با این ترفندها حتی در زمان مسافرت هم گیاهان خود را آبیاری کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام مسافرت نگران خراب شدن گل و گیاه خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.
انواع گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در خانه، شادابی خاصی را به محیط می‌بخشد؛ اما انتقال این حس خوب تا زمانی ممکن است که گیاهان از شادابی خاصی برخوردار باشند؛ افرادی که به نگپهداری گیاهان آپارتمانی علاقه دارند، بزرگ‌ترین دغدغه آن‌ها هنگامی که به مسافرت می‌روند، پژمرده شدن گل و گیاه است؛ با توجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز بسیاری از ما در مسافرت هستیم، در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه آبیاری انواع گیاهان آپارتمانی را به شما آموزش دهیم.

نحوه آبیاری انواع گیاهان آپارتمانی برای مدت طولانی

اگر شما هک جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام رفتن به مسافرت نگرانی آبیاری گیاهان خود هستید، تنها کافی است یکی از روش‌های زیر ر ا انتخاب کنید تا در حین مسافرت هم گیاهان شما پژمرده نشوند.

استفاده از بطری آب

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای آبیاری انواع گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت، استفاده از بطری آب است؛ در این روش کافی است یک بطری آب پلاستیکی را پر از آب کرده، روی درپش را چند سوراخ کرده و بعد آن را به صورت وارونه در خاک گلدان قرار دهید؛ به این صورت آب قطره‌قطره خارج‌شده و گلدان را آبیاری می‌کند. لازم به ذکر است که از این روش تنها برای گیاهانی استفاده کنید که نیاز به آبیاری روزانه دارند؛ از سوی دیگر هر بطری به‌طور متوسط برای ۵ روز آبیاری کافی است.

انواع گیاهان آپارتمانی

استفاده از حوله برای آبیاری طولانی مدت انواع گیاهان آپارتمانی

این روش برای گیاهانی استفاده می‌شود که به آبیاری بسیار حساس هستند؛ با این روش گیاه شما یک هفته نیازی به آبیاری ندارد؛ در این روش یک تشت را پر از آب کرده و تعدادی حوله را درون آن بیندازید و بعد گلدان‌ها را روی آن قرار دهید؛ در این روش آب از کف وارد گلدان می‌شود و ریشه گیاه آن را جذب می‌کند؛ در روش گذاشتن گلدان در تشت آب، به این نکته توجه داشته باشید که گیاه به نور مستقیم نیاز دارد یا خیر، چرا که اگر گلدان را درون وان و دور از نور قرار دهید، ممکن است گیاه در صورت کمبود نور از بین برود.

مطلب پیشنهادی:  چند مدل لاک برای خانم‌هایی که به سادگی علاقه دارند

فیتیله گذاری انواع گیاهان آپارتمانی

اگر به دنبال یک روش مکطمئن برای آبیاری انواع گیاهان آپارتمانی در زمان مسافرت هستید، فیتیله‌گذاری می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ این روش برای طولانی مدت می‌تواند خیال شما را بابت آبیاری گیاهان آسوده کند؛ در آبیاری گلدان با نخ کاموا، یک لگن را به‌عنوان مخزن آب در نظر بگیرید و آن را پر از آب کنید. بعد یک رشته نخ پنبه‌ای یا نخ کاموا را از مخزن به هر گلدان بکشید، به این صورت که چند سانتی‌متر از یک انتهای نخ در ظرف آب باشد و سمت دیگر در خاک گلدان فرو رفته باشد. به این صورت گلدان‌ها به‌صورت قطره‌ای آبیاری خواهند شد.

در این روش شما می‌توانید به طور هم زمان چند گلدان را با هم آبیاری کنید؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این رو.ش به آن توجه داشت، اندازه مخزن آب است که باید با توجه به مدت زمانی که در مسافرت هستید آن را انتخاب کنید. علاوه بر آن بهتر است پعد از قرار دادن نخ‌ها یا به‌اصطلاح فیتیله گذاری، به گلدان‌ها آب دهید تا جریان آب بهتر در نخ برقرار شود. این روش برای گیاهالن آپارتمانی مقاوم به کم آبی مناسب است.

انواع گیاهان آپارتمانی

آبیاری انواع گیاهان آپارتمانی با استفاده از روش زیرگلدانی

این روش قدیمی و موثر برای آبیاری گیاهان آپارتمانی لوکس است که برای مدت کوتاهی می‌تواند نیاز گیاه به آب را تامین کند؛ لازم به ذکر است که این روش برای گیاهان آپارتمانی مقاوم مانند انواع کاکتوس و ساکلونت مناسب است و برای گیاهانی که به آبیاری روزانه نیاز دارند مفید نیست؛ بنابراین اگر می‌خواهید به مدت 3 الی 4 روز به مسافرت بروید، این روش را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …