جنگل اولنگ، جاذبه ناشناخته شاهرود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاهرود یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای ایران است که طبیعت عجیبی دارد. جاذبه‌های طبیعتی این شهر که حتی همجواری با کویر بر چهره سرسبز آن‌ها تاثیر خاصی نگذاشته بسیار دلربا و فریبنده هستند.
جنگل اولنگ

جنگل اولنگ یکی از جاهای دیدنی سمنان و شهرستان شاهرود است که همچون جنگل ابر زیبایی خاص و منحصربه‌فردی دارد. از آنجایی که این جنگل به اندازه جنگل ابر شناخته شده نیست، به همین دلیل محیط آن بسیار بکر باقی مانده است. همراه دلتامگ با این جنگل زیبا بیشتر آشنا شوید.

جنگل اولنگ کجاست؟

در فاصله 80 کیلومتری شمال شرق شاهرود جنگلی زیبا و بکر قرار دارد که نامش اولنگ است. برای رسیدن به آن باید به رامیان بروید. فاصله رامیان تا جنگل اولنگ تنها 30 کیلومتر است. پس از کشف معدن ذغال سنگ در این منطقه جاده‌ای تاسیس شد که دسترسی به این جنگل را نیز راحت‌تر کرد. این جنگل 3200 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و درست در مرز بین گلستان و سمنان واقع شده و بخشی از آن در دامنه‌های شمال شرقی البرز و بخش دیگر در دامنه جنوب شرقی این رشته کوه قرار گرفته است.

جنگل اولنگ کجاست؟

آب و هوای جنگل اولنگ چگونه است؟

ارتفاع بسیار این جنگل و قرارگیری در دو دامنه متفاوت البرز سبب شده که دارای آب و هوای دوگانه باشد.  در شمال آن رطوبت بیشتری وجود دارد و سرزمین ها در دسته مناطق سرد و مرطوب قرار می گیرند ولی در جنوب که بارندگی کم تر است زمین ها نیمه خشک و سرد هستند. میانگین دمای این جنگل در طول سال حدود 12 درجه سانتی‌گراد است. میزان بارش در محدوده شمالی آن حدود 550 میلی‌لیتر و در محدود جنوبی بین 350 تا 400 میلی‌لیتر است.

مطلب پیشنهادی:  این کرم سفیدکننده را در خانه بسازید+ویدیو

جنگل اولنگ چه جاذبه‌ها و تفریحاتی دارد؟

از آنجایی که این جنگل کمتر شناخته شده است به همین دلیل امکانات زیادی برای آن در نظر گرفته نشده است. با این حال قدم زدن در یکی از بکرترین جنگل‌های ایران، کوهنوردی، عکاسی و کمپینگ در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در دل جنگل نیز یک آبشار بسیار زیبا به نام شیرآباد وجود دارد که ارتفاعی نزدیک به 30 متر دارد. عمق حوضچه این آبشار 80 متر است و شنا و آب‌تنی در آن می‌تواند جانی دوباره به شما ببخشد.

در جنگل اولنگ چه گیاهان و جانورانی وجود دارد؟

در جنگل اولنگ چه گیاهان و جانورانی وجود دارد؟

پوشش گیاهی محدوده شمالی این جنگل شامل زرشک کوهی، اسپند، بلوط، ممرز، افرا، شیردار، ولیک، ازگیل (کندس) و کرکو است و در محدود جنوبی آن درختانی مانند  استیپا، فستوکا، برموس و اگروپایرون به همراه درمنه، چوبک، کلاه میرحسن وسالویا دیده می‌شود. همچنین در این جنگل انواع پرندگان، خزندگان و پستانداران زندگی می‌کنند. خرس قهوه‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول از جمله جانوران این جنگل هستند، پس اگر قصد کمپینگ در این جنگل را دارید حتما با احتیاط این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …