درخت عجیبی که راه می رود؛ از افسانه تا واقعیت! + ویدیو

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک حقیقت درباره درختان وجود دارد و آن‌هم این است که هیچ درختی راه نمی‌رود! همه درخت‌ها ریشه در عمق زمین دارند و قطعا باید سرجای خودشان بمانند و حرکت نکنند؛ اما اگر بشنوید که یک درخت راه رفته و متحرک است چه‌کار می‌کنید؟

موضوع درختی که راه می رود بیشتر شبیه افسانه است تا واقعیت و قطعا عقل سلیم نمی‌تواند آن را بپذیرد؛ اما باید به شما بگوییم که این افسانه واقعیت دارد! یک نوع درخت در دنیا وجود دارد که واقعا راه می‌‌رود! با دلتامگ درباره این درخت عجیب و ترسناک که ریشه‌هایی شبیه به پای انسان دارد، آشنا شوید.

کجا می‌توان درختی که راه می رود را دید؟

بله! در مناطق گرمسیری و جنوبی آمریکا و در دل جنگل‌های آمازون به‌ویژه در کشور اکوادور درخت عجیبی وجود دارد که درباره آن داستان‌های متفاوتی وجود و بسیاری از مردم معتقدند که این درخت راه می‌رود. این در حالی است که راه رفتن درخت‌ها تنها در فیلم‌های علمی تخیلی می‌توان دید! پرو، ونزوئلا، برزیل، اکوادور و کلمبیا کشورهایی هستند که در آن‌ها می‌توانید این درخت را پیدا کنید و ببینید. این گیاه نیز مانند بسیاری از ترسناک ترین قبایل آدمخوار جهان در دل آمازون واقع شده است.

نام واقعی درختی که راه می رود چیست؟

نخل راه رونده نام اصلی این درخت عجیب است که یکی از گونه‌های درخت نخل محسوب می‌شود، ‌اما آن را بانام درخت متحرک هم می‌شناسند. نام انگلیسی و علمی این گیاه اکسورهیزا سوکراته Exorrhiza Socratea است.

ویژگی نخل راه رونده چیست؟

ارتفاع درختی که راه می رود به‌طور متوسط بین پانزده تا بیست است و قطر تنه آن معمولا از پانزده سانتی‌متر تجاوز نمی‌کند. اکثر این درختان قطری حدود دوازده سانتی‌متر دارند و جالب اینجاست که بخشی از ارتفاع گیاه ره ریشه‌های آن برمی‌گردد که از خاک بیرون و کاملا قابل مشاهده هستند. ضخامت برگ‌های آن با یکدیگر متفاوت است. برگ‌های که نور آفتاب بیشتری دریافت کرده‌اند معمولا ضخامت بیشتری دارند. این موضوع درباره ریشه‌های گیاه هم صادق است. ریشه‌هایی که نور دریافت می‌کنند اغلب جوان، تازه و ضخیم‌تر هستند در حالی که ریشه عقبی گیاه که در سایه هستند معمولا پیر و پژمرده یا خشک شده‌اند. این درخت به‌صورت گرده‌افشانی تکثیر می‌شود و میوه‌های بسیار کوچکی دارد.

مطلب پیشنهادی:  مرغ سوخاری کنتاکی بدون فر

کجا می‌توان درختی که راه می رود را دید؟

درخت متحرک چگونه راه می‌رود؟

حقیقت این است که این‌گونه نخل ریشه‌های خیلی عمیقی ندارد و مثل گل آفتابگردان ‌همیشه به دنبال نور خورشید و آفتاب است. تفاوت اصلی این درخت با سایر درختان در ریشه‌های آن است و همین ریشه‌ها هستند که باعث می‌شوند درخت متحرک به نظر برسد. در واقع ریشه‌ها همیشه به سمت خورشید حرکت می‌کنند در حالی‌که ریشه‌های قبلی در سایه می‌میرند و از بین می‌روند و جایشان را ریشه‌های جدیدی می‌گیرد که به دنبال کسب نور بیشتری هستند و همین باعث می‌شود که این درخت مانند آفتاب‌گردان به دنبال نور حرکت کند. درختی که راه می رود در واقع ریشه‌هایی دارد که هرروز به دنبال نور هستند و همین باعث می‌شود در سال حدود 20 متر درخت جابه‌جا شود.

تعداد کلمات مطلب: 451

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    26 بهمن 1402 در 1:47 ق.ظ

    بسیار حالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 2:17 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…