آدم جاینت و گل بابا آدم مینیاتوری تقسیم می‌شود؛ برای نگهداری انواع گل بابا آدم یک سری شرایط لازم است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

گل بابا آدم

نور کافی و غیرمستقیم

همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کرده‌ایم یکی از دلایل مهم شادابی این گیاه و داشتن برگ‌های پهن، رسیدن نور کافی به آن است؛ البته به این نکته هم توجه داشته باشد که قراردادن این گیاه در نور مستقیم خورشید باعث سوختن برگ‌ها می‌شود؛ در نتیجه بهتر است گلدان را در محیطی قرار دهید که نور فیلتر شده به گیاه برسد؛ در نهایت به این نکته هم توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین نشانه‌های کمبود نور در این گل، کمرنگ شدن و افتادگی برگ‌ها است.

گل بابا آدم

آبیاری مناسب و منظم

بابا آدم جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم به شمار نمی‌آید و به مقدار آبی که دریافت می‌کند بسیار حساس است؛ بهترین زمان آبیاری برای بابا آدم در فصل تابستان 3 بار در هفته است؛ البته به این نکته توجه داشته باشید که آبیاری بیش از اندازه هم باعث پوسیدگی ریشه و زرد شدن برگ‌‎ها می‌شود.

نحوه آبیاری گل بابا آدم

در بسیاری از مواقع، بابا آدم در فصول سرد سال دچار رکود می‌شود. بهتر است همزمان با متوقف شدن رشد گیاه، آبیاری را به هفته ای یکبار کاهش دهید. در فصل زمستان نیز به علت افت دمای محیطی، تنها زمانی که سطح روی خاک کاملاً خشک شد، اقدام به آبیاری کنید.

مطلب پیشنهادی:  با آب برنج پوستی شفاف و زیبا داشته باشید

آبیاری گل بابا آدم

رطوبت و دمای مناسب

با توجه به اینکه بابا آدم در دسته گیاهان استوایی قرار دارد، در نتیجه محیط مرطوب را دوست دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید شاهد رشد انفجاری بابا آدم باشید، از طریق غبارپاشی رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین کنید. برای تامین رطوبت در زمان‌هایی که مسافرت هستید، ساخت جزیره می‌تواند بسیار موثر باشد؛ برای این منظور مقداری سنگ‌ریزه را در زیرگلدانی ریخته و آن را پر از آب کنید و بعد گلدان را روی آن بگذارید. در این روش به مرور زمان آب درون زیرگلدانی تبخیر می‌شود؛ همچنین به یاد داشته باشید که مناسب‌ترین دما برای بابا آدم بین 15 الی 25 درجه سانتی‌گراد است.

خاک

خاک فاکتور مهم دیگری است که باید هنگام نگهداری گل بابا آدم در خانه به آن توجه داشته باتشید؛ بهترین خاک برای استفاده در گلدان گوش فیل، خاک سبک و مغذی است. برای تأمین خاک مناسب بابا آدم مخلوطی از پرلیت و پیت ماس را تهیه کرده و سپس آن را به همراه گیاه در یک گلدان با زهکشی بالا بکارید. شما می‌توانید با استفاده از کود 20- 20 – 20 نیز مواد ضروری برای رشد و نموی گیاه را فراهم کنید. از بهار تا پاییز، ماهی دوبار اقدام به کوددهی خاک کنید تا رشد گل بابا آدم غول پیکر بهبود یابد.

قیمت گل بابا آدم

با توجه با اینکه بابا آدم جزو گیاهان تصفیه کننده هوا به شمار می‌آید، افراد بسیاری تمایل به خرید و آگاهی از قیمت آن را دارند؛ اما لازم به ذکر است که قیمت این گل آپارتمانی با توجه به نوعی که انتخاب می‌کند و سایز گیاه متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…