اولین تمدن کیهان متعلق به کیست؟ + ویدیو

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال برایتان سوال شده که آیا ما در جهان تنها هستیم یا خیر؟ اگر تنها نیستیم پس بقیه موجودات کیهان کجا هستند؟ کدام‌یک از ما قدیمی‌تر هستیم؟ تمدن بشریت قدیمی‌تر است یا تمدن موجودات فضایی؟

اینکه قدیمی ترین تمدن کیهان متعلق به کدام موجودات است شاید در نگاه اول یک سوال تخیلی به نظر برسد! اصلا مگر موجود دیگری در دنیا وجود دارد که ما خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم؟ اگر هستند موجودات هوشمند دیگری هم وجود دارند پس چرا ما تابه‌حال آن‌ها را ندیده‌ایم؟ با دلتامگ تا آخر این مقاله همراه باشید.

چرا ما هیچ اثری از موجودات فضایی نمی‌بینیم؟

آیا ما در کیهان تنها هستیم؟ اگر نیستیم پس بقیه موجودات کجا هستند؟ شاید داستان چیز دیگری است! شاید ما اولین موجود هوشمند در جهانی به این گستردگی و کیهانی با این عظمت هستیم! شاید ما قدیمی ترین تمدن کیهان هستیم! در دانشگاه ویرجینیا 4 دانشمند وقت خود را صرف این کردند که ثابت کنند انسان در مقایسه با عمر کیهان، خیلی زودتر به مرحله هوشمندی رسیده است.

هوشمندی انسان در مقایسه با کیهان چه معنایی دارد؟

درست است که بسیاری از دانشمندان معتقدند که احتمال وجود موجودات دیگری به‌جز انسان در کیهان بسیار بالاست؛ اما سوال اصلی این است که اگر موجودات دیگری وجود دارند، هوش آن‌ها در چه حد است؟ در واقع آن‌ها معتقدند فهمیدن جایگاه خود در میان کیهان آن‌قدر دشوار است که تنها موجودات بسیار هوشمند می‌توانند به آن برسند!

چرا ما هیچ اثری از موجودات فضایی نمی‌بینیم؟

هیچ موجودی در دنیا به هوشمندی انسان نیست!

در سال 1983 دانشمندی به نام برایان کارتر ادعا کرد که امکان وجود موجودات تک‌سلولی در سیارات دیگر بسیار بالاست؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند به هوشمندی انسان باشند و احتمالا ما قدیمی ترین تمدن کیهان هستیم! در واقع رسیدن به مرحله هوشمندی نظیر آنچه انسان به آن دست یافته آن‌قدر دشوار و پیچیده است که در حقیقت غیر ممکن است! در واقع برایان کارتر معتقد است که رسیدن به هوشمندی توسط تک‌سلولی‌ها نیازمند عبور از 6 مرحله سخت و پیچیده است.

رسیدن به هوشمندی چه مراحلی دارد؟

برای رسیدن به هوشمندی باید موجودات 6 مرحله را پشت سر بگذارند و پشت سر گذاشتن این مراحل آن‌قدر سخت است که ظاهرا تمدن انسان‌ها را به قدیمی ترین تمدن کیهان تبدیل کرده است.

  • در مرحله اول تک‌سلولی‌ها به وجود می‌آیند.
  • در مرحله دوم باکتری‌ها از تک‌سلولی‌ها خلق می‌شوند.
  • مرحله سوم، مرحله یوکاریوت است که سلول‌ها پیچیده‌تر می‌شوند.
  • در مرحله چهارم جنسیت شکل می‌گیرد؛ یعنی موجودات بتوانند به نر و ماده تقسیم شوند.
  • مرحله پنجم متازوان است؛ یعنی تغییرات و تکمیل شدن در آن موجود اتفاق بیفتد.
  • و آخرین مرحله، مرحله ششم است که در آن موجود باید دارای هوش و اراده شود.
مطلب پیشنهادی:  نحوه ست کردن طلا با لباس

آیا موجودات فضایی وجود دارند؟

برایان کارتر معتقد است گر موجودات فضایی وجود داشته باشند به دو دسته تقسیم می‌شوند. موجودات پر سر و صدا و موجودات ساکت! جالب است بدانید که اگر قرار باشد موجودات فضایی را پیدا کنیم قطعا باید به دنبال پر سر و صداها باشیم، چون موجودات ساکت قطعا خودشآن‌هم پنهان می‌شوند؛ ولی نکته عجیب این است که شانس یافتن موجودی به اندازه خودمان هوشمند آن‌هم در جهانی به این بزرگی بسیار اندک است.

آیا تمدن انسان‌ها قدیمی ترین تمدن کیهان است؟

آیا تمدن انسان‌ها قدیمی ترین تمدن کیهان است؟

دانشمندان معتقدند اگر عمر کیهان را با شروع زندگی تک‌سلولی روی زمین حساب کنیم متوجه خواهید شد زندگی روی زمین بسیار سریع شروع شده و بسیار سریع‌تر نیز پیشرفت کرده است. این بدان معناست که ما یکی از اولین تمدن‌های کیهان هستیم و شاید قدیمی ترین تمدن کیهان به‌عنوان موجودات هوشمند ما انسان‌ها باشیم با تمام این‌ها ممکن است امکان زندگی در سیارات دیگر وجود داشته باشد؛ اما آن‌ها به هوشمندی انسان نیستند.

تعداد کلمات مطلب: 569

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 بهمن 1402 در 6:30 ب.ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      9 بهمن 1402 در 10:04 ق.ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

این 2 شهر زیبا ترین بهار را در ایران دارند

زیباترین شهر ایران در بهار کجاست؟ درست است که هر شهی زیبایی به خصوص خود را دارد اما کدام ش…