آینده با اپل ویژن پرو شروع شد!

2
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حتما ویدیوهایی که این روزها دست به دست می‌شود و در آن‌ها یک نفر با یک عینک عجیب در خیابان قدم می‌زند یا رانندگی می‌کند را دیده‌اید؛ اما آیا چیزی درباره این عینک‌ها می‌دانید؟ تابه‌حال چیزی درباره هدست واقعیت ترکیبی شنیده‌اید؟ اصلا واقعیت ترکیبی چیست؟
اپل پرو ویژن

هدست واقعیت ترکیبی که بهترین نوع آن یعنی اپل ویژن پرو به‌تازگی وارد بازار شده، نوعی عینک با حسگرهای فوق‌العاده قوی است که محتوای دیجیتالی و شبیه‌سازی شده را وارد دنیای فیزیکی و واقعی می‌کند! حتما می‌پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ با دلتامگ همراه باشید تا این اختراع عجیب و جدید را بیشتر بشناسید.

اپل ویژن پرو؛ به آینده خوش آمدید!

دنیایی را تصور کنید که تنها با گذاشتن یک عینک روی چشمانتان بتوانید به ماه سفر کنید! یا روی مریخ قدم بزنید و نه اینکه این‌ها را ببینید؛ بلکه کاملا و با تک‌تک سلول‌های خود این‌ها را حس کنید! یا نه بیایید به فراتر از این‌ها فکر کنیم! دنیایی را تصور کنید که در آن یک پزشک نیازی به بریدن بدن بیمار خود برای فهمیدن مشکلات جسمانی او ندارد! تنها کافی است یک عینک روی چشمان خود قرار دهد و سپس بدن بیمار خود را لایه به لایه، بافت به بافت یا حتی سلول به سلول بررسی کند!

اپل ویژن پرو؛ به آینده خوش آمدید! دلتامگ

هیجان‌انگیز است نه؟ اصلا مگر چنین چیزی ممکن است؟ مگر می‌شود با یک عینک چنین کارهایی کرد؟ راستش را بخواهید باید بگوییم که بله! همه این‌ها امکان‌پذیر است. به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و با اختراع هدست واقعیت ترکیبی و به بازار آمدن هدست اپل ویژن پرو همه این‌ها امکان‌پذیر شده است!

هدست اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

طبق گفته شرکت اپل این هدست عجیب و غریب دستگاهی است که امکان زندگی هم‌زمان در دنیای مجازی و دنیای واقعی را برای شما فراهم می‌کند! نکته جالب اینجاست که شما با هریک از حواس خود می‌توانید این هدست‌ها را کنترل کنید! یعنی دست‌ها، چشم‌ها یا حتی صدای شما می‌تواند به این هدست دستور دهد؛ مثلا با چرخاندن سرتان زاویه تصویر نمایش داده شده توسط هدست نیز تغییر می‌کند.

اپل ویژن پرو دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ دلتامگ

تصور کنید دلتان می‌خواهد وقتی در خیابان قدم می‌زنید به‌جای دیدن یک آسفالت بی‌روح، یک جنگل زیبا در مقابل چشمان شما به نمایش در بیاید بدون اینکه محتوای واقعی دنیای فیزیکی تغییر کند! این هدست درختان جنگل را به شما نشان می‌دهد؛ اما چیزی از دنیای واقعی کم نمی‌کند و این‌گونه هر دو دنیا را در یک قاب به‌صورت ترکیب شده باهم می‌بینید! در واقع اپل ویژن پرو  تجربه‌ای یکپارچه از دو دنیا را به ارائه می‌دهد. این همان چیزی است که به زودی شاهد استفاده گسترده از آن در تمام دنیا خواهیم بود؟

مطلب پیشنهادی:  افسانه عجیب کوه لجور؛ داستان ناپدید شدن کیخسرو!

هدست واقعیت ترکیبی

ویژگی‌های عجیب اپل ویژن پرو چیست؟

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این هدست آن است که هیچ کنترلی ندارد و توسط صدا، چشم (استفاده از ردیابی چشم) و دست کاربر هدایت می‌شود. این ویژگی برای استفاده در محیط‌های اداری بسیار مناسب است؛ یعنی شما می‌توانید پشت میز خود بنشینید و به کارهای دیگرتآن‌هم رسیدگی کنید! با این هدست می‌توان جلسات سه بعدی داشت، عکس‌ها و فیلم‌های سه بعدی را دید و به یک سینمای شخصی در هر لحظه و هرجایی دسترسی داشت! جالب‌تر از همه اینکه هنگامی‌که کاربر به‌طور کامل وارد واقعیت مجازی می‌شود، سیستم لنزها را به‌صورت سیاه نشان می‌دهد؛ اما در حالت واقعیت ترکیبی و دیدن محیط واقعی، چشمان کاربر ظاهر می‌شود.

ویژگی اپل پرو ویژن

قیمت اپل ویژن پرو چقدر است؟

در حال حاضر این دستگاه در آمریکا به قیمت 3499 دلار به فروش می‌رسد و اگر می‌خواهید در ایران این تکنولوژی را در اختیار داشته باشید باید بگوییم که قیمت آن بسیار نجومی است و حدود 350 میلیون تومان برای شما آب می‌خورد! در حال حاضر در برخی از فروشگاه‌های ایران می‌توان این هدست را دید؛ اما این هدست تنها در چند فروشگاه محدود قابل خرید است آن‌هم با ضمانت یک هفته‌ای است.

قیمت اپل ویژن پرو چقدر است؟

سخن پایانی

با این وجود درباره استفاده از این هدست‌ها هنوز سوال‌های بسیاری وجود دارد. آیا این هدست‌ها خطری برای زندگی فیزیکی انسان نیستند؟ آیا واقعا می‌توان در هنگام رانندگی هم از این هدست‌ها استفاده کرد؟ آیا ممکن است این هدست‌ها برای انسان توهم ایجاد کنند؟ آیا این هدست‌ها روی روابط افراد تاثیر نمی‌گذارند؟ یا این هدست باعث تنهاتر شدن آدم‌ها نمی‌شود؟ آیا هدست اپل ویژن باعث نمی‌شود انسان در دنیای مدرن تنبل‌تر شود و به بیماری‌های دیگری دچار شود؟ بسیاری از دانشمندان درباره این هدست‌ها هشدار داده‌اند؛ اما جوابی برای این سوال‌ها هنوز وجود ندارد.

تعداد کلمات مطلب: 672

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 بهمن 1402 در 11:36 ب.ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      21 بهمن 1402 در 1:29 ب.ظ

      ممنونیم از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

تاج محل ایران کجاست؟

تاج محل ایران کجاست؟  کرمان یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی ایران است که هر ساله گردشگران بسی…