پل مارکوپولو؛ افسانه‌ای که هرگز نمی‌میرد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مارکوپولو را می‌شناسید مگر نه؟ همان‌که آوازه و شهرت سفرهایش گوش جهان را کر کرده است! دلتان می‌خواهد بدانید که این مسافر خستگی‌ناپذیر به کجاها سفر کرده است؟ می‌دانید در دنیا یک پل معروف وجود دارد که همه آن را بانام پل مارکوپولو می‌شناسند؟
پل مارکوپولو

ایستادن روی پل مارکوپولو و تماشای منظره پیش رویتان بر بالای این پل قطعا بسیار شگفت‌انگیز و جادویی خواهد بود. این پل می‌تواند شما را به گذشته‌های دور و خیال‌انگیزی ببرد که در آن پسرکی جویای نام و شهرت بر آن ایستاده و شاید حتی تصوری از آن ندارد که روزی نامش بر روی پل جاودانه خواهد شد. در این سفر با دلتامگ همراه باشید.

پل افسانه‌ای مارکوپولو کجاست؟

حتما فکر می‌کنید چون مارکوپولو یک پسر ایتالیایی و اهل ونیز بوده، پس حتما این پل هم باید در ایتالیا باشد؛ اما کاملا اشتباه فکر می‌کنید. در واقع این پل زیبا و رویایی در کشور چین و روی رودخانه زیبا و خروشانی به نام یونگدینگ ساخته شده است. این رود، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رودخانه پکن است که طول آن به 650 کیلومتر هم می‌رسد. بر روی این رود زیبا پل‌های بسیاری ساخته شده است که معروف‌تری آن‌ها همین پل مارکوپولو است که در چین بانام پل لوگو نیز شناخته می‌شود.

پل افسانه‌ای مارکوپولو کجاست؟

قدمت پل مارکوپولو چقدر است؟

ساخت پل مارکوپولو به قرن یازدهم میلادی بازمی‌گردد، زمانی که سلسله شیزونگ در چین حکومت می‌کرد. این پل، در طی سال‌ها به دلیل سیلاب و افزایش آب رودخانه، چندین بار خسارت دید؛ اما در قرن‌های چهاردهم و شانزدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این پل تنها 15 کیلومتر با پکن فاصله دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی چین است.

قدمت پل مارکوپولو چقدر است؟

با ایستادن روی پل مارکوپولو به افسانه‌ها سفر کنید!

معماری این پل در نوع خودش بی‌نظیر و ستودنی است. طول آن 260 متر است و از یازده قوس زیبا تشکیل شده است. این پل دو ساحل رودخانه یانگتسه را به هم متصل می‌کند. عرض آن به قدری وسیع است که می‌توان با دوچرخه از روی آن گذشت؛ اما با ماشین نمی‌توان از آن عبور کرد. نکته جالب و عجیبی که درباره این پل وجود دارد آن است که با قدم گذاشتن روی آن ۴۸۵ شیر سنگی را در دو طرف پل می‌بینید که هیچ‌کدام شبیه دیگری نیست! این پل با سنگ گرانیت ساخته شده و بسیار زیبا و تماشایی است.

مطلب پیشنهادی:  6 علامت خطرناک بیماری پروستات + ویدیو

با ایستادن روی پل مارکوپولو به افسانه‌ها سفر کنید!

سخن پایانی

می‌توانید به همراه این شیرهای پیر و کهن‌سال چشم‌انداز زیبای رودخانه یونگدونگ را به تماشا بایستید و از دیدن آن لذت ببرید. افسانه‌ای نیز درباره پل مارکوپولو وجود که مردم این منطقه به آن باور دارند. آن‌ها می‌گویند شیرهای این پل به هنگام شب به حرکت درمی‌آیند! در انتهای پل مارکوپولو نیز بنایی با چهارستون به ارتفاع حدود پنج‌متر قرار دارد که حکاکی و خوش‌نویسی‌هایی روی آن‌ها از سلسله‌های مختلف چین دیده می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دریاچه عروس کجاست

    دریاچه عروس ایران کجاست؟

    دریاچه عروس کجاست؟ آیا اسم این دریاچه به گوش شما خورده است؟ شمال ایران بسیار زیبا است. به …
  • شهر هلو ایران

    شهر هلو ایران کجاست؟

    شهر هلو ایران کجاست؟ ایران یکی از معدود کشورهایی است که به علت اینکه آب و هوای خوب و خاک ح…
  • بهشت گمشده ایران

    بهشت گمشده ایران کجاست؟

    بهشت گمشده ایران را می‌شناسید؟ آبشارهای کوچکی که از روی صخره‌های سبز و باغ‌های پر از گل آب…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

با توت فرنگی زیبا شوید

اگر شما از خواص توت فرنگی برای پوست و موهای خود اطلاع داشته باشید، حتما این میوه خوشگل و خ…