طرز تهیه کوکو بادمجان با طعمی که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنید

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از طعم کوکوهای تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید به برنامه غذایی خود تنوعی بدهید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.
طرز تهیه کوکو بادمجان

کوکو جزو یکی از غذاهای بدون برنج است که در بین ما ایرانی‌ها طرفداران بسیاری دارد؛ نحوه طبخ این غذا متفاوت است و هر کس با توجه به شهر و ذائقه خود، از مواد اولیه متنوعی در آن استفاده می‌کند؛ کوکو بادمجان یکی از انواغ کوکوهای بسیار پرطرفدار در ایران است که طعم و مزه بسیار عالی دارد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه کوکو بادمجان را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در برنامه غذایی خود تنوعی ایجاد کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو بادمجان

طرز تهیه کوکو بادمجان

دستور پخت کوکو بادمجان

درست کردن کوکو بادمجان بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ بنابراین اگر تایم کافی برای درست کردن یک غذای خوشمزه برای دورهمی‌های خود ندارید، این غذا انتخاب بسیار خوبی است؛ عده‌ای دوست دارند کوکو بادمجان خام را امتحان کنند در حالی که گروهی دیگر طرز تهیه کوکو بادمجان با سیب زمینی را بیشتر می‌پسندند.

مرحله اول

برای درست کردن کوکو بادمجان مجلسی، در ابتدا بادمجان‌ها را شسته و پوست بگیرید؛ سپس به همراه مقداری آب آن را آبپز کرده یا اگر دوست دارید کوکو بادمجان کبابی داشته باشید، بادمجان‌ها را با پوست کباب کنید  و بعد پوست آن ها را بگیرید.

طرز تهیه کوکو بادمجان

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان‌های پخته شده را درون ظرف ریخته و بعد از آنکه کمی خنک شد، پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که آب پیاز حتما گرفته شود.

مرحله سوم طرز تهیه کوکو بادمجان

بعد از مخلوط کردن بادمجان و پیاز، ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید و بعد تمام مواد را درون مخلوط کن ریخته یا با استفاده از کوشتکوب به خوبی له کنید. توجه داشته باشید در این مرحله اگر هنوز بادمجان‌ها گرم هستند، حتما اجازه دهید تا کاملا سرد شوند.

مطلب پیشنهادی:  چه زمانی گنج داریوش سوم پیدا خواهد شد؟

مرحله چهارم

بعد از مخلوط شدنت همه مواد، تخم‌مرغ‌ها را به مایع اضافه کرده و محدد هم بزنید تا یکدست شود؛ اکنون مواد کوکو شما آماده طبخ است.

مرحله پایانی طرز تهیه کوکو بادمجان

یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و بعد از آنکه روغن داغ شد، مایه کوک را به شکل دلخواه شکل داده و درون تابه قرار دهید تا سرخ شود؛ در نهایت بعد از اینکه کوکو به خوبی سرخ شد آن را در بشقاب قرار داده و با گوجه فرنگی یا خیارشور و نان نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکو بادمجان

نکات مهم در طرز تهیه کوکو بادمجان ساده

  • اگر می‌خواهید کوکو شما رژیمی شود، می‌توانید به جای بادمجان از کوکوسبز استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید برای آنکه کوکو خشک نشودئ استفاده از تخم مرغ حتمی است.
  • برای تهیه کوکوی بادمجان با سیب زمینی ، ابتدا ۱ عدد سیب زمینی بزرگ را آبپز کرده، با گوشتکوب له کنید و بعد به مایه کوکو اضافه کنید.
  • مهم‌ترین علت وا رفتن کوکو بادمجان، این است که آب بادمجان را به خوبی نگرفته‌اید.
  • در صورتی که مایه کوکو شل شد و آب انداخت می‌توانید یک تا دو قاشق غذاخوری آرد به مایه کوکو اضافه کنید تا به انسجام کافی برسد.

تعداد کلمات مطلب: 494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این 5 علت مانع ازدواج کردن پسران است

علت ازدواج نکردن پسران از نظر شما چیست؟ درست است که علل زیادی وجود دارد که ممکن است مردان …