شفای بیماران با معجزه جدید ایلان ماسک + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصور خیلی‌ها از معجزه نصف شدن ماه یا شکافتن آب دریاست؛ اما شاید بی‌راه نباشد که پیشرفت‌های عجیب بشر در علم و تکنولوژی را نیز معجزه بدانیم. معجزه‌های قرن اخیر را می‌توان سفر به فضا، کنترل سیاره زمین یا حتی اختراع هوش مصنوعی دانست.

با این وجود عجیب‌ترین اتفاقی که در قرن اخیر رخ داده و می‌توان به معنای واقعی آن را یک معجزه دانست، اختراع تراشه نورالینک است. حتما از خودتان می‌پرسید، این دیگر چه چیزی است؟ با دلتامگ همراه باشید با این معجزه عجیب آشنا شوید.

تراشه نورالینک چیست؟

تراشه نورالینک یا Neuralink یک پروژه تحقیقاتی است که توسط ایلان ماسک (Elon Musk)، کارآفرین و موسس شرکت‌هایی چون Tesla و SpaceX، راه‌اندازی و اجرا شده است. هدف اصلی این پروژه توسعه و ارتقا تکنولوژی‌ای است که آن را به‌عنوان یک رابط بین مغز و ماشین می‌دانند. تراشه نورالینک ایلان ماسک با استفاده از الکترودها و سنسورهایی که به مغز انسان وصل می‌شوند، امکان ارتباط مستقیم با نورون‌های مغز را فراهم می‌کند.

تراشه نورالینک دلتامگ

تراشه مغزی ایلان ماسک چه کاربردهایی دارد؟

تراشه نورالینک به افراد این امکان را می‌دهد که با استفاده از مغز خود به دستگاه‌ها و کامپیوترهای مختلف وصل شده و به آن‌ها دستور دهند. همچنین این تراشه می‌تواند با استفاده از اطلاعاتی که از مغز جمع‌آوری کرده، تغییراتی را در بدن ایجاد کند!

تراشه نورالینک چه تغییراتی را در بدن ایجاد می‌کند؟

ایلان ماسک امیدوار است که تکنولوژی نورالینک او بتواند به درمان برخی از اختلالات عصبی و حتی به افزایش هوش و توانایی‌های انسانی کمک کند؛ مثلا او امیدوار است که بتواند با این تراشه به افراد نابینا، ناشنوا یا حتی افراد دارای معلولیت‌های جسمی کمک کند. به همین دلیل نام این تراشه را معجزه قرن اخیر گذاشته‌اند که درست مانند هوش مصنوعی تحولات بزرگی را در زندگی بشر به وجود می‌آورد. البته، این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی توسعه و آزمایش قرار دارد درحالی‌که با چالش‌های فنی و اخلاقی بسیاری هم دست به گریبان است که باید مورد بررسی‌های بسیاری قرار گیرند.

مطلب پیشنهادی:  کانال پاناما یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن!

تست تراشه مغزی ایلان ماسک انجام شده؟

تست تراشه مغزی ایلان ماسک انجام شده؟

در روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه 1402، ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که اولین تراشه نورالینک که در واقع اولین ایمپلنت مغزی محسوب می‌شود و اندازه‌ای معادل یک سکه را دارد، درون سر یک بیمار قرار داده است. ایلان ماسک نام این تراشه را تله‌پاتی گذاشته است و اعلام کرده که نتایج مقدماتی حاکی از فعالیت‌های عصبی اسپایکی امیدوارکننده‌ای هستند. حال فرد داوطلب خوب است و او اکنون در مسیر بهبودی است. آیا این تراشه واقعا می‌تواند به بهبود بیماران دارای معلولیت‌های جسمی کمک کند؟ آیا این تراشه می‌تواند پایانی برای برخی بیماری‌های انسانی باشد؟ آیا این تراشه در آینده برای انسان خطراتی دارد یا می‌تواند خطرات ناشی از اختراع هوش مصنوعی برای تمدن بشری را از بین ببرد؟! برای فهمیدن جواب این سوال‌ها هیچ راهی غیر از صبر کردن نداریم.

تعداد کلمات مطلب: 431

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …