هرگز ملک قولنامه‌ای خریداری نکنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه به دلیل مشکلاتی که وجود دارد افراد اقدام به خرید املاک قولنامه‌ای می‌کنند بدون آن‌که از مشکلات آن اطلاع داشته باشند.
مشکلات خرید ملک قولنامه ای

مشکلات خرید ملک قولنامه ای به‌گونه‌ای است که اگر از آن اطلاع نداشته باشید ممکن است کل سرمایه زندگی خودتان را از دست بدهید. ما در این مطلب از دلتامگ مهم‌ترین مشکلات این معاملات را برایتان بیان می‌کنیم تا با آگاهی از آن‌ها ضرر نکنید.

آیا خرید خانه قولنامه ای معتبر است؟

در رابطه با این سوال باید بگوییم که هنوز در بسیاری از شهرها، خانه‌هایی هستند که به دلایل مختلف برای آن‌ها سندی صادر نشده است. حالا اگر قصد خرید چنین املاکی را دارید باید سراغ خرید املاک قولنامه‌ای بروید.

از نظر قانونی برای خرید و فروش خانهذهای فاقد سند منعی وجود ندارد. به عبارتی انجام این کار و خرید ملک قولنامه‌ای امر بی‌اعتباری نیست اما در آینده ممکن است برایتان مشکلاتی به‌وجود آید که با اطلاعات و آگاهی اگر اقدام به خریداری این املاک بکنید مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

آیا خرید خانه قولنامه ای معتبر است؟

مشکلات خرید ملک قولنامه ای

در ادامه می‌خواهیم خطراتی که در قرادادهای عادی خرید ملک شما را تهدید می‌کند را بیان کنیم. بنابراین اطلاع از این مطلب برای همه افراد لازم و ضروری است.

  • یکی از مشکلات خرید ملک قولنامه ای آن است که امکان دارد ملک برای فرد دیگری باشد و شما بدون اطلاع آن ملک را از فرد دیگر خریداری کنید. بنابراین یکی از کارهای مهم قبل از معامله اطمینان از آن است که آیا طرف مقابل شما مالک ملک شما است یا خیر؟ شما برای این کار باید از دفاتر اسناد رسمی استعلام گرفته و سپس تحقیقات محلی و میدانی انجام داده تا هویت مالک ملک را اهراز کنید.
  • نکته دوم آن است که مشخصات دقیق پلاک ثبتی را با تعیین هر دو پلاک فرعی و اصلی، در قرارداد خود درج کنید.
  • همچنین ضروری است نشانی دقیق ملک را نیز درج کنید. اگر مورد معامله، آپارتمان باشد، حساسیت‌های ذکر شده بیشتر و نکات دیگری را نیز بهمراه خواهد داشت! در غیر این صورت ممکن است واحد شما در آپارتمان را به افراد دیگری نیز بفروشند.
  • یکی از کارهایی که حتماید انجام دهید تا دچار مشکلات خرید ملک قولنامه ای نوشید آن است که شروط مربوط به وجه التزام و تضامین را به دقت در قرارداد درج کنید. با این شروط، در فرض تخلف طرف مقابل، می‌توانید از محل وجه التزام و شروط ضمنی، حقوق خود را تأمین کنید.
  • این شروط در قراردادهای مختلف، متفاوت خواهد بود، بنابراین در صورت لزوم از متخصصین حقوقی حتماً مشورت بگیرید.
مطلب پیشنهادی:  چند نکته مهم پیرامون وام مسکن جوانان

خرید ملک قولنامه ای

  • شرایط مربوط به پرداخت ثمن معامله را به‌صورت پلکانی و مشروط درج کنید.
  • اگر می‌خواهید چک بدهید، حتما شماره چک‌ها و تاریخ آن و همچنین تحویل آن را به دقت در قرارداد بنویسید تا در آینده دچار مشکلات خرید ملک قولنامه ای نشوید.
  • زمان تحویل ملک و نحوه تحویل را بدقت در قراردادتان لحاظ کنید. زیرا ممکن است که فروشنده تحویل را به تاخیر انداخته و شما نتوانید در تاریخ مقرر به ملک خود برسید.
  • موعد دقیق انتقال اسناد رسمی مالکیت و دفترخانه اسناد رسمی مربوطه را به صراحت در قرارداد ذکر کنید. زیرا ممکن است فروشنده اصلا اقدام به سند زدن برای شما نکند.
  • آثار عدم حضور در دفترخانه یا عدم تحویل ملک را به صراحت در قرارداد درج کنید.
  • نشانی دقیق طرفین در قرارداد ذکر شود.
  • حتماً دو شاهد معتمد قرارداد شما را امضاء کنند.
  • علاوه بر امضاء، اثر انگشت طرف مقابل تان را نیز در ذیل قرارداد اخذ کنید.

تعداد کلمات مطلب: 541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا توقیف خانه مرد برای مهریه ممکن است؟

توقیف خانه مرد برای مهریه از جمله خواسته‌های خانم‌هایی است که اقدام به درسافت مهریه کرده‌ا…