حیات وحش آفریقا؛ از نبرد شیرها تا غزال‌های زیبا + عکس

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تصور خیلی از مردم از آفریقا سرزمینی خشک و بی‌آب‌وعلف، غرق در فقر و گرسنگی، جنگ و خونریزی و کثیفی است؛ اما واقعیت آفریقا چیز دیگری است. بزرگ‌ترین و کهن‌ترین تمدن‌های بشری اینجا شکل گرفته‌اند و زیباترین پارک‌های ملی دنیا متعلق به آفریقا هستند.
حیات وحش آفریقا

حیات وحش آفریقا از فیل‌های بزرگ و مهربانش تا شیرهای درنده زیبایش در تمام دنیا نظیر ندارد. از آنجایی که آفریقا سرزمینی گرم است، حالا که زمستان چهره سردش را به تمام دنیا نشان می‌دهد، بهترین زمان سفر به این بخش از دنیاست؛ اما چرا باید به آفریقا سفر کرد؟ با دلتامگ همراه باشید.

حیات وحش آفریقا اصلی‌ترین دلیل سفر به این نقطه دنیا

هرچند در هر گوشه‌ای از دنیا می‌توان جایی را پیدا کرد که از هر نظر خاص و تماشایی باشد. گیاهان نادر و جانوران کمیاب داشته باشد؛ اما آفریقا سرزمین دیگری است. سرزمینی ورای تمام آنچه که شما در زندگی خود دیده‌اید. اینجا می‌توانید از نزدیک بچه شیرهای بازیگوش را ببینید یا با زرافه‌ها صبحانه بخورید! با فیل‌ها قدم بزنید یا به تماشای آهوان و غزال‌های زیبا بنشینید. اگر فکر می‌کردید که اهرام جیزه تنها جاذبه آفریقا هستند، با این مقاله تصور شما تغییر خواهید کرد.

حیات وحش آفریقا اصلی‌ترین دلیل سفر به این نقطه دنیا

بهترین حیات وحش آفریقا کجاست؟

پارک‌های ملی بسیاری در سراسر آفریقا وجود دارد که می‌توانید در غالب تورهای گردشگری سوار جیپ‌های صحرایی شوید و به تماشای نبرد حیوانات، شیرها و پلنگ‌ها و کرگدن‌ها بروید. فیل‌ها را از نزدیک لمس کنید یا در اقامتگاه‌های خاصی با زرافه‌ها صبحانه بخورید! در این نام برخی از پارک‌های ملی آفریقا درخشش بیشتری دارد.

بهترین حیات وحش آفریقا کجاست؟

پارک ملی آدو الفنت، سرزمین دوستی با فیل‌ها

حیات وحش آفریقا در پار ملی آدو الفنت میزبان فیل‌های قوی‌هیکل و گاو کوهی آفریقایی، بوفالو، بز کوهی قرمز و خدنگ است. این پارک در استان کیپ شرقی و در منطقه آدو قرار دارد و شما می‌توانید در این پارک حتی با فیل‌ها دوست شوید!

پارک ملی آدو الفنت، سرزمین دوستی با فیل‌ها

پارک ملی کروگر سرزمین حیوانات وحشی آفریقا

حیوانات وحشی آفریقا از شیر و پلنگ تا سگ وحشی آفریقایی را می‌توانید در این پارک ملی ببینید. حیات وحش آفریقا در این پارک از تنوع بی‌نظیری برخوردار است. علاوه بر حیوانات درنده و وحشی در این پارک گونه‌های گیاهی نادری مانند درخت خار، چوب‌پنبه و درخت‌های بسیار قدیمی  نیز وجود دارد که بر زیبایی این پارک ملی افزوده‌اند. این پارک در استان‌های لیمپوپو و امپومالانگا قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  مغان، غاری اسرارآمیز و طلسم شده در مشهد!

پارک ملی کروگر سرزمین حیوانات وحشی آفریقا

پارک ملی وست کوست، سرزمین رنگین‌کمان آفریقا

زیبایی‌های حیات وحش آفریقا تنها در حیوانات آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در برخی از پارک‌های ملی آن می‌توانید طبیعت شگفت‌انگیزی را ببینید که نظیر آن‌ها در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد. پارک ملی وست کوست نمونه‌ای از این پارک‌هاست که با صخره‌های سخت و رنگین‌کمانی خود جهان دیگری را پیش روی شما به نمایش می‌گذارد. این پارک در ساحل آفریقای جنوبی واقع شده است.

پارک ملی وست کوست آفریقا

پارک ملی کالاهاری، بهترین حیات وحش آفریقا

متفاوت‌ترین حیات وحش آفریقا را در پارک ملی کالاهاری می‌توان دید که در میان کشورهای آفریقای جنوبی و بوتسوانا قرار گرفته است. این پارک یکی از آخرین اکوسیستم‌های بزرگ و دست نخورده‌ جهان و از بهترین پارک های ملی آفریقای جنوبی برای تماشای مناظر بیابانی است. در این پارک می‌توانید بازی بز کوهی و بیابانی، چیتا و غزال را از نزدیک تماشا کنید.

پارک ملی کالاهاری، بهترین حیات وحش آفریقا

سخن پایانی

پارک ملی گلدن گیت هایلندز، پارم ملی نامائوکا و پارک ملی ماپونگوبوه از دیگر پارک‌ های ملی آفریقا و حیات وحش آفریقا با مناظری تماشایی و ویژگی‌های خاص هستند که در این فصل از سال سفر به آن‌ها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و جذاب باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    10 اسفند 1402 در 0:48 ق.ظ

    ازحمات شما عزیزان خیلیِ ممنونم شما ها که انواع اقسام کتاب‌ها رامطالعه میکنی، وچکیده مطالب رادر اختیا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…