5 مورد از محبوب‌ترین جاهای دیدنی خرم آباد برای نوروز 1403

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خرم آباد یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران است که نه‌تنها به خاطر زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیز؛ بلکه به خاطر جاذبه‌های تاریخی منحصربه‌فرد نیز محبوبیت بسیاری نزد گردشگران دارد.
جاهای دیدنی خرم آباد

جاهای دیدنی خرم آباد از مخمل کوه زیبا و افسانه‌ای تا دریاچه کیو، از قلعه فلک‌الافلاک تا پل شکسته از هر جهت برای گردشگران جذاب هستند. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند جاذبه زیبا و تماشایی خرم آباد خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

پل شکسته از مکان های دیدنی خرم آباد

یکی از جاهای دیدنی خرم آباد که با قدمت تاریخی خود و منطقه زیبایی که در آن واقع شده به مقصدی جذاب و محبوب برای گردشگران تبدیل شده است، پل شکسته است. این پل قدیمی که به پل شاپوری نیز معروف است در زمان ساسانیان ساخته شده و تنها یک کیلومتر با قلعه فلک‌الافلاک فاصله دارد. این پل عظیم و زیبا در زمانش شکوهش 230 متر طول و 28 طاق داشته که حالا تنها 5 طاق آن باقی مانده است.

پل شکسته از مکان های دیدنی خرم آباد

آبشار نوژیان از زیباترین جاهای دیدنی خرم آباد

لرستان استانی با آبشارهای خروشان و زیباست. یکی از زیباترین آبشارهای خرم آباد که در فاصله حدود 40 کیلومتری از این شهر واقع شده، آبشار نوژیان است. نوژیان به معنای آبِ زنده است و از آنجایی که عرض این آبشار در فصل‌های کم بارش، کم می‌شود و در فصل‌های پربارش دوباره زیاد می‌شود به همین دلیل این آبشار را زنده تصور می‌کردند. زیبایی حیرت‌انگیز آبشار نوژیان با رقص زیبای آب و طبیعت بی‌نظیرش روح تازه‌ای به کالبد خسته شما می‌بخشد.

دریاچه کیو یکی از بهترین مناطق خرم آباد از نظر توریست‌ها

یکی دیگر از جاهای دیدنی خرم آباد که گردشگران علاقه زیادی به گذراندن وقت در آنجا دارند، دریاچه کیو است. این دریاچه که به‌صورت خودجوش تشکیل شده و جالب اینجاست که در فصل پاییز خشک می‌شود و در زمستان دوباره پر می‌شود. این دریاچه علاوه بر زیبایی‌های چشمگیر، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی، پرندگان بومی و مهاجر نیز محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  راهکارهای پاک کردن لکه شکلات از روی سطوح

دریاچه کیو یکی از بهترین مناطق خرم آباد از نظر توریست‌ها

روستای سر مرغ سفلی یکی از جاهای دیدنی خرم آباد

یکی از روستاهای توریستی خرم آباد که فضای بکر و طبیعت بی‌نظیرش شما را مجذوب می‌کند، روستای سر مرغ سفلی است. درختان گلابی و زالزالک وحشی، سیاه چادرهای عشایر خونگرم و مهمان‌نواز که در میانه دشت‌های وسیع و سرسبز گسترده شده‌اند و پوشش گیاهی منحصربه‌فرد این منطقه فضایی جادویی را شکل داده است. نزدیکی این روستا به سفیدکوه باعث شده که آب و هوای معتدل و دل‌چسبی داشته باشد.

غار دوشه یکی از زیباترین غارهای خرم آباد

یکی دیگر از زیباترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی خرم آباد که با قدمت 8 هزارساله خود به یک جاذبه منحصربه‌فرد تبدیل شده است، غار دوشه است. بر دیوارهای این غار 110 نقش از انسان‌های اولیه حک شده است. باستان‌شناسان قدمت این نقاشی‌ها را به 4500 سال قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند.

آبشار نوژیان از زیباترین جاهای دیدنی خرم آباد

بهترین زمان سفر به خرم آباد چه موقع است؟

خرم آباد یکی از بهترین شهرهای گردشگری ایران است که در بهار به اوج شکوه و زیبایی خود می‌رسد. دیدن جاذبه‌های تاریخی این شهر که یادگاری از دوران ساسانیان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان و… هستند در تمام سال جذاب است؛ اما طبیعت این منطقه در بهار چیز دیگری است. اردیبهشت خرم آباد به معنای واقعی تکه‌ای از بهشت خواهد شد.

3 دیدگاه

  1. پرنیان

    15 اسفند 1402 در 9:27 ب.ظ

    خرم اباد واقعا زیباست

    پاسخ

  2. ناشناس

    16 اسفند 1402 در 1:41 ق.ظ

    لرستان سرزمین دلاوران و زیباییها

    پاسخ

  3. همراه با شما

    16 اسفند 1402 در 9:44 ب.ظ

    خرم اباد زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…