رپورتاژ آگهی

آموزش نصب شومینه برقی

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شومینه‌ها یکی از سنتی‌ترین وسایل گرمایشی در منزل به حساب می‌آیند که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شومینه‌ها که در طول تاریخ برای گرما از چوب و هیزم، نفت و گاز برای گرمایش استفاده می‌کردند

شومینه‌ها یکی از سنتی‌ترین وسایل گرمایشی در منزل به حساب می‌آیند که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شومینه‌ها که در طول تاریخ برای گرما از چوب و هیزم، نفت و گاز برای گرمایش استفاده می‌کردند، با پیشرفت فناوری در مدل‌های جدید از انرژی الکتریکی برای گرمایش استفاده می‌کنند. شومینه برقی شبیه به یک شومینه سنتی هیزمی یا گازی است با این تفاوت که به سستم تهویه نیاز نداشته و همچنین نیاز به نصب حرفه‌ای ندارد. این شومینه‌ها را می‌توان مانند انواع بخاری برقی در محیط‌های مختلف بر روی زمین یا در داخل دیوار نصب کرده و برای گرمایش محیط مورد استفاده قرار دارد.

شومینه برقی مناسب ساختمان

تجهیزات لازم برای نصب شومینه برقی

شومینه‌های برقی یکی از تجهیزات گرمایشی مدرن‌ هستند و شبیه بخاری برقی عمل می‌کنند. این شومینه‌ها از نظر نحوه نصب در دو دسته شومینه برقی توکار و روکار تقسیم‌بندی می‌شود. افراد در صورتی که کمی با اصول کار با برق آشنایی داشته باشند می‌توانند این شومینه‌ها را به راحتی نصب کرده و نیازی به استفاده از نیروی متخصص وجود ندارد. اما در صورتی که از دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستید حتما از یک فرد متخصص در زمینه برق و نصب این نوع شومینه کمک بگیرید.
برای نصب شومینه برقی به یک سری ابزار و تجهیزات نیاز دارید که شامل موارد زیر می‌شود:
• براکت یا پایه دیواری (درون بسته‌بندی شومینه قرار دارد)
• پیچ و رولپلاک (معمولا درون بسته‌بندی قرار دارد)
• تراز
• دریل
• مته (شماره 7)
• متر
• پیچ گوشتی
• مداد
• سیم چین

نکات ایمنی نصب شومینه برقی توکار

پیش از اینکه روش نصب شومینه برقی توکار را آموزش دهیم و با مراحل نصب آن آشنا شویم، باید یک سری اصول ایمنی در زمان نصب را مرور کنیم. محل نصب شومینه باید به نحوی انتخاب شده باشد که جلوی آن حداقل 3 فوت (حدود 1 متر) با مواد قابل احتراق مانند پرده، مبلمان، ملحفه و غیره فاصله داشته باشد. البته رعایت این فاصله در مورد شومینه‌های برقی که فاقد هیتر هستند الزامی نیست. سایر قسمت‌های شومینه برقی نیز باید بین 2 فوت تا 4.1 اینچ از مواد قابل احتراق فاصله داشته باشند؛ برای اطلاع دقیق از میزان این فاصله پیش از نصب دفترچه راهنمای محصول را به دقت مطالعه کنید.
مراحل نصب شومینه برقی
پس از تعیین محل مناسب برای نصب شومینه برقی توکار، برای نصب مراحل زیر را انجام دهید.

1. اطمینان از کارکرد صحیح شومینه

قبل از اقدام به نصب شومینه برقی عملکرد آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که شومینه به درستی کار می‌کند. برای این کار دستگاه را به برق متصل کرده و گرما و چراغ‌های آن را تست کنید و در صورتی که به درستی کار می‌گیرد به نصب آن ادامه دهید.

2. چارچوب دیوار

فضای مورد نیاز برای نصب شومینه دیواری به صورت توکار معمولا در دفترچه راهنمای محصول به صورت دقیق ذکر شده است که این فضا معمولا به مقدار 4.1 اینچ از ابعاد شومینه بزرگتر است.

3. قرار دادن شومینه در محل تعبیه شده

در این مرحله با کمک یک فرد دیگر شومینه را در داخل فضای در نظر گرفته شده بر روی دیوار قرار داده و آن را تراز کنید. قبل از اینکه دستگاه را به صورت کامل درون محل مورد نظر قرار دهید از صحیح بودن سیم کشی و در دسترس بودن منبع تغذیه اطمینان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم در نگهداری از وسایل برقی کوچک آشپزخانه

نصب شومینه برقی

4. ایمن کردن شومینه با پیچ و مهر روی دیوار

در این مرحله پس از تراز کردن شومینه، پیچ‌ها نصب دستگاه را از طریق سوراخ‌هایی که برای نصب در چهار طرف آن وجود دارد به گیره‌های دیوار متصل کرده و سفت کنید.

5. اتصال به منبع تغذیه

برای اتصال شومینه به منبع برق می‌توانید یک پریز برق استاندارد در محل نصب در نظر گرفته و سیم برق دستگاه را به آن متصل کنید. روش دیگر این است که سیم دستگاه را جدا کرده و شومینه را برای اتصال به منبع تغذیه سیم‌کشی کنید. در صورت عدم برخورداری از دانش کافی در مورد برق برای هر دو مورد از یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

6. نصب سایر وسایل دکوری شومینه

معمولا شومینه‌های برقی همراه با یک سری وسایل دکوری و تزئینی به منظور زیبایی بخشیدن به فضای خانه عرضه می‌شوند که شامل چوب‌های تزئینی، شیشه آتش و غیره است. ایین وسایل پس از نصب شومینه بر روی دیوار در داخل آن قرار می‌گیرند.

شومینه برقی مناسب فصل زمستان
7. نصب صفحه جلو شیشه‌ای

در آخرین مرحله صفحه شیشه‌ای جلوی شومینه را نصب کنید تا نمای خارجی آن تکمیل شده و آماده روشن کردن شود.

نکات مهم نصب شومینه برقی

شومینه‌های برقی از نظر نصب محدودیتی ندارند و می‌توانند بر روی دیورا به حالت یک شومینه ال سی دی (LCD) نصب شوند. همچنین می‌توانند به صورت یک شومینه مدرن یا شومینه زمینی یا کلاسیک و حتی به صورت پرتابل و قابل حمل در قسمت‌های مختلف منزل و ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. از مهم‌ترین نکاتی که در زمان نصب شومینه باید مورد توجه قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• این نوع شومینه‌ها برای مصارف داخل ساختمان مانند نصب در اتاق، سالن، دفتر کار و غیره مناسب هستند و در فضای باز و بیرونی ساختمان کاربرد ندارند. برای فضاهای باز و صنعتی باید از بخاری صنعتی استفاده شود.
• نصب این نوع شومینه در محیط‌های دارای رطوبت مناسب نیست.
• برای نصب شومینه از اتصال مستقیم آن به رابط پرهیز کرده و از سیم‌کشی استاندارد برای اتصال آن استفاده کنید.
• دیواری که به عنوان محل نصب شومینه برقی انتخاب می‌شود باید دارای مقاومت و استحکام کافی باشد.
• توصیه می‌شود برای نصب و جاسازی شومینه دیواری از پنل‌های گچی و چوب محکم استفاده کنید.

آیا امکان نصب شومینه برقی در زیر تلویزیون وجود دارد؟

نصب شومینه‌های سنتی در زیر تلویزیون یک امر کاملا غیر عقلانی بود زیرا گرمای آن می‌توانست قطعات داخلی تلویزیون را با آسیب جدی روبرو کند. اما در مورد شومینه‌های برقی موضوع متفاوت است؛ در این شومینه‌ها گرمای تولید شده صرف گرم کردن دیوار پشتی شومینه نمی‌شود. به همین دلیل می‌توان به راحتی این نوع شومینه‌ها را در زیر تلویزیون نصب کرده و از گرما و زیبایی آن نهایت لذت را برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …