با این 3 بذر، سبزه عید امسالتان را فانتزی درست کنید

0
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید سفره عید امسال خود را خاص و لاکچری بچینید، این مطلب را از دست ندهید.
زمان کاشت سبزه عید

سبزه عید یکی از سین‌های سفره هفت‌سین است که نماد تولدی دوباره است؛ به همین دلیل است که همه ما به کاشت سبزه عید بسیار اهمیت می‌دهیم و دوست داریم آن را به شکل‌های مختلفی تزیین کنیم؛ برای ایجاد تنوع و داشتن هفت سین زیبا و متفاوت، می‌توانید انواع سبزه عید را با بذرهای مختلف امتحان کنید؛ اما بسیاری از ما با این سوال مواجه می‌شویم که چگونه سبزه عید بکاریم؟ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ نحوه کاشت چند بذر مختلف و زمان کاشت سبزه عید را به شما آموزش داده‌ایم؛ اگر دوست داریم امسال چیدمان سفره هفت سین شما متفاوت باشد، این مطلب را از دست ندهید.

کاشت انواع سبزه عید با بذرهای مختلف

بسیاری از ما بر این باوریم فقط با تعداد محدودی از بذرها می‌توان یک سبزه عید زیبا داشت، اما شما می‌توانید با انواع هسته مرکبات و بذرهای مختلف، انواع سبزه عید فانتزی را آماده کرده و از آن لذت ببرید؛ تنها کافی است حین کاشت به چند نکته توجه داشته باشید. لازم به ذکر است مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از انتخاب هر نوع بذر به آن توجه داشته باشید، مدت زمان لازم برای کاشت سبزه، ظرف مناسب و نحوه کاشت است که در بذرهای مختلف متفاوت است به همین دلیل در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

زمان کاشت سبزه عید با ذرت

روش کاشت هسته پرتقال در گلدان برای سبزه عید

یکی از زیباترین سبزه‌هایی را که می‌توانید برای عید داشته باشید، هسته مرکبات است؛ با توجه به اینکه در این فصل از پرتقال، لیمو شیرین و نارنگی زیاد استفاده می‌شود، برای داشتن سبزه زیبا تنها کافی است هسته مرکباتی که استفاده می‌کنید را دور نیندازید؛ برای کاشت سبزه عید با هسته مرکبات، لازم است از همین الان شروع کنید.

چرا که زمان کاشت هسته پرتقال برای سبزه عید طولانی است و  دو هفته طول می‌کشد تا هسته‌ها جوانه بزنند؛ برای این منظور لازم است هسته نارنج یا هر مرکبات دیگر که دوست دارید، یک روز در آب خیس کنید. توجه داشته باشید که این مرحله اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که اگر هسته از قبل خیس نخورد، پوست آن به راحتی جدا نمی‌شود؛ در نهایت هسته جوانه نمی‌زند.

بعد از آنکه پوست رویی هسته‌ها را جدا کردید، آن‌ها را درون یک گلدان پر از خاک برگ با فاصله کم از یکدیگر قرار دهید؛ توجه داشته باشید دانه‌ها را زیاد در عمق خاک نکارید؛ در نهایت روی آن‌ها را مجدد خاک بریزید و با هربار خشک شدن سطح خاک، آن را آبیاری کنید.

زمان کاشت سبزه عید

ایده سبزه عید با کنجد

اگر به دنبال طرز تهیه سبزه عید فوری هستید، دانه کنجد می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد؛ این سبزه رشد بسیار سریعی دارد و تنها یک هفته زمان برای کاشت آن کافی است؛ برای کاشت سبزه عید با کنجد، در ابتدا لازم است کنجدها را چند ساعت در آب خیس کنید و بعد از آن دانه‌های کنجد خیس خرده را روی یک پارچه نخی تمیز بریزید.

مطلب پیشنهادی:  زندگی با اختلال دوقطبی چه شکلی است؟

اگر می‌خواهید یک سبزه فانتزی داشته باشید، می‌توانید دانه‌های کنجد را دور یک بطری یا کوزه را با یک پارچه تمیز بپوشانید و روی آن دانه‌های کنجد خیس خورده و لعاب دار را بریزید؛ چسبندگی دانه‌ها باعث می‌شود به خوبی روی پارچه قرار بگیرد؛ در زمان کاشت سبزه کنجد برای عید توجه داشته باشید که بذرها را روی هم انباشته نکنید، زیرا این کار موجب پوسیده شدن سبزه شما می‌شود. دانه‌ها را با آب اسپری کند تا هنگامی که جوانه بزنند.

زمان کاشت سبزه عید

زمان کاشت سبزه عید با ذرت

اگر دوست دارید سبزه عید را به صورت گلدانی سر سفره قرار دهید، دانه‌های ذرت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ بذر ذرت را می‌توانید از مغازه‌های بذرفروشی تهیه کنید؛ توجه داشته باشید که بهترین زمان کاشت سبزه عید با ذرت، سه هفته قبل از عید است و در صورتی که تا به حال از این بذر برای سبزه استفاده نکرده‌اید، از یک ماه قبل شروع کنید.

برای کاشت این سبزه لازم است بذرها را  به مدت ۴ روز خیس کنید و هر روز آب آن‌ها را عوض کنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان ذرت‌ها را در یک پارچه تنظیف بریزید و روزی چند بار با اسپری روی آن‌ها آب بریزید. بعد از آنکه جوانه‌ها رشد کردند، آن‌ها را به ظرف مورد نظر منتقل کنید.

زمان کاشت سبزه عید با ذرت

مدت زمان لازم برای کاشت انواع سبزه عید

یونجه (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۵ الی ۶ روز)
شنبلیله (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۳ الی ۴ روز)
تربچه (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۴ الی ۵ روز)
کنجد (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۱ الی ۲ روز)

نخود و ارزن (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۳ الی چهار روز)
ماش و عدس و سویا (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۳ الی ۵ روز)
گندم و چاودار (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۲ الی سه روز)
آفتابگردان (مدت زمان لازم برای جوانه زدن ۱ الی دو روز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…