ماجرای جذاب درختی که حرف می زند!

3
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حرف زدن درختان یک چیز عادی نیست که هرکسی بتواند قبولش کند! اصلا مگر می‌شود باور کرد که درختان هم باهم حرف بزنند؟ اما چه باور کنید که باور نکنید در دنیا درختانی وجود دارند که می‌توانند حرف بزنند!
درختی که حرف می زند

درختی که حرف می زند در واقع گونه‌ای از درخت اقاقیا در صحرای آفریقاست که در سال 1970 کشف شدند و از آن زمان تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همراه دلتامگ با این‌گونه عجیب درخت‌ها در حیات وحش آفریقا بیشتر آشنا شوید.

آیا درختی که حرف می زند واقعیت دارد؟

بله! این یک واقعیت محض است؛ اما قاعدتا ما انسان‌ها نمی‌توانیم متوجه زبان آن‌ها شویم چون زبان درخت‌ها را بلد نیستیم. با این حال حیوانات و به‌خصوص زرافه‌ها کاملا متوجه این زبان عجیب و غریب می‌شوند. نکته جالب اینجاست که این درختان اغلب اوقات با یکدیگر صحبت می‌کنند! نام این‌گونه درختان عجیب و غریب را درختان اقاقیای آفریقایی گذاشته‌اند.

آیا درختی که حرف می زند واقعیت دارد؟

درختان چگونه باهم حرف می‌زنند؟

قطعا مدل حرف زدن درختان با انسان‌ها بسیار متفاوت است. درختی که حرف می زند مانند انسان‌ها صحبت نمی‌کند؛ بلکه این فرایند به‌گونه‌ای است که درختان سطح تانن خود را بالا می‌برند تا رنگ برگ‌هایشان تغییر کند. سپس اتیلن به هوا ساتع می‌کنند و این‌گونه یک پیام به درختی در پنجاه متری خود می‌فرستند. جالب اینجاست که تنها 30 دقیقه طول می‌کشد تا درخت مخاطب به این حرکت واکنش نشان دهد!

چرا درختان با یکدیگر حرف می‌زنند؟

حقیقت این است، زمانی که درخت احساس خطر کند یا حیوانی بیش از اندازه از برگ‌های یک درخت تغذیه کند، شروع به حرف زدن می‌کند. درختی که حرف می زند در واقع در تلاش است که یا همان نوعان خود را از یک خطر آگاه کند یا واکنشی به حیوانی که بیش از اندازه از برگ‌هایش تغذیه کرده نشان می‌دهد! در این مورد حیوان گیاه‌خوار مانند زرافه یا بز کوهی از خوردن بیش از حد برگ‌های درخت دست برمی‌دارند!

مطلب پیشنهادی:  فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه

زرافه‌ها متوجه صحبت درختان می‌شوند!

زرافه‌ها متوجه صحبت درختان می‌شوند!

نکته جالب توجه این است که در میان حیوانات زرافه‌ها بهتر صحبت‌های درختی که حرف می زند را متوجه می‌شوند! از آنجایی که برگ‌های درخت اقاقیای آفریقایی سطح پروتئین بیشتری نسبت به سایر درخت‌ها دارد به همین دلیل درخت محبوب زرافه‌ها محسوب می‌شود. زرافه‌ها یاد گرفته‌اند که سیگنال‌های درختان محبوب خود را شناسایی کنند. وقتی درخت از میزان تغذیه حیوانات احساس خطر می‌کند و شروع به ترشح تانن بیشتر می‌کند، مزه برگ‌ها تغییر می‌کند به همین دلیل زرافه از خوردن برگ درخت اقاقیای آفریقایی منصرف می‌شود!

نکته جالب اینجاست که وقتی درختی که حرف می زند شروع به صحبت می‌کند، درختان اطراف آن به‌خصوص درختان در جهت باد، خیلی سریع سیگنال‌ها را می‌گیرند و شروع به ترشح تانن می‌کنند. در این شرایط زرافه برای اینکه بتواند درختان بهتری پیدا کند خلاف جهت باد حرکت می‌کند! در حالی که سایر حیوانات به اندازه زرافه قابلیت تشخیص این سیگنال‌ها را ندارند!

تعداد کلمات مطلب: 424

3 دیدگاه

  1. همراه با شما

    1 فروردین 1403 در 5:46 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    1 فروردین 1403 در 3:52 ب.ظ

    جالب بودخوشم آمد،سال نو برشما مبارک باد انشاءالله

    پاسخ

  3. ناشناس

    3 فروردین 1403 در 5:04 ب.ظ

    جالب بود🙂

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…