آشنایی با انواع درب اتاق خواب و کاربردهای آن

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ به معرفی انواع درب اتاق خواب می‌پردازیم.
درب اتاق خواب

از نام درب اتاق خواب مشخص است که در ورودی این فضا یعنی اتاق خواب قرار می‌گیرد. در حقیقت درب اتاق خواب یکی از انواع پرفروش و محبوب درب اتاقی محسوب می‌شود. درب اتاقی فضاهای مختلف داخلی یک ساختمان را از یکدیگر جدا می‌کند. درست است که درب اتاق خواب دارای استراکچر داخلی خاص و یا قفل‌های مستحکمی نیست اما استفاده از این محصول باعث می‌شود که حریم خصوصی افراد در یک فضای داخلی حفظ شود. شرکت دژ که یکی از برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور به شمار می‌آید، در ادامه به بررسی این محصول پرفروش می‌پردازد.

درب اتاق خواب

از آنجا که از این محصول در فضای داخلی ساختمان مسکونی، اداری و… استفاده می‌شود، برای آن استراکچر خاص و یا قفل‌های مستحکمی در نظر گرفته نمی‌شود زیرا از این محصول برای امنیت بخشی محل مورد نظر استفاده نخواهد شد. در حقیقت این درب فقط جدا کننده فضاهای داخلی یک ساختمان از یکدیگر می‌باشد که در انواع مختلفی ساخته می‌شود.

انواع درب اتاق خواب

در حالت کلی درب اتاق خواب در چهار نوع مدرن، کلاسیک، ریلی و سفید تولید و عرضه می‌شود. درست است که کاربرد این محصولات با یکدیگر متفاوت نیست و تمامی آنها در ورودی اتاق خواب نصب می‌شوند اما مدل‌های آنها با یکدیگر تفاوت دارد و همین باعث می‌شود که شما بتوانید محصولی که به ظاهر آن علاقه بیشتری دارید را انتخاب نمایید.

درب اتاق خواب مدرن

به خاطر بسپارید که اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مسکونی محسوب می‌شود زیرا شما در آن مکان استراحت می‌کنید و می‌خواهید حریم شخصی خود را داشته باشید. درب اتاق خواب مدرن محصولی است که در جنس‌های مختلف و متنوعی مانند ملامینه، ام دی اف، چوب و… ساخته می‌شود. از درب اتاق خواب مدرن معمولاً برای خانه‌های مینیمال و یا خانه‌هایی که دارای دکوراسیون داخلی مدرنی هستند، استفاده می‌شود زیرا طراحی این در بسیار ساده و شیک است. طرحی که ممکن است روی درب اتاق خواب مدرن وجود داشته باشد، شامل اشکال مکعبی و یا زاویه دار است. فراموش نکنید که درب اتاق خواب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون داخلی شما داشته باشد بنابراین اگر دکوراسیون داخلی ساختمان شما از نوع مدرن است، حتماً از این محصول بهره برید.

درب اتاق خواب

درب اتاق خواب کلاسیک

شما هنگام انتخاب درب اتاق خواب هم باید دکوراسیون داخلی ساختمان را در نظر بگیرید و هم به دکوراسیون داخلی خود اتاق خواب دقت کنید. در حالت کلی درب اتاق خواب کلاسیک دارای طراحی کلاسیک است یعنی روی این محصول، نقش‌های برجسته با منحنی‌های زیادی دیده می‌شود. این نقش‌های برجسته با منحنی‌های زیاد با فضایی همخوانی دارد که حال و هوای کلاسیک و تجملاتی داشته باشد. بنابراین اگر دکوراسیون داخلی ساختمان و اتاق خواب شما فضایی کلاسیک دارد، می‌توانید از این نوع درب بهره برید. این محصول می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند MDF، اچ دی اف، چوب و… تولید شود.

مطلب پیشنهادی:  این فرش مناسب مبلمان شماست!

درب اتاق خواب سفید

از نام این محصول مشخص است که دارای رنگی سفید می‌باشد. اگر شما از افرادی هستید که به رنگ‌های روشن و سفید علاقه دارید، استفاده از این محصول به شما پیشنهاد می‌شود. اگر در دکوراسیون داخلی اتاق شما از رنگ‌های روشن و سفید استفاده شده باشد، درب اتاق سفید می‌تواند با دکوراسیون داخلی اتاق شما هماهنگ شود و زیبایی ظاهری خاصی به محیط دهد. شما دوستان گرامی باید بدانید که این درب معمولاً از جنس ام دی اف ساخته می‌شود.

درب اتاق خواب سفید

درب اتاق خواب ریلی

بدون شک یکی از زیباترین و خاص‌ترین انواع درب اتاق خواب، از نوع ریلی است. درب ریلی اتاق خواب برخلاف انواع دیگر به سمت چپ و راست حرکت می‌کند و باز و بسته می‌شود. در حقیقت در این حالت، درب روی ریل حرکت می‌کند. این محصول می‌تواند به صورت روکار و توکار ساخته شود.

مزایای درب اتاق خواب

پیش از هر چیز باید بدانید که درب اتاق خواب نیازی به تأمین امنیت افراد ندارد و به همین دلیل برای ساخت آن از استراکچر خاص و یا مستحکم به کار نمی‌رود. از آنجا که این محصول فقط در محیط داخلی ساختمان کاربرد دارد، لازم به جنس‌های مقاوم و مستحکم در برابر شرایط آب و هوای مختلف نیز نیست. از مزایای درب اتاق خواب می‌توان به سبک بودن آنها و ایجاد فضای حریم خصوصی برای افراد اشاره کرد. تنوع طرح این محصولات یکی از مزایای بسیار مهم آنها به شمار می‌آید.‌ درب اتاق خواب باعث کاهش و کنترل شنیده شدن صدای سایر قسمت‌های ساختمان خواهد شد. این محصول می‌تواند فضاهای داخلی یک ساختمان را از یکدیگر جدا کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به تهویه مناسب هوای داخل اتاق و ساختمان، تنظیم روشنایی اتاق‌ها، صرفه‌جویی و کنترل مصرف انرژی، هماهنگی با دکوراسیون داخلی و… اشاره کرد.

خرید انواع درب اتاق خواب از دژ

شرکت دژ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان درب در سطح کشور محسوب می‌شود که انواع درب اتاقی را به صورت آماده و سفارشی به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد. به وب‌سایت این مجموعه مراجعه نمایید و از انواع درب اتاق خواب شامل مدل‌های کلاسیک، مدرن، ریلی و درب اتاق خواب سفید دیدن کنید. کارشناسان مجموعه دژ همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره رایگان داشته باشید. به خاطر بسپارید که شما می‌توانید محصول مورد نظرتان را با ابعاد، طرح و جنس دلخواهتان به این شرکت سفارش دهید. شما دوستان گرامی فراموش نکنید که با خرید انواع درب از این مجموعه، از مزایای بی‌نظیر دژ برخوردار خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…