لوکس‌ترین محله‌های اصفهان کدامند؟

0
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است که تبلور شکوه و عظمت ایران و فرهنگ و تمدن باستانی را به نمایش می‌گذارد.
گرانترین محله اصفهان

اصفهان جزو آن دسته از شهرهای تاریخی است که به مرور زمان گسترش یافته و شما می‌توانید تلفیقی از فضاهای مدرن و سنتی را در خیابان‌های آن  مشاهده کنید. اصفهان یا نصف جهان به دلیل وجود بافت تاریخی بسیار غنی است. برای خرید آپارتمان در اصفهان باید با محله‌های قدیمی و جدید آن آشنا باشید تا بتوانید با علم و آگاهی متناسب با بودجه خود خرید انجام دهید. اگر قصد خرید خانه در گرانترین محله اصفهان را دارید، بهتر است تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گرانترین محله اصفهان

قیمت محله های اصفهان بر چه اساسی است؟

یکی از دلایل اصلی قیمت‌گذاری ملک در اصفهان، علاوه بر آب‌وهوای مناسب محله، مکان‌های توریستی آن است؛ در نتیجه هرچه ملک موردنظر به محله توریستی نزدیک‌تر باشد از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین به علت اینکه زمین و املاکِ اصفهان در مقایسه با تهران قیمت مناسب‌تری دارند، مهاجر پذیر است و از همه جای ایران برای اسکان و اقامت به این شهر می‌آیند. در واقع می‌توان گفت، ارزانترین محله و گرانترین محله اصفهان بر پایه این معیارها سنجیده می‌شوند.

 

 

گرانترین محله اصفهان

محله‌ های خوب اصفهان برای زندگی

محله مرداویج

مرداویج، یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نشین‌ترین محله‌های شهر اصفهان است. این محله در جنوب اصفهان واقع شده و به عبارت دیگر جزو مناطق بالاشهر اصفهان است که به کوی کارمندان نیز شهرت دارد. قیمت ملک در محله مرداویج متوسط رو به بالا است و اکثر ساکنان این منطقه را افراد ثروتمند تشکیل داده‌اند.

گرانترین محله اصفهان

محله جی

محله جی در منطقه ۴ شهرداری اصفهان قرار گرفته است، و دارای بافت امروزی و پیشرفته است؛ خانه‌های موجود در آن قیمتی معقول‌تر نسبت به برخی محله‌های اعیان نشین دارند و جزو پرجمعیت ترین محله اصفهان به شمار می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  از راهنمای خرید خانه در اصفهان بیشتر بدانیم

محله میرزا طاهر

میرزا طاهر از گرانترین محله اصفهان  است که در ضلع جنوبی شهر واقع شده و اغلب آپارتمان‌های آن متراژی حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر دارند و از امکانات و دسترسی و موقعیت مکانی عالی نیز برخوردار هستند.

گرانترین محله اصفهان

عباس آباد

عباس آباد در مرکز اصفهان واقع شده است، نام آن برگرفته از شاه عباس صفوی است. این محله بناهای قدیمی بسیاری در خود جای داده است. عباس آباد از محله های حاشیه زاینده رود به شمار می آید. کلیسای لوقا و مسجد کازرونی ها در این محله قرار گرفته اند. قیمت زمین و ملک در عباس آباد اصفهان به نسبت گران‌تر است. عباس آباد از نظر دسترسی به امکانات رفاهی مثل بیمارستان، داروخانه، مدرسه، رستوران، ایستگاه مترو و اتوبوس جایگاه ویژه‌ای دارد.

امکانات گرانترین محله اصفهان

  • مکان‌های تاریخی و گردشگری فراوان
  • دانشگاها و مدارس متعدد
  • راه آهن
  • قطار شهری
  • فرودگاه
  • بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های متعدد
  • مرکز تجاری

نقشه شهر اصفهان

در تصویر زیر، نقشه شهر اصفهان و دسترسی های آن قابل مشاهده است.

پیشنهاد مطالعه: طراحی پایدار ساختمان های شهر اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های اصفهان

همچنین بخوانید

موقعیت خیابان چهارباغ اصفهان برای خرید خانه

بسیاری از دیدنی‌های تاریخی اصفهان در پیرامون خیابان چهارباغ عباسی جای گرفته‌اند. …