بهترین ورق استیل را از کجا باید خرید؟

0
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ورق استیل با برخوداری از مقاومت در برابر خوردگی، به‌عنوان محصولی کاربردی در صنایع مختلف شناخته می‌شود که بهتر است برای خرید این نوع ورق نکات خاصی را در نظر بگیرید.
ورق استیل

استحکام بالا، قابلیت فرم‌دهی و انعطاف‌پذیری مناسب را می‌توان ازجمله ویژگی‌های برجسته این محصول دانست که تمام آن‌ها مربوط به عناصر سازنده ورق‌های استنلس استیل است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید این محصول را در اختیار شما قرار دهیم.

آنچه باید درباره ورق استیل بدانید

ورق استنلس استیل محصولی است که با استفاده از عناصر مختلفی همچون آهن، نیکل و کروم ساخته می‌شود که در تعیین بسیاری از مشخصات فنی آن، درصد کروم و نیکل نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

ورق استیل در مواردی با نام ورق ضدزنگ نیز شناخته می‌شود که دلیل این نام‌گذاری، امکان مقاومت در برابر رطوبت و جلوگیری از بروز خوردگی است که چنین خاصیتی با بالارفتن میزان کروم، افزایش پیدا می‌کند.

نکات مهم برای خرید ورق های استیل را از یاد نبرید

زمانی که شما برای یک پروژه صنعتی یا ساختمانی نیازمند استفاده از ورق استنلس استیل هستید، معیارها و نکات خاصی وجود دارد که با پیگیری تمام آن‌ها می‌توانید خریدی رضایت‌بخش داشته باشید.

بر همین اساس باید گفت که در راهنمای خرید ورق استیل، نکات مهم مربوط به قبل، بعد و در حین خرید می‌شود که در ادامه به بررسی مهم‌ترین موارد می‌پردازیم تا شما درک درستی نسبت به آن‌ها به‌دست بیاورید.

معیارهایی که باید قبل از خرید ورق استنلس استیل در نظر بگیرید

پیش‌از هر اقدامی باید این را بدانید که ورق‌های استیل کارایی و عملکرد خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با درنظرگرفتن نکات مهم می‌توانید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید که تعدادی از آن‌ها شامل موارد زیر است.

انواع مختلف آلیاژهای ورق استنلس استیل را بشناسید

هر نوع آلیاژی که برای تولید ورق ضدزنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث ایجاد مشخصات فنی خاصی برای این محصول می‌شود که روی کاربرد نیز تاثیرگذار خواهد بود، ازاین‌رو  باید گفت که تعدادی از پرفروش‌ترین گریدها عبارت‌اند از:

  • سری 200: عناصری همچون کروم، منگنز و نیکل بخش اصلی ترکیبات این محصول را تشکیل می‌دهند.
  • سری 300: یکی از مهم‌ترین آلیاژهای ورق استیل سری 300 است که به‌صورت نگیر (غیرمغناطیسی) تولید می‌شود و ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌پذیری، جوشکاری و ضدزنگ دارد که مدل‌های 304 و 316 جزء پرکاربردترین نمونه‌ها هستند.
  • سری 400: گریدهایی که زیرمجموعه این سری از ورق‌های استنلس استیل هستند شامل 410، 420 و 430 می‌شود که به‌طور کلی خاصیت مغناطیسی دارند.
  • سری 500: استفاده زیاد از کروم در ترکیبات این محصول مهم‌ترین عامل در بهبود مقاومت در برابر حرارت است.
  • سری 600: این سری نیز با توجه به آلیاژهای مختلف دارای چندین مدل است.

ورق استیل

انواع مدل ورق استیل را در نظر بگیرید

ازآنجایی‌که بیشترین کاربرد ورق استنلس استیل برای ساخت تجهیزات و اجرای پروژه‌هایی است که نیاز به ظاهر زیبایی دارند، می‌توان این محصولات را براساس کیفیت ظاهری در گروه‌های مختلفی قرار داد که عبارت‌اند از:

  • براق
  • رنگی
  • مات
  • خش‌دار

اهمیت توجه به برند سازنده ورق های استیل قبل از خرید

نکته مهم دیگری که باید تا پیش‌از اقدام به خرید ورق‌های استیل مورد توجه قرار دهید، انواع برندهایی است که در بازار عرضه می‌شود و ازنظر قیمت، کیفیت و مشخصات فنی تا حدودی با یکدیگر تفاوت دارند.

در ابتدا باید گفت که تنها سهم خیلی کوچکی از بازار این محصول به تولیدات داخلی مربوط می‌شود که توسط کارخانه فولاد آلیاژی به‌صورت تسمه‌های استنلس استیل با ضخامت بین 5 تا 60 میلی‌متر به‌فروش می‌رسد.

درصورتی‌که قصد دارید تا از محصولات چینی با بهترین کیفیت و کارایی برای ساخت تجهیزات و اجرای پروژه‌های مختلف خود استفاده کنید، بهتر است سری به وب‌سایت آهن یک بزنید.

پیدا کردن یک مرجع معتبر برای خرید ورق های استیل

دسترسی راحت و آسان به یک مرجع معتبر برای خرید باکیفیت‌ترین ورق‌های استیل امکان دارد کمی دشوار به‌نظر برسد، ازاین‌رو یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، مربوط به انتخاب یک مرکز عرضه‌کننده است.

تنوع بالای محصول، ارائه تضمین اصالت کالا و برخوداری از خدمات متنوع ازجمله معیارهایی است که به شما در انتخاب یک شرکت بازرگانی فروش ورق استیل کمک می‌کند که در همین راستا باید به نام آهن یک به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های عرضه‌کننده اشاره کرد.

قیمت ورق استنلس استیل را بررسی کنید

مشخصات ابعادی، ضخامت، وزن و نوع محصول تاثیر زیادی روی تعیین قیمت ورق‌های استنلس استیل دارد که البته در کنار این موارد باید به معیارهای دیگر نیز توجه داشته باشند.

تغییر قیمت مواد اولیه، مسائل سیاسی و اقتصادی در سطح جهان، نوسان قیمت دلار و برند سازنده از دیگر عواملی هستند که این قابلیت را دارند تا هزینه هایی شما برای خرید ورق استیل را دچار تغییر کنند.

ازآنجایی‌که تمام این عوامل باعث می‌شود تا قیمت ورق‌های ضدزنگ به‌طور مداوم در نوسان باشد، بهترین کار این است که به‌صورت روزانه این معیار را با استفاده از مراجع معتبر بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی:  جنگل ابر، سفری میان آسمان!

نکاتی که در حین خرید ورق استیل اهیمت دارد

زمانی که نسبت به تمامی معیارهای مهم برای قبل‌از خرید ورق‌های استیل آگاه می‌شوید، قادر هستید تا با دیدگاه مناسب‌تری محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید، در این صورت شما باید نکات زیر را در حین خرید مد نظر قرار دهید.

 اطلاعاتی که در هنگام خرید ورق ضدزنگ باید به فروشنده بگویید

مسئله‌ای که در هنگام خرید ورق‌های استیل اهمیت زیادی دارد، اطلاعاتی است که خریداران باید به‌صورت دقیق و کامل در اختیار فروشنده قرار دهند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • با توجه به اینکه هر گرید مشخصات و قیمت متفاوتی دارد، شما باید متناسب با نوع نیاز خود گرید ورق‌های استیل را به‌طور دقیق مشخص کنید.
  • نوع ورق استنلس استیل که براساس شکل ظاهری تعیین می‌شود، دیگر اطلاعاتی است که خریداران باید ارائه دهند.
  • شما باید دقیقا تعیین کنید که به چه ابعادی از ورق‌های استنلس استیل نیاز دارید، در مواردی به‌دلیل اینکه برخی از ورق‌ها ابعاد غیرنرمالی دارند، هزینه مورد نیاز برای خرید آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

درخصوص خرید ورق استیل با ابعاد سفارشی چیزی که باید مورد توجه قرار داد، مربوط به این است که اگر امکان برش‌دادن محصول مورد نظر شما از روی شیت وجود داشته باشد، شرکت بازرگانی در زمان سریع‌تری سفارش را آماده می‌کند.

ازسوی‌دیگر ابعاد غیرنرمالی که باید از روی رول ورق استنلس استیل برش داده شوند، به مدت‌زمان بیشتری برای آماده‌شدن نیاز دارند، چراکه تعداد این سفارش‌ها معمولا محدودتر است.

بررسی اصالت ورق های استیل

محصولات وارداتی در بازار تنوع زیادی دارند و شما باید تا پیش‌از نهایی‌شدن مراحل خرید اصالت کالا را مورد بررسی قرار دهید تا از بابت کیفیت ورق استیل اطمینان کافی کسب کنید.

دریافت یک برگه تاییدیه که نشان‌دهنده تمام مشخصات ظاهری و اطلاعات مربوط به کیفیت ورق‌های استیل است به شما کمک می‌کند تا نسبت به این مسئله مطمئن شوید و خرید خوبی را تجربه کنید.

نکات مهم بعد از خرید ورق های استیل

یکی از مواردی در زمان تحویل کالا به‌صورت دقیق نیاز به بررسی دارد، تطابق اطلاعات مندرج در فاکتور با محصول دریافتی است به‌طوری که شما باید وزن ورق‌ها را با استفاده از باسکول اندازه‌گیری کنید و با مشخصات برگه مطابقت دهید.

سلامت بار، عدم بروز آسیب و برخوداری از ظاهر مناسب دیگر نکاتی است که شما باید بعداز خرید این محصول در نظر بگیرید تا نسبت به تهیه بهترین ورق‌های استیل مطمئن باشید.

درضمن نحوه نگهداری این محصولات نیز از اهمیت زیادی برخودار است که شامل چندین نکته مهم و ضروری می‌شود و شما باید با رعایت آن‌ها سلامت و کیفیت ورق را تا زمان استفاده تضمین کنید که برخی از موارد عبارت‌اند از:

  • ورق‌های استیل به‌صورت دوره‌ای نیاز به تمیزکاری دارند که باید این کار را با دقت انجام داد.
  • درصورتی‌که هرگونه آلودگی روی ورق استیل مشاهده کردید، بهتر است به‌سرعت آن را برطرف کنید.
  • هرچند این محصولات در برابر خوردگی مقاومت مناسبی دارند، اما باید سعی کنید محیط نگهداری ورق‌های استنلس استیل را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که کم‌تر در معرض موارد آسیب‌رسان قرار بگیرد.

ورق استیل

با آهن یک، باکیفیت ترین ورق های استیل را تهیه کنید

اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که ورق‌های استیل را از کجا بخریم؟ باید گفت که گروه بازرگانی آهن یک با در اختیار داشتن بیش‌از یک دهه تجربه درزمینه عرضه محصولات فولادی به شما کمک می‌کند تا براساس نیاز خود، بهترین ورق استیل را تهیه کنید. این شرکت امکان خرید حضوری و آنلاین را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

انواع ضخامت‌های ورق استنلس استیل بگیر و نگیر در مدل‌های مات، خش‌دار و براق در دسترس شما قرار می‌گیرد که امکان سفارش به‌صورت رول و شیت از میان محصولات عرضه‌شده این مجموعه را دارید.

جمع‌بندی

برای خرید ورق استیل چیزی که اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود تا شما نسبت به کیفیت محصولات خریداری‌شده اطمینان کافی داشته باشید، انتخاب یک مرکز معتبر است که آهن یک برای این منظور گزینه مناسبی خواهد بود.

ازطرفی چندین نکته اساسی را باید قبل، بعد و در حین خرید این نوع از ورق‌های فولادی در نظر بگیرید که شامل گرید، نوع ورق، ارائه اطلاعات، قیمت، نحوه نگهداری و برخی موارد دیگر می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 1440

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این 5 تکنیک عزت نفس زندگی شما را زیر و رو می‌کند!

تاثیر عزت نفس بر زندگی انسان‌ها در دنیای امروزی بسیار زیاد است. اما آیا می‌دانید عزت نفس چ…