مزایا و معایب استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد داریم از نمای کامپوزیت برای ساختمان خود استفاده کنید، بهتر است قبل از اقدام به خرید این متن را مشاهده کنید.
نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت یک نوع پوشش است که از آن برای نمای بیرونی ساختمان‌های مسکونی، تالارها، بیمارستان و غیره استفاده می‌شود؛ این ورق‌ها متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی و یک لایه مواد پلی اتیلن برای قسمت بیرونی آن استفاده می‌ود؛ این ورق‌ها تنوع بسیاری دارد و نصب آن در مقایسه با سایر نمای ساختمان ارزان‌تر است؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص مزایا و معایب نمای کامپوزیت صحبت کنیم.

اهمیت استفاده از نمای کامپوزیت

امروزه انواع کامپوزیت نمای ساختمان در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل ما قصد داریم علت این درخواست بالا را کتوجه شویم؛ مواد کامپوزیت در صنعت ساختمان به عنوان جایگزینی برای مواد سنتی مانند فلزات و چوب مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت نمای کامپوزیت، ورن سبک آن است؛ مواد کامپوزیت ترکیبی از فیبرهای مقاوم و ماتریس پلاستیکی تشکیل شده‌اند که وزن آن بسیار سبک‌تر از باقی مصالح بکار برده شده است و از سوی دیگر مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، شکستگی، شرایط بد آب و هوایی و زلزله دارد. اجرای نمای کامپوزیت، مزایا و معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نمای کامپوزیت

مزایای نمای کامپوزیت

استفاده از نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی، مانند دیگر نماها مزایا مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

وزن سبک: ورق های کامپوزیت دارای وزن کمی حدود ۸ – ۵ کیلوگرم در هر مترمربع هستند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان سبک‌تر است و از سوی دیگر به راحتی نصب و حتی تعمیر می‌شود.

عایق صوتی: وقتی از یک ورق کامپوزیت در یک ساختمان با دیوارهای ساخته شده از بتن سبک استفاده می‌شود، می‌تواند خاصیت عایق بودن صوت آن را افزایش دهد.

تنوع بالا رنگ در نمای کامپوزیت: با توجه به وجود تنوع رنگ ورق‌ها طراحان می‌توانند از رنگ های بسیار متنوع و مختلف از جمله رنگ‌های متالیک در طرح‌های خود استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  7 نکته کاربردی برای داشتن خانه‌ مدرن

مقاوم در برابر زلزله: از مهم‌ترین مزیت این ورقه‌هاُ مقاتومت بالا در برابر زلزله است؛ از آنجا که این ورقه‌ها به صورت ثابت به یکدیگر متصل شده‌اند، اما هنگام وقوع زلزله، ورق‌ها در جای خود حرکت می‌کنند و همین ویژگی باعث می‌شود از فروریختن آن جلوگیری شود.

نصب راحت نمای کامپوزیت: این نوع نمای ساختمان در مدت زمان کمی نصب می‌شود و همین ویژگی باعث شده که در بین مردم بسیار محبوب باشد؛ همچنین قیمت نمای کامپوزیت بسار مناسب‌تر از باقی نماهای ساختمان است.

نمای کامپوزیت

معایب نمای کامپوزیت

هر نمایی که در ساختمان استفاده می‌کنید در کنار مزایایی که به همراه دارد، بالطبع معایبی نیز دارد؛ نمای کامپوزیت نیز از این قاعده مستثنی نیست به همین دلیل در ادامه به آن می‌پردازیم.

حساس به تغییرات دمایی: برخی از نماهای کامپوزیت حساسیت به تغییرات دما دارند. در برخی از موارد، حرارت یا سرما می‌تواند به تغییر شکل، ترک‌ها، یا تغییرات در رنگ نماها منجر شود.

از بین رفتن رنگ در طولانی مدت: در برخی از مدل‌های نمای کامپوزیت، با گذر زمان و تحت تأثیر تغییرات هواشناسی، ممکن است رنگ نما هم دچار تغییر شود و همین امر باعث می‌شود که هزینه تعمیر و نگهداری از آن را به همراه داشتاه باشد.

محدودیت در ابعاد: در برخی موارد، نماهای کامپوزیت ممکن است محدودیت‌هایی در ابعاد داشته باشند. این موضوع ممکن است در پروژه‌هایی با نیاز به نماها یا قطعات بزرگ محدودیت ایجاد کند.

تعداد کلمات مطلب: 549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با لوسترهای مستطیلی دکوراسیونی ساده، شیک و باکلاس

لوسترهای مستطیلی می توانند راهی عالی برای افزودن ظاهری ساده، شیک و باکلاس به دکوراسیون شما…