خود را به جادوی طبیعت بسپارید

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید تصور کنید زیباترین سواحل کشور را تنها در شمال ایران می‌توانید ببیند! پس با این وجود باید بگوییم که از زیبایی‌های جنوب کشور غافل شده‌اید! شاید برایتان سخت باشد که باور کنید جاذبه‌های جنوب کشور نسبت به هرجای دیگری از ایران بسیار زیباتر و فریبنده‌تر هستند.
ساحل نقره ای

ساحل نقره ای یکی از زیباترین سواحل جنوب کشور است که دیدن آن قبل از مرگ به هر گردشگری توصیه می‌شود. در واقع هرچه از اعجاب‌انگیز بودن این ساحل بگوییم، کم گفته‌ایم! با دلتامگ سفر جذابی به جنوب کشور داشته باشید.

ساحل نقره ای کجاست؟

این ساحل شگفت‌انگیز یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هرمزگان است که شمال غربی جزیره هنگام واقع شده است. از آنجایی که این ساحل در نزدیکی جزیره قشم واقع شده به آن ساحل نقره ای قشم هم می‌گویند. چیزی که این ساحل را از سایر سواحل ایران جدا می‌کند، شن‌های نقره‌فام آن است که چون ستاره در شب می‌درخشند. شن‌های سیاه و نقره‌گون این ساحل همچون فرشی نرم و مخملی در کرانه دریا گسترده شده‌اند و تضاد سحرانگیزی با آب‌های نیلگون جنوب دارند.

ساحل نقره ای کجاست؟ دلتامگ

دلیل درخشش ساحل نقره ای قشم چیست؟

دلیل درخشش نقره‌ای فام این ساحل به خاطر وجود کانی‌های معدنی براق در میان شن‌های آن است. در واقع این کانی با منعکس کردن نور خورشید در روز و نور ماه در شب باعث درخشش شن‌های ساحل شده‌اند. همچنین در میان این شن‌ها می‌توانید بقایای صدف‌های خردشده را هم ببینید که به این درخشش کمک می‌‌کنند. در هنگام شب وقتی به این ساحل نگاه می‌کنید تصور خواهید کرد که زمین را اکلیل پاشی کرده‌اند. نگته مهم این است که نباید ساحل نقره‌ ای قشم را با ساحل درخشان این جزیره اشتباه بگیرید. درخشش آبی‌رنگ این ساحل در جزیره هنگام که آن هم فقط در هنگام غروب و شب‌ها اتفاق می‌افتد به دلیل وجود موجودات ریز ذره‌بینی به‌نام فیتوپلانکتون‌ها است در حالی‌که درخشش ساحل نقره ای به دلیل وجود انواع کانی‌های و سنگ‌های ریز معدنی و درخشنده است.

مطلب پیشنهادی:  روش‌های مزه دار کردن گوشت بوقلمون

بهترین زمان سفر به ساحل نقره ای چه زمانی است؟

تمامی شهرها و جزیره‌های جنوب کشور دارای آب و هوای گرم و شرجی هستند پس سفر به آنجا در فصل‌های گرم سال اصلا درست نیست. اگر می‌خواهید هوای خنک جنوب را تجربه کنید بهتر است در فصل‌های سرد سال به این منطقه سفر کنید. اتفاقا در اواسط زمستان تا اواسط بهار درخشش این ساحل از همیشه بیشتر می‌شود.

بهترین زمان سفر به ساحل نقره ای چه زمانی است؟ دلتامگ

بعد از ساحل نقره ای قشم به دیدن چه جاهایی برویم؟

هرچند ساحل نقره‌ای یکی از زیباترین دیدنی های قشم است؛ اما اگر اقامت شما در جنوب طولانی است، بعد از آن می‌توانید به دیدن جاذبه‌های دیگری بروید. از جمله جاذبه‌های نزدیک این ساحل می‌توان به صخره مادر و دختر، تاسیسات بندری انگلیس، بازار محلی هنگام و کشتی به گل نشسته پرتغالی اشاره کرد. همچنین تماشای دلفین‌ها در وسط دریا آن‌هم وقتی سوار یک کشتی تفریحی زیبا هستید نیز بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

یک نظر

  1. ناشناس

    22 بهمن 1402 در 1:22 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…